Gå til innhold

Magen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter to tette svangerskap og en del kilo for mye har jeg nå greid å gå ned 12 kg, har noen igjen til målet er nådd. Men magen min ser jo ikke ut i nattsøvne...

At jeg har mange strekkmerker er jo greit, men det virker som om huden er helt ødlagt! Den er like slapp,og henger :roll: Det virker som om den har delt seg på en måte,fra navelen og ned.. Går det ann at musklene deler seg?? Noen som sjønner? Er så vansklig å forklare det.. Men det noen som vet om en måte å fikse dette på? Oprasjon? Har lest at det noen som får dekket bukplastikk, men hva må til for å få dette dekket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det går an at magemusklene har delt seg. Jeg har selv ikke oppplevd det problemet, men vet at det er flere som har det. Jeg har hørt at det skal bli dekket av trygdekontoret dersom de er delt, og da kan en få utført bukplastikk samtididg.

Selv har jeg fått bukplastikk dekket av trygden for tre år siden. Jeg slet i mange år med sopp og eksem i hudfolden, og i navlen. Jeg var også hyppig gjest hos hudlege pga byller i lysken, disse trolig pga mye svette i området. (Mye hud....mye svette....trangt om luften og plassen) Jeg stod mange år på venteliste,nærmere 5 år, men idag er det andre regler og en har fritt sykehusvalg.

Det første du må gjøre er å ta kontakt med fastlegen din, og legge frem problemet ditt for ham. Han henviser deg videre til en kirurg som har det siste og avgjørende ordet for om du får dekket en operasjon eller ikke. Dersom du ønsker å dekke dette selv, tar du kontakt med den privatklinikken du selv måtte ønske.

Lykke til videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...