Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

:hoppe: Nå nærmer skolestarten seg for de av oss som er studenter! :hoppe:

Pga. av en annen tråd her så fikk jeg lyst til å spørre:

-hvilke fag/linjer skal dere gå?

-hvilken skole/universitet?

-skal dere bo på studenthybel eller privat?

-fullt stipend og lån,jobb ved siden av, eller begge deler?

Jeg skal gå på Kunst og Håndverklinja på Høgskolen i Telemark til høsten og skal bo privat i bofelleskap som alltid. (En enebolig med hage denne gangen da, og vi er bare 3stk.) Og siden utsikten for jobb ser ut til å være liten blir det full pakke hos lånekassen gitt...dette blir dyrt... ;)

Fortell da!! :)

Endret av Collargol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Rekker opp hånda*!

Jeg skal fortsette på jus ved UiO. Bor endelig privat etter flere år på studenthybel/leilighet. Deilig!

Jeg har fullt lån og stipent, og jobber kun en sjelden gang ved siden av.

Skrevet

jeg tar markedsføring og salgsledelse ved omh oslo markedshøgskole), kjempebra skole!!

jeg bor privat, leilighet sammen med sambo.

jeg har fult lån, men jobber litt også. (men bruker alle penga) gruer meg til den dagen jeg må begynne å betale tilbake. blir jo tilsammen 300.000! men noe blir jo trekt fra som stipend da.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Skal studere film og fjernsynsvitenskap i Lillehammer, bor på hybel i studentsbolig. Skal ha fullt stipend og lån, skal bare jobbe ved siden av hvis det passer seg sånn.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg skal studere samfunnsernæring på Høgskolen i Akershus, men skal bo i Oslo sammen med kjæresten i en leilighet vi har leid oss der, altså privat.. Når det gjelder lån og stipend og jobb, så skal jeg jo prøve på alle tre, men jeg vet ikke hvor krevende studiet er, så jeg får se.. Har jo jobbet en del i sommer da, så jeg har utover høsten.

Gjest gjesta
Skrevet

jeg skal gå 2. året sykepleier ved høyskolen i telemark jeg også, gleder meg til å forsette. bor på studenthybel, heldigvis litt billigere enn privat :)

Skrevet

*vinker* her er enda en! :-D

Pga. av en annen tråd her så fikk jeg lyst til å spørre:

-hvilke fag/linjer skal dere gå? Bioingeniør.

-hvilken skole/universitet? Høgskolen i Bergen.

-skal dere bo på studenthybel eller privat? Bor i min egen leilighet som sambo og jeg kjøpte i fjor.

-fullt stipend og lån,jobb ved siden av, eller begge deler? Full støtte fra lånekassen. Det blir nok ikke så mye jobbing dette semesteret, da jeg nok må jobbe mye med kjemien, men jeg kommer nok til å jobbe noen uker før jul. Da er det nemlig travelt på Gilde, som er mitt faste sted for sommer og julejobbing. :ler:

Skrevet
jeg skal gå 2. året sykepleier ved høyskolen i telemark jeg også, gleder meg til å forsette. bor på studenthybel, heldigvis litt billigere enn privat :)

Oi, så gøy! :)

Men du er vel i Porsgrunn du da?

Jeg er på Notodden i år... :forvirret:;)

Gjest -eline-
Skrevet

Yeyh! :hoppe: Gleder meg masse jeg og! :-D

MA Design, interiørarkitektur/romdesign

Kunsthøgskolen i Oslo

Skal bo i leilighet som "svigers" eier, foreløpig alene, men er jeg heldig så flytter kjæresten inn sammen med meg i løpet av året.

Fullt stipend og lån, og jobb ved siden av. Jeg vel strengt tatt ikke, men jeg har alltid jobbet og synes det er greit å tjene penger slik at jeg kan leve litt romslig (åh! shopping! :hoppe: ) og faktisk få litt arbeidspraksis.

Gjest Septima
Skrevet

Ble ferdig med lærerutdanningen i vår, men fortsetter å studere et år til jeg...Så i år skal jeg ta musikk på deltid, slik at jeg kan bli musikklærer :). I tillegg så skal jeg ta lingvistikk, men det er vel mest for å fylle opp i tilfelle det ikke blir noe særlig vikarjobbing. For det er det som egentlig er planen min, å jobbe som lærervikar...

Jeg bor sammen med kjæresten min i en leilighet vi kjøpte for 2,5 år siden :)

Starter med fullt stipend og lån, men håper jeg får så mye vikarjobbing at jeg etter hvert ikke trenger det :) I tillegg har jeg helgejobben jeg har hatt de siste fire årene...

Skrevet

Skal studere andre året på norsk reiselivshøyskole (som ligger i samme bygg som oslo markedshøyskole. Går andre året på hotell og relasjonsledelse. Er kjempe spennende :)

Skal ha fagene human resource management, hotell og tjenesteutvikling og internsasjonal markedsføring. Gleder meg egentlig til å begynne igjen jeg... :sjenert:

Bor hjemme, bor en time fra Oslo, så pendler. Har litt studielån for å betale skolen siden det er privat skole, men jobber ganske mye ved siden av :)

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Informasjon og media i volda :hoppe: første året.

Bur på stundentbolig i kollektiv sånn som i fjor når eg tok eit grunnfag.

Fullt lån og stipend pluss støtte fra aetat. Får nok ikkje jobb. Blir nok bare litt gratis jobbing.

Skrevet (endret)

Begynner på lærerutdanninga i år, etter å ha gått 1 år psykologi ved universitetet i Oslo.

Høyskolen i Østfold

Jeg bor privat i en leilighet jeg og sambo leier.

Full pakke fra lånekassa, men har lyst på litt jobb også etterhvert..

Endret av Vela
Skrevet

Jeg skal gå sisteåret på lærer ved universitetet i stavanger, skal ta samfunnsfag.

Bor sammen med sambo i leilighet, flytter inn i eget til vinterern.

Har fullt lån og stipend og jobber en del i tillegg.. Vil tro jeg ikke kan få lønn i novemvber og desember for å si det sånn...

Hadde ikke klart meg uten disse ekstra pengene.

Nå har heldigvis sambo begynt i jobb så det blir litt bedre økonomisk fremover...

Skrevet

Jeg skal ta siste året på siving data i Trondheim. Skal fortsatt bo i leiligheten min, fortsatt ha fullt lån og stipend(men spare lånet) og fortsette med mine to jobber ved NTNU. Lite nytt her i gården. ;)

Gjest gjesta
Skrevet

jeg er i porsgrunn ja :) liker meg godt her, og ville ikke bytta, men bø er en koselig plass da, skal visst være veldig til liv der for studenter :)

Skrevet

Kristendom, årsstudium.

Er nyutdannet faglærer i formgiving, kunst og håmdverk fra før. Kjekt å bli adjunkt, tenkte nå jeg. Enda et fag å undervise i og mere pæng. ;)

UIO.

Privat! Jeg og sambo leier et hus 30 min. fra Oslo.

Fullt stipend og lån, pluss at jeg jobber deltid i en bokhandel. Må nesten det for å føle at jeg ikke er konstant blakk.

Skrevet

halloen :)

skal i bergen, på økonomi og administrasjon :)

egen leilighet i byn!

og fullt lån og stipend og jobb:)

Skrevet

Er lenge siden jeg har vært student ja...

Ser noen skal jobbe, men er det ikke noen maksgrense på hvor mye man kan jobbe før lånekassen reduserer utbetalingen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...