Gå til innhold

Lager bringebærsyltetøy


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

fant en oppskrift på bringebærsyltetøy som jeg bestemte meg for å prøve, den besto av kun bær og vann som skulle kokes i 10 minutter. Men det er jo helt tyntflytende!! Er det noe jeg kan ha i nå for å tykne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg har funnet ut at det er forskjell på syltepulveret du bruker i syltetøylagingen. Det som jeg synes er best er det som heter Certo syltepulver, ikke dette andre vanlige som alltid har vært på markedet.(husker ikke navnet, men denne pakken jeg har sett i butikken fra jeg var barn.)

Når jeg har brukt Certo har ikke syltetøyet bltt for tynt, men det er kanskje for sent for deg nå.... Dessuten tror jeg sukker tykkner det mer, men det kan være jeg tar feil for jeg er ganske grønn på dette området :)

Ellers har jeg dessverre ingen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Certo eller Jam i syltetøyet. Oppskrift på pakkene (jeg bruker litt mindre sukker, liker ikke for søtt syltetøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har kokt opp bær og sukker og det ble for tynt, kan du bare koke det opp på nytt og tilsette Jam, Certo eller hva du nå vil bruke. Følg bruksanvisningen på pakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...