Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Jepp, jeg lager ofte lettvint middag, og ofte står kalkunpølser på menyen. Jeg må imidlertid freshe det litt opp utover lompene: fyller ofte opp lompa med ruccolasalat, cottage cheese, isbersgsalat, kinakål, løk, erter eller spirer. Ikke alt dette samtidig selvfølgelig, men varierer litt etter hva jeg har i huset. Hva er deres beste tips?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Må bare legge til at det er snakk om wienerølser med lompe jeg tenker på, så dere ikke kommer med tips til grillpølseoppskrifter.
Maja_83 Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Ikke så spenstig kanskje, men hjemmelagd potetmos er snadder og dessuten suuuunt Ellers så husker jeg flere som ba om å få pølsa servert i vaffel mens jeg jobbet i kiosk som liten. Og det verste var at de kombinerte med ketchup og sennep oppå det hele, og til og med syltetøy var det noen som presterte å ha på... Vet ikke om jeg ville prøvd denne varianten, men
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Svarer det samme som i forrige tråd med samme tema: Pesto.
Gjest LilSweetie Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Potetsalat er godt, særlig de som ikke er majonesbaserte men olje- og eddikbaserte.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Beste tilbehør til pølse er alt det andre som også hører hjemme i søppelbøtta... Fysj!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 Tyttebærsyltetøy til alle pølser - om det nå er pølser i lompe/brød, eller middagspølser eller grillpølser. Mmm!
Karamba Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Synes det er godt med stekt pølse som er oppkuttet. Steker den sammen med champignon, løk, paprika, gulrot og det en måtte ha i hus. Krydre litt og server med potetmos. Litt variasjon i forhold til den tradisjonelle pølse med potetmos-retten
Gjest beekeeper Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Klippet pølse er en klassiker! (Noen som skjønner hva jeg tenker på?) Særlig med potetmos eller ris og salat!
NullHull Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Klippet pølse er en klassiker! (Noen som skjønner hva jeg tenker på?) Særlig med potetmos eller ris og salat! ← Helt kortklipt, eller kun stusset litt rundt ørene? He, he! Ja, jeg skjønner hva du tenker på, og det er nam!!
Gjest beekeeper Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 hehe.. man klipper altså pølsene i hver ende slik at hver pølse får 4 strimler.. Eller, du kan skjære dem også. Når du da steker dem vil disse strimlene sprike til alle kanter og du får morsomme pølser.. Går det i det hele tatt an å forstå hva jeg mener? Vanskelig dette..
Gjest Virvel Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Pølsespiraler Til 10 grillpølser: 2 dl hvetemel 1 dl sammalt hvete 1 ts bakepulver 1/5 ts salt 1,5 dl melk 50 g revet ost Bland alle ingrediensene til en smidig deig, del i ti, og trill hver del til en ca 30 cm lang pølse, som tvinnes rundt grillpølsene. Stekes ved ca 250 °C i 10 minutter.
forelzka Skrevet 10. august 2006 #17 Skrevet 10. august 2006 hehe.. man klipper altså pølsene i hver ende slik at hver pølse får 4 strimler.. Eller, du kan skjære dem også. Når du da steker dem vil disse strimlene sprike til alle kanter og du får morsomme pølser.. Går det i det hele tatt an å forstå hva jeg mener? Vanskelig dette.. ← Blekkulf-pølse
NullHull Skrevet 11. august 2006 #18 Skrevet 11. august 2006 Ååååååå, hjelpe meg, jeg har så lyst å reise til USA, f.eks. NYC og spise skikkelig dog med "all the fixings" a la sånn eller sånn, eller kanskje denne?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #19 Skrevet 23. januar 2009 Du bør ta sprøstekt løk, potetsalat, rå løk, sennep, rekesalat, tomatbønner, potetmos, HEINZ ketchup, Surre bacon alt dette her med på pølse middagen. nam nam:D
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #20 Skrevet 23. januar 2009 Jeg liker egentlig ikke pølse, men er veldig glad i lompe + smaken av grill, så om sommeren spiser jeg en wienerpølse godt stekt i to lomper med masse avokado, tomat og rødløk. Så mitt tips er altså en salat av avokado, tomat og rødløk. Nam!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå