Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

forresten, glem at jeg blander dere og dem hele tiden nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ææææh, nå gir jeg opp snart... ikke klikk på lokal tilkobling, HØYREklikk, deretter går du (alfa) egenskaper, og der kan du legge til (evnt) hake av "deling og skrivere i microsoft nettverk"...

Sånn... jeg veit ikke om det ble forklart men... har dere (sorry, mener alfa)... litt peil så ordner det seg

Skrevet

Har allerede forsøkt Waco's forslag... Uten hell....

Dorians liste har vi også gått gjennom... Også uten hell....

@lfa - med veldig store medfødte nerdete skavanker... Og hvis denne pc'n ikke adlyder snart, så får den også store skavanker... :evil: :ler:

Gjest dorian
Skrevet

Jammen! :ler:

Åssen feilmeldinger får du da, @lfa?

Du vet da at uten feilmeldinger er vi nerder som dykkere uten luft?

Hva skjer, stegvis:

- finner pc'ene hverandre?

- hvis punkt 1, hva skjer når du klikker på datamaskinen du skal til? Får du en prompt? Smelter pc'n ned i skrivebordet med skrikende cd-rom? Hva? :ler:

doriansen :briller:

Skrevet

1. Vi kjører nettverkswizard'en... Er vi heldige avslutter den med å legge til Local Network og de delte mappene.

2. Bare en av oss (om gangen) får opp den andres pc. Men får ikke tilgang til den (får feilmelding om at man ikke har tilgang, kontakt administrator bla bla bla...). Er vi så uheldige og restarter, forsvinner gjerne alt sammen igjen... :o

3. Alt av IP og andre tall stemmer overens slik de skal.

Gjest dorian
Skrevet

Hva skjer hvis du går til Mine nettverkssteder i utforsker?

Og så til Hele nettverket>Microsoft windows nettverk?

Der skal du få opp alle workgroups på subnettet du er på, og da skal maskinen din + den andre listes under den riktige workgroup.

Så når du klikker på maskinen:

Får du en prompt? Eller?

Vent litt - jeg må boote :ler:

dorian

Gjest dorian
Skrevet

OK - da har jeg løsningen: Glem det!

M$ har bestemt seg for å rett og slett skjule mikke-mus sikkerheten sin bak et utall av idiotiske hjelpeforslag:

- Har du satt i kontakten? Hvis ikke - sett den i nå. Hvis kontakten ikke passer, ring elverket.

- Har du åpnet lokket på den bærbare? Hvis du kan lese dette, er lokket åpnet - fortsett med punkt 3. Hvis ikke, gå og lag middag i stedet.

- Har du klikket på den lille grønne musa øverst til venstre, og i tilfelle, sa den pip? Hvis pip, skru ut bunnen av floppydriven og spy forsiktig ned i det lille hullet som oppstår. Hvis ikke, ring ms og spy i røret.

Osv. osv osv. - gud så lei jeg er av microsoft!!! :roll:

Det som mangler er et interface for administrasjon av fjernbrukere, noe 2000 har. Jeg finner det i alle fall ikke :ler:

dorian - hold nede U, !, og ? mens du åpner cd-skuffen TO ganger, (floppydisk må stå i), trekk så ut musekabelen mens du mumler "asjkhdfh" og s.a.k.t.e kaster pc'n ned fra fjerde etasje :sjarmor:

Skrevet

Det som skjer, er at alt stopper opp, helt til jeg får feilmelding om at jeg ikke har tilgang, og at jeg må kontakte administrator... :roll:

Nå gir jeg opp for en stund, og ringer nerdevennene til sambo over helga i stedet... :lol:

Skrevet

I IP så kommuniserer man via porter.

Sjekk om portene til den andre er åpne:

telnet <ip-adresse> portnr / prøv 137 138 139

Skrevet

Jippiiii, nå virker det!!! :P:P:P

Skrevet

Noen som husker kommandoen for å sende nettverksmeldinger til hverandre? :ler:

Skrevet

Glem det, fant det ut... :hoho:

Skrevet

Hva er galt når nettverket virker, men man ikke får pinge hverandre/egen pc?

Nettverksmeldingene kommer heller ikke frem...

Alltid må det være ett eller annet... :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...