Gå til innhold

Jeg bare spyr :-(

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er jeg passe paranoid, da jeg aldri kaster opp annet enn på fyll som har gått galt. Begynte før i dag da jeg først lå og sov. Eller jeg sov ikke, men klarte ikke åpne øynene og bevege meg. Klarte omsider å komme meg opp og litt etter det bar det rett til do for å kaste opp. Etter det greide jeg å få i meg middag (kanskje litt for snart etterpå?) g trro dere jaggu ikke det og skulle opp?

Jeg har aldri kastet så mye opp før, og er livredd for hva dette her er for noe. Vi lbare ha det til å stoppe.

Har noen noe tips om hva en kan gjøre? Snille foreldre er ute og kjøper knekkebrød til meg nå siden jeg har hørt det stabiliserer magen.

Men hva er det som gjør at kroppen min oppfører seg sånn her? Kan dette være pga sterke smertestillende (nobligan) jeg har tatt?

Isåfall går de rett i søpla!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være bivirkninger av antibiotikaen for urinveisinfeksonen. Står kvalme nevnt i pakningsvedlegget?

Gjest gjest1
Skrevet

Jo, men de har jeg ikke tatt siden i forgårs kveld :forvirret: Og legen sa at det skulle være ute av kroppen min etter 24 timer siden siste tablett jeg tok.

Kan det ha så lange bieffekter?

Skrevet

vet ikke. Men det kan være de andre tablettene du nevnte. Har du sjekket de på felleskatalogen?

Skrevet

sjekket for deg;

Bivirkninger: Mest vanlig er kvalme og svimmelhet (over 10%).

Gjest gjest1
Skrevet

Kvalme og oppkast ja. Der har vi det :-) Takk for svar, jeg visste ikke om den siden engang! Da følte jeg meg iallfall litt mer rolig, selv om jeg er livredd for å måtte spy mer. Knasker ivei på knekkebrød nå, så jeg får håpe det hjelper!

Huff, håper alt går over snart, så jeg slipper å bo på kropp og helse :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
sjekket for deg;

Bivirkninger: Mest vanlig er kvalme og svimmelhet (over 10%).

:Nikke: jeg så det. Men det at jeg lå helt lammet og ikke kunne åpne øynene men var likevel våken, kan det være døsighet? Aldri opplevd noe sånt noe før..

Skrevet

Du bør nok nevne det for legen din og se om dere kan finne andre tabletter du reagerer mindre på.

Gjest gjest1
Skrevet

Jo, emn han sa jeg er en av de som er VELDIG utsatt for bivirkninger uansett hva jeg går på...

Men jeg føler meg mye bedre nå! Takk for hjelpa liv :-)

Gjest Gjest1
Skrevet

Ofte hjelper det å spise en del samtidig som man tar tabletter som går ut over magen.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Ja, jeg kom så klart på det i ettertid :(

Men ingen fler tabletter på meg nå, uansett hvor vondt jeg skulle ha det i morra... paracet er min venn!

Endret: Skumlingtabletter mener jeg da

Endret av Towelie
Gjest Gjest1
Skrevet

Om det er UVI som er problemet må du gjøre noe med det. Ellers risikerer du å få nyrebekkenbetennelse, og til slutt nyresvikt. Det kan bli veldig alvorlig.

Har du prøvd å ta tranebærekstrakt?

Gjest gjest1
Skrevet

Men jeg var hos legen i dag og tok urinprøve og de sa jeg skulle slippe å gå på tablettene mer for de hadde gjort jobben sin (for sterk dose).

Dette var nobligan smertestillende jeg tok for å fjerne bivirkningene de uvitablettene ga meg, som utrolig vondt i ryggen...

Men nå er visst alt ute av kroppen min og jeg føler meg foreløpig frisk som en fisk :-) Bare litt groggy

Gjest Gjest1
Skrevet
Men jeg var hos legen i dag og tok urinprøve og de sa jeg skulle slippe å gå på tablettene mer for de hadde gjort jobben sin (for sterk dose).

Dette var nobligan smertestillende jeg tok for å fjerne bivirkningene de uvitablettene ga meg, som utrolig vondt i ryggen...

Men nå er visst alt ute av kroppen min og jeg føler meg foreløpig frisk som en fisk :-) Bare litt groggy

Det var godt å høre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...