Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Jeg skal til høsten (frem til jul) skrive en masteroppgave som jeg ikke klarte å fullføre på normert tid i utlandet. Jeg trenger lån og stipend, men får ikke dekket dette fra lånekassen fordi jeg ikke får bevis fra universitetet mitt i utlandet at jeg er student ved skolen (siden jeg bare tar opp faget.) Jeg tenkte da at jeg kunne melde meg opp på et fag på mitt gamle universitet i Norge (NTNU) og dermed få lån fra lånekassen. Er dette mulig? Eller må jeg følge undervisning i Norge for å få lån? Man får vel lånet før undervisningen begynner... Jeg er klar over at ingenting blir omgjort til stipend da.... Håper noen vet:-)
brumma* Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Du må ikke følge undervisningen nei. Men mulig du må være oppmeldt i mer enn et fag...? Det ville jeg ringt å sjekket (hvis ingen her vet sikkert). Det er jo uansett bare å melde seg opp i flere fag. Du vil bli forsinket i utdanningen din da, og hvis du skal ha lån senere kan du ikke være mer enn 60 poeng forsinket.
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Du må ikke følge undervisningen nei, og lånet kommer i august.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Tusen takk for svar! Skal ikke ha lån senere, så d gjør ingenting at jeg blir forsinket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå