Gå til innhold

Om hikking

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har observert at folk reagerer så utrolig forskjellig på hikke, hva kommer det av? F.eks synes noen det er kjempevondt å hikke. Kan ikke helt forstå det. det er irriterende kanskje, men ikke vondt? Barn f.eks. har jo ikke vondt når de hikker. I tillegg er det mange som oppfatter det som flaut å hikke. Det synes jeg også er merkelig, det er da helt naturlig, som å nyse nesten? mens andre blir ikke flaue igjen.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke flau, bare irritert.. Av og til er det vondt å hikke. Kanskje det har noe å gjøre med hvor kraftig den er?

Skrevet

..eller hvor lenge man holder på.

Kan ikke tenke meg noe mer slitsomt enn å hikke i "evigheter," og da føles det litt vondt også.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg blir irritert.

Og så blir jeg flau om jeg er ute bland folk for jeg har en tendens til å hikke med høy lyd som jeg aldri får justert ned omtrent... Og i alle fall når det tar evigheter å slutte!

Skrevet

Mine hikker gjør vondt noen ganger..

Men det er ikke alltid og de begynner gjerne å gjøre vondt fra første hikken så det er ikke noe resultat av lang hikking..

Men det virker som at de gangene det gjør vondt er det akkurat som om hikken har satt seg feil liksom.. at den ikke har ordentlig åpning til å komme ut og da bare stanger den i brystet.. Ikke vet jeg :P

Blir ikke flau av å hikke..

Skrevet
Men det virker som at de gangene det gjør vondt er det akkurat som om hikken har satt seg feil liksom.. at den ikke har ordentlig åpning til å komme ut og da bare stanger den i brystet.. Ikke vet jeg :P

Ja, akkurat sånn føles det noen ganger, men som oftest er det ikke vondt da. Jeg synes hikking er mer irriterende og plagsomt enn noe annet, men jeg må innrømme at det er litt flaut hvis det f.eks. skjer under en forelesning eller andre "upassende" steder.

Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som hikker når de drikker kald cola? hvis jeg drikker iskald cola rett fra kjøleskapet, hikker jeg alltid på siste slurken :forvirret: Har registrert at kjæresten min også gjør det samme :)

Skrevet
Jeg lurer på om det er flere som hikker når de drikker kald cola? hvis jeg drikker iskald cola rett fra kjøleskapet, hikker jeg alltid på siste slurken  :forvirret: Har registrert at kjæresten min også gjør det samme :)

Har jeg aldri tenkt over, men skal huske det neste gang jeg drikker cola så får vi se. :ler:

Skrevet

Jeg husker jeg hadde bristet ett ribbein en gang, også før det var grodd så fikk jeg hikke, og det gjorde grusomt vondt! :frustrert: Men ellers så har det aldri gjort vondt å hikke, som jeg kan huske i hvertfallL=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...