Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #21 Skrevet 2. august 2006 jeg synes slike hus er utrolig spreke! Liker lyset, luften, rett og slett all åpenheten! I motsetning til huset Scorpina liker. Det synes jeg er dønn kjedelig, det går 13 på dusinet, og jeg kan ikke fordra så mye dilldall. Godt vi er forskjellige :-) ← Enig! Jeg likte planløsningen selv. Hadde fargen på huset ikke vært rød, men lys, dus blå/ gul/ mint grønn så hadde jeg ELSKET det
momo Skrevet 2. august 2006 #22 Skrevet 2. august 2006 Likte planløsningen og spesielt takværandaen. Men likte ikke fargen, og huset passer vel ikke helt inn i et tett boligfelt med små tomter.
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #23 Skrevet 2. august 2006 Jeg elsker funkis-hus og har fått tegnet og bygget et selv. Men akkurat dette huset synes jeg var litt feil på en måte ... Mitt råd til deg er følgende: - Regn ut hvor dyrt huset skal være - Gå til en arkitekt eller et byggfirma - Si hva slags rom du må ha - Oppgi hva du ønsker å prioriteres, eks. takterrasse, uteplass, ol. - Få arkitekten ut på tomten for å se den med egne øyne før han begynner å tegne På denne måten vil du få akkurat det huset du ønsker og trenger - til en sum som du klarer å sitte med. Men jeg holder med deg i å satse på funkis-hus ... det er SÅ mye stilkigere enn dårlige kopier av sveitserhus som man ser flust av rundt på norske byggefelt. Sats på skikkelig arkitektur hos noen som har peiling på hva de driver med. Lykke til videre
Fru.U Skrevet 2. august 2006 #24 Skrevet 2. august 2006 Jeg syns planløsningen var flott, men arkitekturen var ikke helt min smak. Imidlertid driver jeg selv å bygger hus nå, og Nordbohus er vår leverandør. Vi får full pakke, dvs. nøkkelferdig hus med kjk og to bad ferdig innredet for ca 2,5 ganger den prisen som sto i katalogen. Vi har da også lagt til dobbel garasje og strukket huset litt for å få noen flere m2. Veldig fornøyd med Nordbohus så langt. Viser seg tillitten verdig hver gang det er noe. Men nå er vi jo bare halvveis da. Lykke til med valget. Det er kjempegøy!
gard Skrevet 2. august 2006 #25 Skrevet 2. august 2006 Hei Jes synes det ser kjempestilig ut. Det er veldig bra at de har lagt inn 3D visning på sidene forresten. Det blir litt enklere å se det for seg.
Sahara Skrevet 2. august 2006 #26 Skrevet 2. august 2006 Jeg liker ikke sånne hus. Liker nok mer "gammeldagse" hus, synes bare de ser koseligere ut. Og gjerne med masse blomster og et hvitt stakittgjerde rundt!
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. august 2006 #27 Skrevet 3. august 2006 Jeg syns huset var kjempefint. Likte planløsningen veldig godt. Vokste opp i et spesielt hus med mye luft og "åpne" trapper, og jeg savner det. Jeg liker også gamle hus med sjarm, men om jeg skulle bygd helt nytt, kunne jeg godt ha valgt noe som dette.
skrue Skrevet 3. august 2006 #28 Skrevet 3. august 2006 Flate tak? Det er å be om vannlekkasjeproblemer og vedlikehold etterhvert som tiden går.
Marililja Skrevet 3. august 2006 #29 Skrevet 3. august 2006 Huset er kjempekult, men planløsningen var ikke akkurat noe å rope hurra for. Likte godt at det er mye åpent, men det var for få, og ALTFOR små, soverom til at jeg kunne vært interessert i å bygge det.
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2006 #30 Skrevet 3. august 2006 (endret) Stilig hus. Og soverommene var da ikke SÅ små. De minste var 10 kvadratmeter, et annet var 13-14 kvadratmeter, og hovedsoverommet var 10 kvm + 6.5 kvm garderobe tilhørende det soverommet. Synes det er ganske vanlige størrelser, jeg? Endret 3. august 2006 av Spinone
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #31 Skrevet 3. august 2006 Likte ikke planløsningen i første etasje.. mye ganger og små soverom. Det minste soverommet i vårt hus er på 12 kvm og det er ikke så digert akkurat. Og så hadde de tatt det minste soverommet og tatt garderoben til det? Hadde jo heller brukt det største på 13 kvm til meg sev - men da hadde jeg heller ville hatt garderoben til det.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #32 Skrevet 3. august 2006 ...blir det ikke fryktelig varmt i et sånt hus om sommeren..???
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #33 Skrevet 4. august 2006 Trenger ikke bli vannlekkasje fordi om taket er flatt da... krever bare ekstra vedlikehold og ettersyn i forhold til vinklede tak... måtte bare si det... Synes huset er kjempeflott, men synes det krever en stor tomt så det får litt luft rundt seg (og naboene litt på avstand) ...ellers er arkitekttegnede, store 60-tallshus med flate tak og mye vindusflater min absolutte favoritt!!
skrue Skrevet 4. august 2006 #34 Skrevet 4. august 2006 Trenger ikke bli vannlekkasje fordi om taket er flatt da... krever bare ekstra vedlikehold og ettersyn i forhold til vinklede tak... måtte bare si det... Ja, kan man leve med det så er det greit. Jeg tror bare det ikke er så mange som tar det i beregningen og at det jevne vedlikeholdet kan komme til å koste mer (tid og penger).
Fakse Skrevet 4. august 2006 #35 Skrevet 4. august 2006 Ja, kan man leve med det så er det greit. Jeg tror bare det ikke er så mange som tar det i beregningen og at det jevne vedlikeholdet kan komme til å koste mer (tid og penger). ← Vårt hus har flatt tak med et meget solid dekke som brukes på industribygg. Vi har ikke hatt noe ekstra vedlikehold med det, og heller ingen problemer. Måker taket en gang i løpet av vinteren, men det gjør naboene som har vinkel på taket også.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #36 Skrevet 4. august 2006 Synes det var fint. men likte ike planløsningen nede. Mye plass som går med til ganger, som jeg heller ville hatt til soverom for eksempel. Jeg er ikke sikker på om jeg ville eid et slikt hus. Jeg er en slappfisk nåe det gjelder vinduspuss av mine 6 vinduer her jeg bor, og et hus fullt av vindusvegger hadde blitt for mye... Selvsagt kan man betale en vinduspusser, men jeg er ikke villig til å bruke penger på det. Min prioritering.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #37 Skrevet 5. august 2006 Hei trådstarter her! Flott med masse tilbakemeldinger! Vi har ikke tenkt å male huset rødt, det er bare en eksempelfarge så se bort i fra det. På fremsiden av huset med alle vinduene bør vi absolutt ikke ha altfor nærme naboer men resten av veggflatene synes jeg det går greit siden vinduene for det meste er lange og smale. Da blir det vanskelig å se inn. Sambo er industribygg snekker og sier det ikke er noe problem å få ett tett flatt tak som ikke behøver mer vedlikehold enn vanlige skråtak. (må bare legge til av vi bor i Bergen og det pleier ikke å komme så mye snø her) Når det gjelder planløsningen nede så er jeg til dels enig i at soverommene er liitt små. Men jeg tenker at vi ikke oppholder oss så mye der inne og det er bedre med store og gjerne flere oppholdsrom. (vi har ikke barn) Vi har i dag ett soverom på 11 kvm og walk in på 4 og vi trenger ikke så veldig mye større enn det. (men når en først bygger er det jo greit å få seg noe LITT større ) Gangarealene nede er jo egentlig en del av kjellerstuen så jeg skjønner ikke helt hvorfor de har skrevet det som gang. Tenker på å få gulv over der det står åpent ned i 2.etg og på taket for å få mer stueareal. Til Nicoline: Kan jeg spørre litt om husprosjektet ditt? Hvor mye betalte dere for arkitekt? Hva blir sluttsummen på huset og hvor stort er det?
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #38 Skrevet 5. august 2006 Nei beklager, men det minnet meg mest om firkantede klosser plassert oppå hverandre.
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 5. august 2006 #39 Skrevet 5. august 2006 Har en prisliste fra 2004 og der står Nova med en pris på 1944000
Gjest Gjest_molly_* Skrevet 5. august 2006 #40 Skrevet 5. august 2006 obs obs mye flate takflater- ikke det mest gunstige da - både når det gjelder kondens og lekkasjer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå