Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Barnet mitt paa 15 mndr har brennkopper, det ser fryktelig vondt ut, stakkars liten Noen med erfaring? Tar det lang tid foer det er borte og alt bra igjen? Takknemilig for svar
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 http://www.lommelegen.no/art/art2476.asp
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 sønnen min hadde det to ganger i løpet av en sommer. starta med en flis i fingeren, og det utvikla seg ja kan man si. det varte en stund, etterhvert blir det jo skorper, og ja... husker han badet i grønnsåpevann, det hjalp for et eller annet. kan ikke huske at vi smurte noen kremer på?! men det er meget mulig. du finner nok mer info på linken over.
Gjest StoreSky Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Min datter fikk brennkopper etter en mengde myggstikk. Antibiotika, og salve (biacimysin eller noe sånt) og GOD hygiene for å unngår smitte til andre deler av kroppen og andre mennesker. Når skorpene er tørre og ikke væsker lengere, er det mindre/liten fare for smitte. Sengetøy, håndklær, hender, etc må vaskes ofte.
villemo69 Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 (endret) Har en sønn som har vært plaget med gjenntatte brennkopper. Jeg har alltid Fucidin-salve (antibiotikasalve) liggende som jeg smører godt på dersom jeg ser antydning til en brennkopp. Han har også gått på antibiotikakur to ganger pga at de ikke ville gi seg. Brennkopper er VELDIG smittsomt, så du bør ha ett eget hånkle til han og passe godt på hygenen. Unger med brennkopper er ikke velkommen på skolen eller barnehagen så lenge det ikke har blitt skorper på brennkoppene. Når de tørker ut er smittefaren over. Dersom du kommer deg til legen og får resept på Fucidinsalve tar det ikke mange dagene før barnet ditt er frisk igjen. Endret 2. august 2006 av villemo69
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 (endret) Har en sønn som har vært plaget med gjenntatte brennkopper. Jeg har alltid Fucidin-salve (antibiotikasalve) liggende som jeg smører godt på dersom jeg ser antydning til en brennkopp. Han har også gått på antibiotikakur to ganger pga at de ikke ville gi seg. Brennkopper er VELDIG smittsomt, så du bør ha ett eget hånkle til han og passe godt på hygenen. Unger med brennkopper er ikke velkommen på skolen eller barnehagen så lenge det ikke har blitt skorper på brennkoppene. Når de tørker ut er smittefaren over. Dersom du kommer deg til legen og får resept på Fucidinsalve tar det ikke mange dagene før barnet ditt er frisk igjen. ← Det står i artikkelen at fuscidin ikke bør brukes siden det er resistens mot det. At det heller bør behandles med grønnsåpebad og klohexidinvask. Endret 2. august 2006 av pulverheksa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå