Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Det begynte for en uke siden. Da pikk jeg masse små prikker tett i tett på begge underarmene, nå har det samme kommet på magen ryggen og brystet. Det er helt utrolig mange små prikker som står ut og er litt rosa. De ser mys værre ut etter at jeg har dusja! De klør ikke, men synes det er ubehagelig. Hva i all verden kan dette være? Det er ikke solutslett.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Aner ikke. Bør kanskje få en lege til å se på det? Kan være et virus/infeksjon av noe slag, og at du trenger behandling.
Gjest Madeline Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Du har ikke badet i sjøen i det siste da? Nå som vannet begynner å bli varmt er det noen parasitter som kan ta feil av mennesker og ender. De borrer seg inn i huden og lager en allergisk reaksjon. Du vil da få røde prikker, men som regel klør dette en del. Slike parasitter er helt ufarlige for mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Takk. Har ikke badet i sjøen nei.. Skal bestille time hos legen.
Gjest Madeline Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Skal bestille time hos legen. ← Det er nok det beste, ja. God bedring .
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Har bestillt time hos legen i morra tidlig. Lurte på om noen andre har noen anelse om hva det kan være i mellomtiden?
Gjest Kermit Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 En allergisk reaksjon på f.eks. tøymykner eller vaskemidde, kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Du har ikke badet i sjøen i det siste da? Nå som vannet begynner å bli varmt er det noen parasitter som kan ta feil av mennesker og ender. De borrer seg inn i huden og lager en allergisk reaksjon. Du vil da få røde prikker, men som regel klør dette en del. Slike parasitter er helt ufarlige for mennesker. Er det slike parasitter (ikter?) i sjøen? Trodde de fantes i tjern og innsjøer hvor det er ganske stillestående vann og mye fugler jeg...? Fant du forresten ut hva det var TS?
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 kan jo være shampo også, jeg reagere på herbal essences... tåler den ikke og får røde prikker over skuldrene og nedover armene. hadde brukt den en stund da det kom også.. eller som andre foreslår, tøymykner, vaskemiddel osv.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Er det slike parasitter (ikter?) i sjøen? Trodde de fantes i tjern og innsjøer hvor det er ganske stillestående vann og mye fugler jeg...? Fant du forresten ut hva det var TS? ← Du tenker på blodigler. De finnes ikke i sjøen, så vidt jeg vet. Men jeg har hørt om slike parasitter i sjøen. Er visst kraftige oppblomstringer med noen års mellomrom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå