Gå til innhold

Langweekend i Paris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har betsilt tur til Paris i 30-årsgave til mannen min fra 2-5 november. Ingen av oss har vært der før, så jeg kunne trengt noen tips til hva vi kan finne på?

Bør vi ta turen opp i Eifeltårnet? Er Eurodisney verdt et besøk? Og hva er prisene for disse? Ellers har jeg veldig lyst til å besøke Louvre, er det milelang kø i november også? Jeg er rett og slett ute etter gode tips! Og vi flyr til Roissy - hva er letteste vei til Paris og hvor lang tid tar det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale deg å kikke gjennom mitt reisebrev som jeg har lagt ut på min hjemmesiide http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg har lagt ut linker og bilder på siden også. kanskje du kan finne noen gode tips der. ta kontakt dersom du har noen spørsmål :)

Skrevet
Jeg har betsilt tur til Paris i 30-årsgave til mannen min fra 2-5 november. Ingen av oss har vært der før, så jeg kunne trengt noen tips til hva vi kan finne på?

Bør vi ta turen opp i Eifeltårnet? Er Eurodisney verdt et besøk? Og hva er prisene for disse? Ellers har jeg veldig lyst til å besøke Louvre, er det milelang kø i november også? Jeg er rett og slett ute etter gode tips! Og vi flyr til Roissy - hva er letteste vei til Paris og hvor lang tid tar det?

Jeg var i Paris for en langweekend tordag-søndag for et par år siden.

Vi stresset ikke, men fikk likevel med oss veldig mye.

Vi var der i august, og besøkte Louvre. Det var kø utenfor, men jeg tror ikke vi brukte mer enn 10 minutter før vi var inne. Det er utrolig stort der, så det er greit å kanskje plukke ut et par ting man vil se på forhånd.

Latinerkvartalet var sjarmerende.

Kjøp med vin og sett dere i parken ved Eiffeltårnet på kvelden og se på at lysene tennes, det er ganske så magisk.

Mitt beste minne fra turen var en tur til Montmarte, fantastisk bydel!

På kvelden spaserte vi bare rundt om kring (ofte i nærheten av Eiffeltårnet) og fant utrolig mange sjarmerende cafeer og restauranter.

Paris har veldig mye å by på, jeg hadde ikke brukt tid på å dra til Euro Disney når dere bare har et par dager i byen.

Skrevet (endret)

Euro Disney er kjempegøy, men kjempedyrt, og som flere har sagt, når dere skal være kun en langhelg, er det mer enn nok å holde seg til Paris.

Personlig føler jeg ikke at jeg har vært i Paris hvis jeg ikke har vært i Sacre Coeur, på montmartreplassen eller på Rodin-museet!

Rusle langs Seinen og sitte på utekaféer og nyte folkelivet!

Eiffeltårnet er fint, men ofte lange køer der, men har dere ikke vært der før, ville jeg tatt turen. Triumfbuen har også fantastisk utsikt, og går man trappene sparer man en liten slant.

Monét-museet er også nydelig!

Louvre har ikke jeg et spesielt forhold til, men det er veldig fint, og spennende å se Mona Lisa. Ble veldig overrasket da jeg så hvor lite bildet var!!

I Invalidedomen ligger Napoleon i 7 kister (ikke i sju separate kister som jeg trodde da jeg var liten :ler: ) og Rodin-museet som jeg snakket om ligger like i nærheten. Det synes i hvertfall jeg er noe av det vakreste i Paris. Det er så deilig stemning der!

Og så har man jo Notre Dame selvfølgelig. Det er egentlig ikke så fryktelig store avstander, så man kan helt fint få med seg alt dersom man tusler rundt en hel dag. Får med seg mer av livet også, når man ikke flyr frem og tilbake på banen i ett kjør. Selv om banen også kan være en opplevelse noen ganger! :ler:

Og selvfølgelig kysse en hel masse! :rosasmil:

God tur! :klem:

Endret av afr0dite
Skrevet

Tusen takk for fine og gode tips!

Skrevet

Enig med forslagene over her. Er personlig veldig glad i Sacre Coeur. Eifeltårnet anbefales på kveldstid. Vært der ett par ganger rett før stengetid - lite kø og utrolig flott å kikke utover byen når den har fått kveldslysene på.

Liker også å rusle rundt i latiner kvarteret, og syns også showet på Mouling Rouge var bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...