Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Si jeg glemte en pille på sist brett, ca. 4-5 dager før jeg begynte på de hvite pillene. Jeg har nå begynt på et nytt brett (ferdig med mensen og det andre brettet), og har tatt 8 tabletter nå. Er jeg beskyttet?
Bunny Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 tror du skal være beskyttet da ja.... heter jo at du ska ha full beskyttelse etter en uke når du begynner på p pillene første gang.
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Hum... noen andre som er helt sikre? Takk for svar, Bunny
brumma* Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 (endret) Med mine piller (Yasmin) må man bruke annen prevensjon i 7 dager etter glemt pille. Etter disse 7 dagene er man beskyttet som før! Forresten: alle p-piller jeg har vært borti har gitt full beskyttelse etter man har tatt dem i 7 dager, så ganske sikker på at du er ok. Har du ikke et pakningsvedlegg da? Endret 2. august 2006 av brumma*
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Tipper dette også er tilfellet med Loette. Får sjekke. Takk!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Med mine piller (Yasmin) må man bruke annen prevensjon i 7 dager etter glemt pille. Etter disse 7 dagene er man beskyttet som før! Forresten: alle p-piller jeg har vært borti har gitt full beskyttelse etter man har tatt dem i 7 dager, så ganske sikker på at du er ok. Har du ikke et pakningsvedlegg da? ← Jo, men finner ingenting der...
brumma* Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Jeg fant, jeg fant! Fra pakningsvedlegget til Loette: HVA SKAL DU GJØRE DERSOM..... .......du glemmer å ta tabletter · Dersom du er mindre enn 12 timer forsinket er p-pillens pålitelighet inntakt. Ta tabletten så snart du oppdager forglemmelsen og ta den neste tabletten som vanlig. · Dersom du er mer en 12 timer forsinket kan p-pillens pålitelighet være redusert. Risikoen for graviditet er større dersom forglemmelsen finner sted i løpet av den første uken eller på slutten av brettet. · Ta alltid den siste utelatte tablett så snart du blir klar over forglemmelsen, selv om dette innebærer at du må ta to tabletter på samme dag. Fortsett deretter å ta p-pillene som vanlig, men sørg for å bruke en prevensjonsmetode i tillegg (som f. eks kondom eller sæddrepende middel) de neste 14 dagene. · Dersom disse 7 siste dagene strekker seg over siste aktive tabletten i det nåværende brettet, skal nytt brett påbegynnes straks etter at siste aktive tablett på nåværende brett er tatt, d.v.s. at alle inaktive tabletter kastes. Du vil følgelig ikke få noen bortfallsblødning før du på slutten av det andre brettet, men du kan oppleve flekkvis blødning og gjennombruddsblødning. Dersom du ikke får noen bortfallsblødning når du er ferdig med det andre brettet skal du ta kontakt med lege slik at du kan undersøkes for å utelukke graviditet før du fortsetter med neste brett. Synes man måtte bruke annen prevensjon uvanlig lenge... Men, men.
Gjest bente85 Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Jeg har vært borti det samme med mine p-piller. Jeg glemte en tablett i den nest siste rekken på brettet. Og jeg kontaktet da SUSS-legen for å høre om det var sånn at man skulle bruke annen beskyttelse i tillegg til dem p-pillene man bruker dem neste 7 dagene. Det jeg ble overrasket over, var at SUSS-legen sa det var det samme når på brettet man glemte en pille, for 100% beskyttet var man. Noe jeg ikke synes høres riktig ut. Så jeg gikk både på apoteket og legekontoret, og dem bekreftet det jeg sa, om at hvis man har glemt en pille, så skal man bruke annen beskyttelse i tillegg dem neste 7 dagene.
brumma* Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Jeg glemte en tablett i den nest siste rekken på brettet. Og jeg kontaktet da SUSS-legen for å høre om det var sånn at man skulle bruke annen beskyttelse i tillegg til dem p-pillene man bruker dem neste 7 dagene. Det jeg ble overrasket over, var at SUSS-legen sa det var det samme når på brettet man glemte en pille, for 100% beskyttet var man. Noe jeg ikke synes høres riktig ut. ← Det er jo direkte feilinformasjon! Det var godt du stolte på magefølelsen og kontaktet apoteket/legekontoret! (Med mine p-piller (Yasmin) er man beskyttet uansett om man glemmer en pille, hvis man glemmer pillen i uke 2. Var ikke noe sånt han mente da?)
Gjest bente85 Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 Det er jo direkte feilinformasjon! Det var godt du stolte på magefølelsen og kontaktet apoteket/legekontoret! (Med mine p-piller (Yasmin) er man beskyttet uansett om man glemmer en pille, hvis man glemmer pillen i uke 2. Var ikke noe sånt han mente da?) ← Ja, det er rett og slett feilinformasjon. Heldigvis har jeg hatt dette som skolepensum, så jeg vet litt. Så da stolte jeg på det jeg hadde lært og gikk for magefølelsen. Suss-legen mente man er trygg uansett hvor på brettet man glemmer p-pillen. Men ut fra det jeg har hørt, så er det risikofyllt og glemme p-pillen i uke 1 og 3.
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #11 Skrevet 4. august 2006 Men gjelder annen prevensjon i 14 dager når jeg har begynt på nytt brett? Det er det jeg er usikker på..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå