Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Vi diskuterer hvordan vi skal gifte oss. Han liker ikke så mye oppmerksomhet, og jeg har sagt at vi trenger å lage sånt oppstyr rundt det. Han mener at jeg kommer til å angre på det og klage til han om det flere år senere Noen her som har hatt et uformelt bryllup? Hva gjorde dere ut av dagen? Angrer dere? For meg er det viktigste å bli gift, ikke kaste bort masse penger på en kjempefest
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Vi giftet oss i las vegas og skal ha en uformel venne fest og en uformel fam sammenkomst. Dette tror jeg fungerer bra og har blitt godt motatt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 hei hei vi skal ha et nokså uformelt bryllup, et lokale som er stort som ikke koster all verden. vi skal ha koldtbord til mat, kaffi og deretter bar. fordi det er koldbord blir ikke det "stramt" folk beveger seg og det er mya forskjellig mat å spise. bryllupet ender på 21000 kr. ikke gale med tanke på at andre bruker 100000. det viktigste er jo dagene etter bryllupet
Maja_83 Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Vi giftet oss også i Vegas, men for oss var ikke et enkelt bryllup nok så vi planlegger et bryllup på skikkelig vis i Norge. Er glad for at jeg får gjort det med masse familie og venner rundt denne gangen! Har lyst å lage en annen vri på selve middagen og festen, men kjole og kirke blir det iallefall. Hva med å ta en enkel vielse med kun de nærmeste til stede med påfølgende middag, og så ta en uformell fest uten like med venner og bekjente på kvelden?
Furstina Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Vi hade ett bröllop som passade oss (och plånboken/lommeboka) på flera sätt: * Borgerligt * I Norge * Med familjen och deras barn närvarande * I brudklänning * inte för dyrt Varken mannen eller jag var bekväma med tanken på en stor bröllopsfest med bordsplacering, långa tal och kaffesånger. Och att gifta sig i kyrkan kunde ingen av oss tänka på när vi inte är troende. De ord som läses vid en norsk borgerlig vigselcermoni var så vackra och så rätt för oss. Vi gifte oss borgerligt i Norge (bor i Sverige), bara våra mammor var med vid själva vigselcermonin. Så åkte vi båt inne från stan tillsammans med våra pappor till sommarhuset där alla gästerna väntade (mammorna hann dit med bil medan vi åkte båt). Vi fick vår "kyrkogång" när vi gick i land på flytbryggan och in över prien/molon för att bli mötta av gästerna. Gäster var den närmaste familjen och deras barn. Jag tror vi var 12 vuxna och 6 barn på middag och fest. Jag hade en enkel och vit brudklänning och slöja (mannen drömde om detta), mannen hade en grå dress på sig. Vi åt och umgicks med familjerna fram tills dess det var dags för att ge sig av till hotellet för bröllopsnatten. Hotellövernattningen fick vi i bröllopsgåva av min farfar. Svärmor lagade maten. Otroligt gott var det. Vi var brud och brudgum. Det var vår dag. Vi var finklädda. Vi fick varandra till fina ord vi kan stå för. Vi fick också förvånansvärt många bröllopspresenter och gratulationer med tanke på att vi "lurat" tanter, onkler, söskenbarn och vänner på bröllopsfest. Jag tror inte vi la ut mer än 20.000 på allt, inklusive kläder, foton, mat, dricka. Det var också skönt. jag skulle inte vilja ha haft det på något annat sätt. Förra veckan firade vi 4 års bröllopsdag. 1
helludu Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Vi ender nok opp på å leie en gammel sveitservilla som ligger like v/havet. Der skal vi ha middag med foreldre, barn og forlovere, I villaen er det overnattingsmuligheter, så vi har hele villaen til bryllups-suite, Kvelden etter har vi venne/søskenfest m.m. hvor vi har sagt at istedenfor enda en ny brødrister så ønsker vi oss i gave at de tar med seg en smårett/tapas e.l. så holder vi drikken. Vi er også så heldige å få både invitasjon, frisør og fotografering i gave, fra venner. Så dette blir en festhelg for alle og enhver, uformelt og hyggelig for små og store :o)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå