Gå til innhold

Når bør man fortelle...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når i et forhold er det vanlig å komme inn på hvor mye (eller lite) erfaring man har? Synes dette er et dilemma, man vil jo helst ikke dele slike opplysninger med noen før man er sikker på at det blir noe ut av det. Men er det lurt å vente helt til man ligger der, og så si "du forresten, kan du være litt forsiktig, for..." eller eventuelt vente til det er overstått. Eller ta det opp et sted mellom klinestadiet og før man havner i senga er kanskje det beste, men synes timingen er vanskelig. Visste deres første om det på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg (vi) snakket svært åpent om vår fortid på de fleste områder når vi var på flørte/bli kjent stadiet, og da kom det naturlig fram at jeg var totalt uerfaren, og at han hadde lite erfaring før meg (et kortvarig forhold).

Tok den tiden vi trengte for å bli kjent, og hadde faktisk ikke samleie før etter ca 1 år. Dels var det pga at jeg var urolig for smerter, men i hovedsak var det pga at jeg ikke stoler 100 % på noen prevensjon, og ville være så sikker så mulig på at dette var en mann jeg kunne sammarbeide ok med om vi ble foreldre sammen.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Fortell det når det begynner å bli aktuelt med sex. Jeg fortalte det med en gang jeg skjønte at vi holdt på å bli kjærester for at han skulle forstå at jeg ville ta det litt rolig med det seksuelle.

Skrevet
Jeg fortalte det med en gang jeg skjønte at vi holdt på å bli kjærester for at han skulle forstå at jeg ville ta det litt rolig med det seksuelle.

Mulig det er jeg som er treg men jeg har aldrig skjønt dette!

Sku tru det var hellig det dere har mellom beina :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du visste hvor vondt det var å miste jomfrudommen, eller "veien" til å miste den, så hadde du ikke kommet med slike utsagn ;)

Første kjæresten min (16 år) måtte bare gi opp med å ta jomfrudommen min, for det gjorde så vondt. Så dumpet han meg etterpå hoho! Er det noe å lure på lengre?

Skrevet
Fortell det når det begynner å bli aktuelt med sex. Jeg fortalte det med en gang jeg skjønte at vi holdt på å bli kjærester for at han skulle forstå at jeg ville ta det litt rolig med det seksuelle.

Men hvordan vet man når det begynner å bli aktuelt :overrasket:

Skrevet

Sku tru det var hellig det dere har mellom beina  :forvirret:

Tja, i seg selv er det vel ikke hellig, men jeg vil i det lengste unngå å bli sittende igjen med aleneansvaret for et barn, eller måtte samarbeide med en drittsekk. Så når prevensjon ikke er 100 % sikkert, og abort er uaktuelt for meg annet enn når det står om liv eller ved ekstremt skadet barn, så legger ikke jeg med ned med hvem som helst.

Men det er meg, andre tenker anderledes (og jeg skal innrømme at jeg har problemer med å forstå den tankegangen ;)).

Gjest fluesmekker
Skrevet

Jeg gjorde det klart i begynnelsen av forholdet at jeg hadde lite erfaring og at jeg ikke hadde vært sammen med noen før. Så da sa det vel seg selv at jeg var jomfru, trodde jeg. Måtte allikevel minna ham på det når vi lå nakne i senga sammen og han prøvde å trenge seg inn i meg.. :P

Vi hadde ikke sex før etter en måned, men sov sammen flere ganger før det. Da spurte han selv om jeg ville sove over, "bare for å sove". Så vi tok det gradvis, etterhvert som vi ble bedre kjent og komfortable med hverandre. Og det var veldig godt å sovne i armene på hverandre uten å føle noe sexpress.

Skrevet

Sku tru det var hellig det dere har mellom beina :forvirret:

Det er det da! Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå!

Skrevet

etter du har gjort det første gang ;)

Skrevet
etter du har gjort det første gang ;)

Hehe.. eeeller før i tilfelle gutten har blodskrekk, for det var det nok av når jeg ble "tatt". ;) Trenger ikke å skremme vettet av ham helt (ser for meg intetanende gutt som går på do og oppdager blod på tissen. iiik!)

Gjest gjest1
Skrevet

Rett før samleiet er vel noe sent... Greit å snakke litt om det på forhånd, så han ikke får sjokk :ler:

Jeg syntes det var innmari vondt og jeg blødde endel, da var det greit å vite at han også var jomfru

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville definitivt sagt det før. For hans del også, kan det være greit å vite at han må være ekstra forsiktig og at dette er en helt spesiell opplevelse for deg.

Vi snakket om det først, og det gjorde min første gang til en veldig fin opplevelse.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men hvordan vet man når det begynner å bli aktuelt  :overrasket:

Når dere kliner og vet at dere har følelser for hverandre? Når dere ser hverandre dypt inn i øynene og forteller hverandre masse positivt om hverandre. Stort sett så vet man når man er på vei til å bli kjærester.

Skrevet
Når dere kliner og vet at dere har følelser for hverandre? Når dere ser hverandre dypt inn i øynene og forteller hverandre masse positivt om hverandre. Stort sett så vet man når man er på vei til å bli kjærester.

Ja, men det kan jo gå lang tid fra man blir kjærester til man går videre. I hvert fall for noen :sjenert:

Gjest fluesmekker
Skrevet

Hvis det tar lang tid fra forholder starter til man går videre, går vel det hele nokså gradvis. Når dere begynner å "havne oppi buksa" på hverandre, altså ting som kan tyde på at sex'en er like bak hjørnet, bør partneren være gjort klar over at du har lite erfaring med dette fra før.

Skrevet

Har alltid vært veldig åpen om at jeg var jomfru, og veldig stolt av det. Fortalte min tilkommende ektemann om at jeg var jomfru tidlig, da vi var på date stadiet tenker jeg. Han var min første og jeg var 20 år da. Har ikke hatt noe i mot å være jomfru, ikke noe behov for å få betegnelsen felles hul, har alltid synes det har vært fint å bare ha hatt en. Men har bare vært litt tilfeldigheter som gjorde at det endte opp slik for meg. Synes det er naturlig å snakke om sex partnere og sex tidlig i forholdet, er jo greit å vite om han/hun har hatt mange før. Det er nå min mening. Første gangen var forresten veldig fint, fordi vi ventet til vi begge var veldig klare og hadde brukt god tid på å kose i forkant. Det er nok viktige at vi begge er helt trygge og klare. Men vær ærlige det er viktig!!!

Skrevet
Men hvordan vet man når det begynner å bli aktuelt  :overrasket:

Selvfølgelig når kåtheten, lysten til å knulle med den andre, blir så sterk at man merker at man bare MÅ.

Skrevet

Vi hadde ikke sex før etter en måned, men sov sammen flere ganger før det. Da spurte han selv om jeg ville sove over, "bare for å sove". Så vi tok det gradvis, etterhvert som vi ble bedre kjent og komfortable med hverandre. Og det var veldig godt å sovne i armene på hverandre uten å føle noe sexpress.

Skulle ønske eksen min også hadde vært så 'omsorgsfull'.. Ble slutt med oss, fordi jeg følte det som sexpress å sove over.. tror egentlig ikke han mente det så ille.. men han ville gjerne gjøre det som 'alle andre' gjorde.. Så da spurte jeg han om han hadde vært i senga til mange.. hehe. SIden han VISSTE hva alle andre gjorde.. dust!

Jeg er fortsatt jomfru, og det plager meg.. er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke får det til :tristbla: :rødme:

Gjest fluesmekker
Skrevet
Jeg er fortsatt jomfru, og det plager meg.. er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke får det til  :rødme:

Hva er det du ikke får til? Å finne en du vil gjøre det meg? I så fall finner du nok han snart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...