Cognizance Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 I Bergen ser nesten alle ukjente jeg passerer på gatene meg inn i øynene. I Oslo er det nesten ingen som gjør dette. Alle ser stivt framfor seg og later som de rundt dem ikke finnes. Jeg vil bo i en by som er så liten at folk ser på hverandre når man passerer hverandre :-)
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 byen er bergen vettu vi er bare best vi, hehe..
Svart Katt Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Jeg liker at folk ikke ser på hverandre. Slitsomt å ha øyekontakt i tide og utide.
Snasen Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 det er ikke alltid jeg gidder å se folk inn i øya. har nok med meg sjæl. men sist jeg var på bisslet hilste "alle" folka som gikk forbi meg. damer som menn.
punktom Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Dette tror jeg avhenger av hvor og når du er i Oslo. Om sommeren på Grünerløkka så får man iallfall fort både gjengjeldte blikk og smil.
Gjest Pet Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 Dette tror jeg avhenger av hvor og når du er i Oslo. Om sommeren på Grünerløkka så får man iallfall fort både gjengjeldte blikk og smil. ← På Vålerenga også!
Gjest King James Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Det har jeg ikke merket---Jeg bodde i Bergen i et år og var der ikke for så lenge siden. Og har også vert i Oslo har aldri merket det. Det skjer kanskje men jeg tror ikke det er noe mer eller mindre vanelig i Bergen en i Oslo eller en i Oslo en i Bergen
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 veldi sant. oslo er den kalde byen der alle strever med sitt. bergen er den varme der de hilser / ser folk i øynene til tross for at vi ikke kjenner folk. står man på et busstopp i bergen, er det stor sjans å komme i snakk med folkene rundt, alle de bekjentskapene man får står du i oslo, så står du bare der..
Gjest Hilde79 Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Jeg har og lagt merke til forskjellen. Men det er ikke bare Bergen som skiller seg positivt ut, så til dere selvhøytidelige vestlandsfander: Det er Oslo som skiller seg ut. På en rar, sær måte. Jeg elsker Oslo, men det er den rareste byen her til lands. Er selv opprinnelig fra Tønsberg og bor i Bergen nå. Både i Tønsberg og Bergen kan man småprate med buss-sjåføren. Gjør du det i Oslo, ser h*n stygt på deg og du tør ikke annet enn å sette deg ned.......
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Dette har jeg også merket. Da jeg bodde i Oslo klarte jeg ikke helt å legge meg til det stive "se rett forbi"-blikket, og jeg opplevde flere ganger at gutter kom bort og la an på meg fordi de trodde at jeg flørtet eller likte dem eller noe sånt, bare fordi vi fikk øyekontakt i det vi passerte hverandre. Merkelige greier.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 nei, dere skjønner folkens.. det er nok bergen som skiller seg ut til å være en slik fantastisk by, hvor alt er fryd og gammen byen e bergen, og lage e brann :D ja, vi er rett og slett fantastiske mennesker, med et fantastisk språk (vi hakke dialket vett dere, vi har et eget språk), og vi er et land mellom de 7 fjell
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå