Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg skal til høsten (frem til jul) skrive en masteroppgave som jeg ikke klarte å fullføre på normert tid i utlandet. Jeg trenger lån og stipend, men får ikke dekket dette fra lånekassen fordi jeg ikke får bevis fra universitetet mitt i utlandet at jeg er student ved skolen (siden jeg bare tar opp faget.) Jeg tenkte da at jeg kunne melde meg opp på et fag på mitt gamle universitet i Norge (NTNU) og dermed få lån fra lånekassen. Er dette mulig? Eller må jeg følge undervisning i Norge for å få lån? Man får vel lånet før undervisningen begynner... Jeg er klar over at ingenting blir omgjort til stipend da.... Håper noen vet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 2. august 2006 #2 Del Skrevet 2. august 2006 Du må ikke følge undervisningen nei. Men mulig du må være oppmeldt i mer enn et fag...? Det ville jeg ringt å sjekket (hvis ingen her vet sikkert). Det er jo uansett bare å melde seg opp i flere fag. Du vil bli forsinket i utdanningen din da, og hvis du skal ha lån senere kan du ikke være mer enn 60 poeng forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #3 Del Skrevet 2. august 2006 Du må ikke følge undervisningen nei, og lånet kommer i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Del Skrevet 3. august 2006 Tusen takk for svar! Skal ikke ha lån senere, så d gjør ingenting at jeg blir forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå