Gå til innhold

Nattefrost


Raskolnikov

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fått ordnet litt forskjellig i dag, inkludert å ta noen telefoner (som jeg hater å gjøre) til diverse kontorer og etater. Har fått tatt blodprøve av hunden som forberedelse til operasjonen. Er litt apatisk nå, aner ikke hva jeg skal ta meg til. Tur blir litt senere når det er kjøligere. Tror jeg skal vaske noe sengetøy, så føler jeg meg i hvert fall litt nyttig. Burde handle mat, men det føles uaktuelt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort enda litt mer. Har vasket et sengetøysett, brettet noen klær, ryddet i innsamlingspapir og tatt ut av oppvaskmaskinen. Så har jeg gått tur med hundene og levert en film. Jeg sier hundene fordi vi passer en hund i et par dager. Det er litt ubeleilig siden Aida er syk, men var bestemt før vi visste dette. Han er en håndfull innimellom, og jeg har lite overskudd til å passe på ham nå, men jeg må jo det. Han stikker av ved en hver anledning (og kommer ikke nødvendigvis når vi roper) og han stjeler mat fra kjøkkenbenken og fra bord. Han er egentlig søt som bare det, men det er Pes, i hvert fall akkurat nå. Han skal heldigvis hjem igjen på onsdag, og det er bra, for da er snuppa mi blitt rekonvalesent. Har vondt i kjeven, hodet og nakken. Har spist et rugknekkebrød og to kjøttkaker i dag, og bare sovet tre timer. Ørten kaffekopper. Ikke bra. Hunden er slapp i dag, og dabbet av mot slutten av turen, som bare varte i førti minutter og gikk i sakte tempo. Selv om jeg gruer meg vanvittig så skal det bli bra å få den operasjonen overstått. Huff, jeg kommer til å omkomme mens jeg venter på at hun skal bli ferdig på bordet.

Positive ting i dag: Har gjort ærender og tatt noen telefoner. Har gått tur. Har gjort husarbeid. Det har regnet en skur.

Har tenkt å ta meg en dusj snart, samt en runde med selvbruning, brunfargen er på vei til å forsvinne. Ikke at det spiller så stor rolle, men noe må man jo drive med. Hvis jeg orker, vi får se. Nå må jeg hive vasken i trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt så mørkt om nettene. Etter tordenen tidligere i kveld var det fuktig og ren luft og et gyldent, rosa skjær i luften. Nå er det helt mørkt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stort på hjertet nå, men jeg er så utrolig redd. Kjeven min er så anspent nå at jeg har smerter i øret, som iler opp i tinningen og nedover halsen. I morgen skal hun under kniven, og jeg tenker og tenker på alt som kan gå galt. I dag gikk vi bare en liten tur, og da vi kom cirka halvveis ville hun nesten ikke gå videre. Grusomt. Hun har i det minste apetitt, det er jo bra. Kos vil hun også ha, og det får hun. Får ikke gitt henne nok kos. Jeg skulle ønske hun forsto alt jeg sier, for da kunne jeg fortalt hvor glad jeg er i henne. Gruer meg sånn til i morgen, både til ventetiden, og til å se henne etterpå.

Positivt i dag: Glad kjæreste. Hunden som grynter og mjauer når jeg klør henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Velkommen, og gratulerer med dagbok!

Ville bare si at jeg kjenner meg igjen i mye du skriver. Vet at det kan hjelpe å få ut tankene her. Og syns du skriver så fint...

Håper du får det bedre etter hvert, og lykke til med hunden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er overstått. Nå har jeg en pasient som omtrent ikke får lov til å røre seg på over en uke. Hun ligger og sover av seg dopet på et stort, sykehusgrønt papirstykke. Orker ikke løfte hodet enda, men hun logrer når jeg går forbi eller snakker til henne. Øynene beveger seg som planeter i hodet hennes når hun prøver å se på meg, og tungen henger litt ut. Men hun lever! Er lettet over at det var vellykket, og veldig sliten i hodet. I kveld skal jeg ikke gjøre noe som helst, annet enn å se henne våkne langsomt, og følge henne ut når hun blir såpass at hun orker å tisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov tre timer i natt - i hundesengen. Klarte ikke å slappe av, måtte passe på snuppa. Hun har fortsatt ikke tisset eller drukket, og hun er slapp og trøtt som fy enda, men det er vel normalt antar jeg. Så har jeg vært flink og shinet huset, ryddet, støvsuget og vasket. Bare badet som gjenstår. Er trøtt, men passe blid. En bedre dag enn på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at operasjonen var vellykket! Nå krysser jeg virkelig fingrene for at alt går bra med vofsen og at hun snart er frisk og rask igjen!

