Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Nå er det lenge siden jeg har vært ute å reist, gitt... Skal snart til syden og ventet å få billetter i posten for en stund siden. Jeg fikk opplysninger om forsikring, noen reimer til å henge på kofferten og et A4-ark som det stod "billett" på i øverste venstre hjørne for en uke siden. Der stod det også bookingnummer, når flyet går, lander osv. Det er jo ikke bare èn person som reiser, men vi mottok bare ett sånt ark... Navnet til hun som skal være med står der også. Er det nok å ta med seg dette arket på flyplassen? Jeg er veldig skeptisk til det, for det er jo ikke vanlige billetter som jeg er vant til.
Chica Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Det går bra det! Trenger vel egentlig ikke arket heller, holder sikkert med bookingnummeret eller navnene deres.
Sarah Salamander :-) Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Hei, Det er veldig vanlig å få slike type billetter nå til dags. Så lenge det er et "vanlig" reisebyrå som eks. Apollo du har bestilt gjennom kan du ta det helt med ro
Hilde Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Er det flybilletter du venter på? De fleste flyselskap har begynt med elektroniske billetter. Det vil si at du egentlig ikke trenger å ha med deg noe annet enn passet. Så lenge du kan bevise at du er deg så holder det. Jeg reiser alltid billettløst, da slipper jeg å ta vare på billetten, og ofte slipper jeg å stå i innsjekkingskø.
Gjest ts Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Takk for raske svar! Flyr med Apollo ja... Men da går det altså greit å ta med det arket og ikke noe mer (untatt pass, bagasje og sånt da ). Hvor mange timer før flyet tar av, må man være på flyplassen? Husker ikke om det var 2 eller mer.
Hilde Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 http://www.apollo.no/FAQ/til+og+fra+flyplassen.htm Der står det også at hvis du skal fly med apollos eget flyselskap (novair), så kan du sjekke inn på en av automatene de har. Skal du fly med f eks sas så har disse også automater. 2 timer bør holde lenge, i alle fall siden de har automater. De er det max 5 minutter kø på.. Eneste jeg fant om det på siden deres var at de anbefalte minst 2,5 timer hvis du har tilslutningsbillett, så da bør 2,5 timer i alle tilfeller holde.
marsy Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 På gardermoen har de en del kø, for å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen, så jeg ville anbefalt ca 2 timer før avreise, da har dere en buffer hvis noe skulle skje. Alle flyselskap skal gå over til e-billetter om ikke lenge, og mange andre selskap gjør det også (passasjerferger f.eks.)
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Det er flere år siden sist jeg så ordentlige flybilletter. Nå gir jeg dem passet hvis jeg skal utenlands, eller kredittkortet jeg har betalt billettene med. Har med arket for sikkerhets skyld, men har ikke vist det fram ved innsjekking.
MiniMjau Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Ta med alt du fikk i i konvolutten fra Apollo i posten så skal du være helt safe. Flybillett-kuponger er ikke så vanlig lengre.
Gjest charterfi Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 http://www.apollo.no/FAQ/til+og+fra+flyplassen.htm Der står det også at hvis du skal fly med apollos eget flyselskap (novair), så kan du sjekke inn på en av automatene de har. Skal du fly med f eks sas så har disse også automater. ← Du kan ikke sjekke inn på automatene dersom du flyr charter og det er SAS som flyr. SAS-automatene kan kun brukes av de som reiser med rutefly. De som kan bruke automatene på chartertur (altså kun de egne charterautomatene) er de som reiser med MyTravel med billetter fra enten Ving eller Saga, de som reiser med Novair (kun Apolllo) samt de som reiser med TUIfly (StarTour). Ellers gjelder samme regler som med ruteautomatene; Reiser du med spedbarn (uten eget sete) eller med noen som trenger assistanse (eks rullestol) må vanlig innsjekking benyttes. Og alt dette gjelder kun på Gardermoen.. Men til det opprinnelige spørsmålet: Ja, det er dette som er billetten din, arket er alt du trenger!
Gjest SiljeKathrine Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Jeg skal også ut å reise snart. Da jeg ikke fikk noen billetter i posten, ringte jeg til Apollo.. De kunne fortelle at billetten var det arket jeg mottok i posten sammen med klistrelappene til koffertene for noen dager siden. Bare flaks at jeg ikke hadde kastet det faktisk.. Vet forresten noen hva som skal stå på de lappene? Det meste var greit å fylle ut, men ikke alt. :s
Gjest SiljeKathrine Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 Name, adress, telephone og hotel er ok. Men destination... Skal jeg skrive navnet på stedet der flyplassen er, eller navnet på stedet hvor jeg skal bo? Hva med Dep.date..? og From? Skal jeg f.eks skrive.. "Dep.date: 19.08.06- Oslo" på den ene, for det er da jeg reiser dit, og "Dep.date: 26.08.06- Gran Canaria" på den andre, for da reiser jeg hjem igjen? Skjønner ikke helt hva dep.date betyr jeg...
lillesky Skrevet 2. august 2006 #13 Skrevet 2. august 2006 Billetløst er veldig greit, og ikke minst trygt! Dep.date betyr departure date, dvs. avreise på norsk. Skriv ned navnet på der du skal bo, det er bare en flyplass på Gran Canaria. Skriv hotellnavn, Arguineguin (eller hvilken by det er). Jeg lurer også på en ting, kan man bruke automat når man reiser med Sterling? Kjedelig å stå i kø...
Gjest Lea Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Tror ikke at Sterling har gått over til automater ennå, nei. (Er det ikke bare SAS Braathen som har det?) Vi måtte i alle fall stå i den vanlige køen. Skranken åpnet ca 2 timer og 15 minutter før avgang. Kan være greit å være tidlige ute og stille seg opp i køen litt før den åpner også. Bare spør i Sterling-skranken hvor innsjekkingen er. Jeg har ikke fått billetter de siste 4-5 årene tror jeg. Stort sett dreier det seg om en e-post med en bekreftelse som inneholder bookingnummer, navn, avreise osv. Jeg pleier å legge inn bookingnummeret på mobilen (eller videresende bekreftelsen til mobilen). Da slipper du å passe på papiret. I innsjekkingen viser du pass og gir dem bookingnummeret (du trenger egentlig ikke det en gang). Sterling (og muligens andre selskaper også) sender ikke ut bagasjelapper. Det er heller ikke tilgjengelig på flyplassen, så det er lurt å merke koffertene før man drar. Vi pleier som regel å stjele noen fra et annet flyselskap
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Sterling (og muligens andre selskaper også) sender ikke ut bagasjelapper. Det er heller ikke tilgjengelig på flyplassen, så det er lurt å merke koffertene før man drar. Vi pleier som regel å stjele noen fra et annet flyselskap ← Det er kun charterselskaper og reisebyråer som sender ut bagasjelapper på forhånd. Men det er bare å rappe de andre selskapene sine når du kommer på flyplassen. De står ute hos flere selskaper, blant annet SAS.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 Tror ikke at Sterling har gått over til automater ennå, nei. (Er det ikke bare SAS Braathen som har det? ← Det er kun SAS som har det ja, i tillegg til de ovenfor nevnte charterselskaper. På SAS sine automater kan du også sjekke inn visse Lufthansaavganger mm.
Gjest SiljeKathrine Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Dep.date betyr departure date, dvs. avreise på norsk. Skriv ned navnet på der du skal bo, det er bare en flyplass på Gran Canaria. Skriv hotellnavn, Arguineguin (eller hvilken by det er). Så jeg skal ikke skrive datoen jeg reiser fra Oslo, men bare hjemreisedatoen? Føler meg helt grønn her jeg...
lillesky Skrevet 4. august 2006 #18 Skrevet 4. august 2006 Skal jeg f.eks skrive.. "Dep.date: 19.08.06- Oslo" på den ene, for det er da jeg reiser dit, og "Dep.date: 26.08.06- Gran Canaria" på den andre, for da reiser jeg hjem igjen? ← Skriv sånn som du sa først, det er riktig det. Ang. selfservice-sjekk inn (som jeg spurte om tidligere), så er det kjempemange selskaper som tilbyr det, også Sterling. Men det står at man skal kontakte flyselskapet.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #19 Skrevet 4. august 2006 Ang. selfservice-sjekk inn (som jeg spurte om tidligere), så er det kjempemange selskaper som tilbyr det, også Sterling. Men det står at man skal kontakte flyselskapet. ← Sterling hadde noen på Gardermoen før, men de funket dårlig og er såvidt jeg vet tatt bort. Ellers er det SAS og British Airways som har.
lillesky Skrevet 4. august 2006 #20 Skrevet 4. august 2006 Står på Gardermoen sin internettside at Sterling har, i tillegg til en rekke andre. Jeg ringte Sterling, men han jeg snakket med virket veldig usikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå