Gå til innhold

Røkte kjøttpølser


Gjest Shoegal i.i.

Anbefalte innlegg

Gjest Shoegal i.i.

Har noen røkte kjøttpølser uten skinn som jeg gjerne skulle laget meg en middag av. I går lagde jeg hjemmelagd potetstappe til, men det gidder jeg ikke lage to dager på rad.

Noen som har forslag til festlige eller tradisjonelle retter det går an å bruke røkte kjøttpølser i?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Pytt i panne: Stek pølse, løk, kokte poteter og paprika i biter sammen. Server med speilegg og rødbeter.

- Stek med løk og eple i biter, dryss over karri og litt timian og bland i kremfløte. Hell i en ildfast form og stek i ovnen.

- Del i skiver og legg i en ildfast form sammen med kokt makaroni, purreskiver, mais og hakket paprika. Visp sammen 4 egg, 4 dl melk, litt salt og pepper og hell over. Stek ved 225 grader i 30 minutter.

- Minestronesuppe: Kok grønnsaker (gulrot, sellerirot, potet, purre, løk og hvitløk) mørt i buljong tilsatt litt tomatpuré og italienske urter. Tilsett pølsebiter og la koke med noen minutter. Rør inn ferdigkokt pasta på slutten.

- Legg skiver av potet, tomat og løk i en ildfast form. Krydre med salt og pepper og stek ved 200 grader i ca 35 minutter. Legg på skiver av kjøttpølse og dryss over revet ost, strøkavring og frisk basilikum. Stek videre 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

pølsetaco, stek pølsebiter i lag med tacokrydder og server som taco i skjell, lefser eller pitabrød. Ypperlig og kjapphverdagsmat.

Pølser med kålørotstuing og kokte poteter.

pølser med nykål, og pasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del kjøttpølsene på langs nesten igjennom. Finhakk løk, champignon og paprika og fyll ned i sprekken. Krydre med pepper og grillkrydder og hell over litt olivenolje. Legg en skive tomat over og dryss ost over dette igjen. Inn i stekovnen på 200C i 15 min. Server med potetmos og salat.

Kjempedigg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller putt i ertesuppe :) Det tror jeg er veldig tradisjonelt :Nikke:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Her var det så mye godt at jeg fikk lyst til å kjøpe sånne pølser selv om jeg nesten aldri spiser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt pølse (i biter eller bare dele dem i to på langs) med spaghetti og tomatsaus (eller ketshup om det skal være enkelt) er jo godt. (eller kokte pølser for den del, men pølser uten skinn koker ikke jeg, de steker jeg) Og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del de i skiver og fres de i vid kjele med løk, hvitløk, gulrøtter, purre og annet godt (feks maiskolber i tykke skiver) Hell på ett glass tomatsaus som du liker, eller hjemmelaget saus. En liten skvett fløte, melk eller litt creme fraiche. Smak til med en klype sukker. Salt og pepper. Server med salat og pasta!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...