Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en ny mobil på impuls i dag for 2300 kr. Men jeg angrer etter å ha kikket litt i den... kamera er dårlig og det finnes ingen radio. Er det mulig å få penga tilbake eller bytte i det minste?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk byttet telefon en gang ihvertfall... Kjøpte en til 6000, fikk igjen nesten alle pengene, men ikke hele beløpet

Skrevet

Når du handler på forhandlers utsalgssted er hovedregelen at kjøpt er kjøpt, men mange opererer jo med mulighet for retur innen et viss tidsrom. Spør dem hvilke retningslinjer de har.

Gjest Gjest_Mona32_*
Skrevet

På Elkjøp har du 30 dagers angrefrist, så der er det bare å bytte. Har kjøpt en god del ting der som jeg har byttet, og det har ikkje vært noe problem med byttinga.

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet
På Elkjøp har du 30 dagers angrefrist, så der er det bare å bytte. Har kjøpt en god del ting der som jeg har byttet, og det har ikkje vært noe problem med byttinga.

Det var fint å høre :) Angrer så fælt fordi jeg synes ikke mobilen var verdt pengene med tanke på kvalitet.

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet

Jeg fikk ikke lov å bytte... :tristbla:

Skrevet
Jeg fikk ikke lov å bytte...  :tristbla:

Fikk ikke lov??? Hvorfor????

Skrevet
Jeg fikk ikke lov å bytte...  :tristbla:

henvis til Elkjøps policy om 30 dagers angrerett. Ring gjerne elkjøp-kundeservice og spør der. De gangene jeg har ringt har de vært veldig hjelpsomme. :)

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet

Da jeg spurte om jeg ikke hadde angrerett så sa de at dette ikke gjaldt mobiltelefoner. Og jeg hadde satt inn sim-kortet. Men det var alt jeg rakk å gjøre før jeg oppdaget den elendige kvaliteten. Jeg skal aldri mer kjøpe annet enn nokia. Har alltid visst at nokia telefoner er de med best kvalitet, men lot meg lure av utseende denne gangen :icon_neutral:

Skrevet

Trodde Elkjøp hadde sluttet med 30 dagers returrett på mobil, at det gjelder de andre varene? Men jeg kan ta feil.

I følge kjøpsloven har du iallfall ikke krav på å returnere et produkt du har kjøpt i butikk (dvs, ikke over nettet), dersom det ikke er mangler ved varen. Så om Elkjøp har unntatt mobiler fra returretten har du ikke krav på noe som helst. Det er i tilfelle ekstra service om du får returnere.

Gjest Gjest_Mona32_*
Skrevet

Hvor står det at de har sluttet med 30 dagers returgaranti??? Ble du opplyst om dette da du kjøpte mobilen?

Hvis det ikke står å lese noen steder, og du heller ikke har blitt opplyst om dette da du kjøpte mobilen, så hadde ihvertfall jeg vurdert å gå videre med det til forbrukerrådet - veiledende informasjon/reklame. Står det opplyst noen steder, så er det vel bare å innse at du sitter med en mobil som du ikke vil ha...

Skrevet

Sist jeg kjøpte noe på Elkjøp (ikke mobil, men noe annet)sto det på kvitteringa noe sånt som at " 30 dagers returrett gjelder ikke ved kjøp av mobiltelefon" ikke ordrett sånn men ca sånn.

Skrevet

Det er også forskjell når sim-kortet har vært i, for da er den liksom "brukt".

Kan du event. få solgt den uten noe særlig tap? Sjekk finn.no hva den mobilen koster.

Event. så ville jeg prøvd på en annen Elkjøp, men ikke si at du har "brukt" den. Si bare at det var feil nummer etc.

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet
Hvilken mobiltelefon er det snakk om?

Motorola Razr V3

Skrevet
Hvor står det at de har sluttet med 30 dagers returgaranti??? Ble du opplyst om dette da du kjøpte mobilen?

Hvis det ikke står å lese noen steder, og du heller ikke har blitt opplyst om dette da du kjøpte mobilen, så hadde ihvertfall jeg vurdert å gå videre med det til forbrukerrådet - veiledende informasjon/reklame. Står det opplyst noen steder, så er det vel bare å innse at du sitter med en mobil som du ikke vil ha...

Jeg ble selvfølgelig ikke opplyst om noe da jeg kjøpte den...

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet
Det er også forskjell når sim-kortet har vært i, for da er den liksom "brukt".

Kan du event. få solgt den uten noe særlig tap? Sjekk finn.no hva den mobilen koster.

Event. så ville jeg prøvd på en annen Elkjøp, men ikke si at du har "brukt" den. Si bare at det var feil nummer etc.

Problemet var ikke bare at jeg hadde puttet sim-kortet i... men de nektet for at de hadde noe form for angrerett når det gjaldt mobiler...

Skrevet

Da er det vel så greit at Elkjøp ikke har returrett på mobiler. Dette har de helt lov til. Kan jo på en måte skjønne det. Hvis jeg skulle kjøpe meg ny mobil ville jeg hatt en ingen andre hadde hatt før. Det forventer jeg faktisk når jeg kjøper ny mobil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...