Gjest Kermit Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Er det noen med hypermobile ledd her? Opplever dere å bli tatt på alvor hos legen?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Trening hjelper bare til en viss grad dersom du er hardt rammet. Jeg har fått strammet inn fire ledd ved operasjon, kanskje det er en mulighet for deg og.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Hvis folk hadde giddet å få baken ut av godstolen og vært litt mer i aktivitet, så hadde ikke dette vært noe problem.
Gjest Gus Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Hvis folk hadde giddet å få baken ut av godstolen og vært litt mer i aktivitet, så hadde ikke dette vært noe problem. ← Og dersom folk hadde uttalt seg bare når de faktisk hadde et minimum av kunnskap om det de snakket om, ville det vært lettere å få svar på det man spurte om her inne.
Gjest Kermit Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Hehe, godt poeng Gustavia, men da hadde det nok blitt en markant nedgang i antall innlegg her inne. Gjest nr 2: Takk for tipset om operasjon. Skal forhøre meg nærmere om det.
Gjest A Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, jeg føler jeg blir tatt på alvor av legen, ble sendt rett til fysioterapeut. Men jeg tror ikke hun helt skjønner hvor ille det er. dere som har hypermobile ledd; Hvilke ledd sliter dere med? Hva gjør dere med det? Går dere til fysioterapaut, eller klarer dere dere bra?
Susannah Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Hva innebærer det å ha hypermobile ledd? Hvordan utarter det seg for dere som har det?
Gjest Deception Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Hypermobile ledd er ledd som er overbevegelige, dvs. har "slark" i seg. Jeg er litt rammet selv, men ikke alvorlig. Fikk en vekker på en trening for mange år siden, da albuen plutselig spratt bakover. Heldigvis gikk det fint, men jeg fikk råd om å ikke tøye for mye på de utsatte leddene. Hypermobile ledd har vel lett for å gå ut av ledd.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er hypermobil i alle ledd. Jeg blir tatt på alvor av både lege og fysioterapeut. Selv om leddene mine ikke blir normale så hjelper trening veldig.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er hypermobil i alle ledd. Jeg blir tatt på alvor av både lege og fysioterapeut. Selv om leddene mine ikke blir normale så hjelper trening veldig. ← Hva slags trening hjelper mest hos deg?
miow Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Hypermobile ledd har vel lett for å gå ut av ledd. ← Kan dette være bare ett ledd? For eksempel kjeven?.. Min hopper ut av ledd hele tida, sånn at det "klikker" når jeg gaper
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 dere som har hypermobile ledd; Hvilke ledd sliter dere med? Hva gjør dere med det? Går dere til fysioterapaut, eller klarer dere dere bra? ← Jeg har størst problemer med hoftene, men jeg er også hypermobil i skuldre, kjeven, noen fingre, knær og ankler. Jeg trener hjemme og sammen med et unikum av en fysioterapeut. Kan dette være bare ett ledd? For eksempel kjeven?.. Min hopper ut av ledd hele tida, sånn at det "klikker" når jeg gaper ← Det kan være bare ett ledd ja. Kjeven bør du få tannlegen til å se på. Jeg fikk en plastskinne som avlaster når jeg sover. Fungerer veldig bra.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. oktober 2006 #14 Skrevet 26. oktober 2006 Hva slags trening hjelper mest hos deg? ← Vanlig styrketrening med lette vekter og mange repitisjoner. Jeg starter alltid med 15-20 minutter sykkel og går deretter videre til apparater som går på trening av knære, hofter, armer, mage og rygg. I tilleg bruker jeg balansepute.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #15 Skrevet 26. oktober 2006 Har noen av dere med hypermobile hofter også opplevd å få isjas lignende plager?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Hva er neste skritt når trening hjelper minimalt og man er lei av å poppe smertestillende til frokost, lunsj og middag?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 Du må trene mye og over tid. Det nytter ikke å ta noen situps og tro at det løser alt.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #18 Skrevet 6. november 2006 Eller så kan man lære seg til å ha det litt vondt av og til. Verden går ikke under av den grunn. Det er mange som har det myyyyyyyyyyyyye verre.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Eller så kan man lære seg til å ha det litt vondt av og til. Verden går ikke under av den grunn. Det er mange som har det myyyyyyyyyyyyye verre. ← Det er så jævlig mange sytetråder her. Tydeligvis mange som nekter å innse hvor godt de egentlig har det.
Gjest Maa Skrevet 6. november 2006 #20 Skrevet 6. november 2006 Det er så jævlig mange sytetråder her. Tydeligvis mange som nekter å innse hvor godt de egentlig har det. ← Har du det selv? Hva gjør du for å stabilisere? Er selv plaget med nedre rygg. Dette er i perioder helt greit. Men ofte blir det svært vondt ved trening. Lett for å å låsninger i området rundt korsryggn.Da vil de gjerne bli stråling ndover lårene som ligner på isjas/ lumbsago. Problemet er at med hypermobile ledd må musklaturen rundt jobb på overtid for å stabilisere, og dette kan lett gi felbelastning. Mulig gjesten her ikke vet helt hva det er snakk om , men for den som er hardt rammet, vil en i perioder der en er invalidisert ikke føle at ma har det så forbaska godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå