Gå til innhold

Hva synes dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ikke ann å lage link til huset men det er www.nordbohus.no gå inn på hus, så er det på side 2 og heter NOVA. Jeg synes det er utrolig stilig og jeg liker planløsningen godt.( vinterhage og terasse på taket :sjarmor: ) Finner ingen prisliste på nettet (er vel ikke noen som tilfeldigvis har?) Så har jeg lest litt at den prisen jeg får fra leverandøren kan ganges med to, stemmer det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for linken Svart Katt! Ja det er veldig spesielt...

Skrevet

Kjempefint hus! Jeg likte også planløsningen veldig godt, men ikke rødfargen...

Skrevet

Dette var tøft- Er selv i planleggingsfasen i å bygge hus, og det vi har funnet ut er at det er sinnsykt stor forskjell på pris hos de ulike firmaene. To hus som er nesten like kan variere i to firma på 5-600 tusen. Lykke til da :-D

Gjest gjest1
Skrevet

Stiligt hus ja.

Ville vel valgt en annen farge på det.. :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg synes det så ut som arbeiderbrakker stablet oppå hverandre.

Endret av Pheps
Skrevet

Det var et veldig stilig hus! Flott planløsning!

Skrevet
Jeg synes det så ut som arbeiderbrakker stablet oppå hverandre.

Enig, jeg ville ikke hatt det huset.

Gjest gjest1
Skrevet

Hus jeg ville likt å gå forbi og se på, men ikke bo i.

Skrevet

Så mye plass å ta av, og så lage så små soverom?

Altfor mye unyttig gang-areale i underetasjen, synes jeg. Så jeg ville tegnet det om litt.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg liker funkishus, men likte ikke planløsningen i det huset der (i tillegg var fargen ganske så skrikende...)...dog var det et av de bedre forsøkene på å tegne ferdig-funkis som jeg har sett ;)

Skrevet

Jeg liker vanligvis funkishus, men dette var ikke pent! Det er liksom noe galt med proposjonene...

Uansett ville jeg ikke ha bygd et så vidt spesielt hus med mindre jeg hadde tilgang på en tomt som er vesentlig mye større enn de frimerkene de kaller hustomter nå om dagen. Med de store vindusflatene ville man jo leve totalt på utstilling med nabohuset noen få meter unna! (Det finnes selvfølgelig gardiner etc., men da faller jo litt av vitsen med både funkishus og vinduer bort...).

Gjest gjest1
Skrevet

Fargen er så feil at det er vanskelig å like huset, men det var litt stilig egentlig.

Skrevet

Tja, vil ikke være billig å bygge det.. 2-3mill iallefall vil jeg tro.. også tomt...

Skrevet (endret)

Nei, sorry - klarer ikke å like slike hus. Ser mest ut som stærkasser for mitt øye. Snodig planløsning (sjøl om jeg likte kjøleboden på 2,5 kvm ved kjøkkenet) Nå er jo fargen bare er eksempel da tross alt...

Jeg er mer "klassisk" i husønske og hadde heller bygd et slik hus (heter Alpinus) (dog, litt annen farge. Ville enten gått for hvitt eller rødt hus)

Men, takk og pris er vi alle forskjellige i smak og behag :)

Endret av Scorpina
Skrevet

jeg synes slike hus er utrolig spreke! Liker lyset, luften, rett og slett all åpenheten!

Noen minus er det alikevel med akkurat dette huset, og jeg ville gjort noen endringer, spes på planløsningen inne. Liker ikke rødfargen, og ville nok hatt en litt mer spennende fasade....?

Men med noen endringer er det absout et hus jeg ville falt for!

I motsetning til huset Scorpina liker. Det synes jeg er dønn kjedelig, det går 13 på dusinet, og jeg kan ikke fordra så mye dilldall.

Godt vi er forskjellige :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...