Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå må dere hjelpe meg her, jeg har så vondt i magen at jeg dauer! Er som menssmerter bare mye verre, og jeg skal jo ikke ha mensen nå engang. Smertene er konstante og går helt opp til ribbeina. au:( og ikke si varmeflaske for det har jeg ikke her! Klarer ikke røre meg, ligger bare og vrir meg. Ikke gøy!

Hva kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det foran - høyre side, venstre side?

Har du feber?

Hvis det er jevnt fordelt er det nok forstoppelse, da er det greit å spise noe grovt og drikke mye vann slik at du må på do.

Hvis det sitter mer på sidene kan det være en vond eggløsning - de er VONDE. Eneste som hjelper er varmeflasken, eventuelt ibumetin og legge deg flatt ut på sengen.

Dersom du har feber eller kaster opp i forbindelse med dette bør du gå til doktoren.

Skrevet

Det er på midten, jevnt over hele. Kanskje forstoppelse da?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, nå griner jeg av smerte her.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes du skal ringe legevakta jeg. Akutte smerter kan være så mangt, og det er greit å få snakke med en lege.

Skrevet

Har ikke spydd, men er kvalm.. Det kan virke som forstoppelse, og nå har jeg fått i meg litt mat iallefall. Dette BØR gå over snart, aldri hatt så vondt jeg.

Venter med å ringe lege..

Skrevet

Mageknip, ja kan hende. Men det går helt opp til ribbeina?!

Skrevet
Mageknip, ja kan hende. Men det går helt opp til ribbeina?!

Jeg hadde det en gang og da klarte jeg ikke rette ut beina. Måtte ligge i fosterstilling og hadde vondt fra nederst i magen til ribbeina...

Skrevet

Ok.. takk for svar, alle sammen. Nå fant jeg en sittestilling som går an, så jeg sitter nå her og gynger fram og tilbake:P Tror kanskje det går bedre. Fysj for dumme ting kroppen finner på!

Skrevet

har du begynt på/ avslutter noen medisiner i går/dag?

Skrevet
har du begynt på/ avslutter noen medisiner i går/dag?

Nei. Har bare tatt allergimedisin, c-vitaminer, paracet og en hostesaft-tablett idag. Er bedre nå, men vet ikke om det er fordi det gikk over eller fordi den paraceten jeg tok i stad virker nå..

(Jeg er altså ikke sjuk selv om jeg har tatt dette. Allergimedisin tar jeg hver dag, og c-vitaminene og hostesaften var pga vondt i halsen. Paraceten tok jeg for magen.)

Skrevet

oki.. bare mindte meg om da jeg fikk for sterk medisin.

prøv å skyll en klut/håndduk i varmt vann, og legg den på magen din, pleier å funke på meg.

eller du kan prøve med samarin hvis du har, får ut litt luft, hvis det er det som skaper trøbbel.

Skrevet

Jeg har også hatt skikkelig vondt i magen denne uka her, var vel i forrigårs jeg nesten ikke klarte å reise meg, det stakk til å gjorde skikkelig vondt på venstre side. Dette var på kvelden, måtte opp midt i natta for å bomme-lomme.

Idag våknet jeg opp å var skikkelig kvalm, holdt på å kaste opp i 12-13 tida etter å ha spist en halv banan, men gjorde det ikke. Har vært kvalm og uvel i hele dag, har spist lite, fått i meg et rundstykke og noen salte kjeks + vann og sitronbrus.

Noen som vet om det er noe som går fortida?

*håper å være kvitt kvalmen i morgen*

Skrevet

Veldig mange på jobben min har hatt vondt i magen nå di siste dagene, så det kan jo kanskje vært et virus som er ute på vandring. Hos disse har det gått over etter en dag eller to. Men, har man vondt i magen over tid og ikke vet hvorfor er det veldig viktig å kontakte legen for en aldri så liten sjekk.

God bedring :klem:

Skrevet

Jeg ble kvitt kvalmen, våknet opp idag og var ikke særlig kvalm, bare sånn sultenkvalm ettersom jeg nesten ikke spiste noe igår! :hoppe:

Håper at det bare var noe forbigående......har ikke noe lyst til å bli spysjuk nå- er det verste jeg vet!

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet
Nå må dere hjelpe meg her, jeg har så vondt i magen at jeg dauer! Er som menssmerter bare mye verre, og jeg skal jo ikke ha mensen nå engang. Smertene er konstante og går helt opp til ribbeina. au:( og ikke si varmeflaske for det har jeg ikke her! Klarer ikke røre meg, ligger bare og vrir meg. Ikke gøy!

Hva kan hjelpe??

Tips ang. varmeflaske: Fyll en vanlig brusflaske med varmt vann :) Det funker!

Skrevet

Det er ikke blindtarmen da? Kan begynne midt på og gå ut mot høyre side etterhvert.

Skrevet

Ja nå skal dere høre. Våkna i natt av smertene igjen, men de gikk forholdsvis greit over. Så kom det for fullt igjen i ettermiddag, og jeg ble sendt til legevakta. Etter mye venting der kom jeg inn til en hyggelig lege som kjente på magen min og raskt konstaterte at jeg hadde gastritt(??) ; en betennelse i magen som påvirker tarmene. Ikke farlig, men svært vondt. Årsaken er sannsynligvis noe jeg har fått i meg, og etter 5 dager på festival med mat som var så som så er jo ikke det så utenkelig.. Fikk iallefall noe ekkelt skvip jeg nettop drakk, som skal dempe smertene. Paracet ble også anbefalt. Så skal jeg visst slippe unna etter en dag eller to til, og det overlever jeg vel. Men fy søren så vondt når det står på..

Skrevet

Så bra du fant ut av det og har blitt bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...