:klem: til dere begge fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra med operasjonen. Er ikke gøy når dyrene blir syke. Man føler seg så hjelpesløs...

:klem: til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utrolig sliten. Har sovet minimalt i tre uker nå, og bekymrer vettet av meg. Hunden har reagert på medisinene sine, og vært veldig dårlig. Hun kommer seg etter operasjonen, men hun må inn igjen om en måned for en annen operasjon. De tre siste dagene har det gått litt bedre her, men føler meg fortsatt laangt nede. Vi går korte turer nå, det er bra, og vi øker lengden for hver dag. Håper på å ta henne med på fjellet til helgen, så hun kan løpe i lyngen og snuse og tygge på pinner dagen lang. Hun elsker å være der, og fortjener virkelig en premie etter de siste to ukene. Jeg også forresten. Prøver å komme meg tilbake til hverdagen igjen, og har vært i stallen i dag. Det var ok. Må ta en telefon i morgen, og se over regninger. Ellers skal jeg bare sørge for to turer med Voff. Nå skal jeg ta en varm dusj, og forhåpentligvis sove litt. Dagene har blitt så korte, og nettene så veldig lange.

Positive ting i dag: Glad og litt sprekere hund. Operasjonssår som gror bra. Snakket med foreldrene mine og med bestemor. En venninne var innom. Grei hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bedre nå. Voff er glad og frisk. Det er blitt høst. Mørke, tidlige kvelder, og fyr på peisen. Jeg har ikke hørt gresshopper på en stund nå. Jeg liker høsten. Rutinene er litt bedre. Har til og med jobbet noen få timer innimellom. Har hatt diverse avtaler hver dag i det siste, og for første gang på lenge føles det ganske bra. Bekymrer fortsatt vettet av meg, men ser litt flere løsninger nå. Vet hvordan jeg vil at ting skal være, men det virker så langt dit. Aktivitetsnivået øker, og jeg får gjort mer, men da øker samtidig den dårlige samvittigheten for alt jeg ikke får gjort. En jeg er veldig glad i reiser bort i morgen og blir borte veldig lenge. Det er trist.

Positive ting i dag: Hyggelig kveld med kjæresten. Fikset litt på huset. En laaang og god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hunden har ligget midt i sengen i natt. Hennes myke pels mot magen min. Kjæresten på den andre siden av henne. Vi kranglet i går. Jeg har ikke sovet, bare hørt på pusten deres. Orker egentlig ikke krangle, men har mye som må ut, noen ting føles helt feil av og til. Det er så mange ting jeg bør gjøre. Han ser det ikke og gjør ikke noe. Det er vanskelig å sortere tanker igjen nå. Trist. Redd for at ingenting blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppturer og nedturer avløser hverandre. Litt bedre akkurat nå. Har store problemer med økonomien, men skal ikke gi meg. Svømmer for harde livet og holder hodet over vannet. Jeg SKAL få orden på dette. Nå er det definitivt høst. Tidlige kvelder, og så blir det så veldig mørkt, helt sort ute. Jeg begynner å jobbe litt igjen nå snart, det blir rart, men jeg håper det skal gå fint selv om jeg gruer meg. Klarer å gjøre noe nyttig hver dag nå, det er et fremskritt. Prøver å holde fokus. Håper å få operert hunden igjen om en drøy uke, hvis pengene strekker til. Puste dypt og tenke på at det går fremover. Ting skal bli bra.

Positive ting i dag: Har fått gjort litt i huset. Har spist bra. Har vært i stallen. Rent sengetøy. Koselig prat med bestemor.

Sove nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...