Gå til innhold

tilbehør til pølser

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, jeg lager ofte lettvint middag, og ofte står kalkunpølser på menyen. Jeg må imidlertid freshe det litt opp utover lompene: fyller ofte opp lompa med ruccolasalat, cottage cheese, isbersgsalat, kinakål, løk, erter eller spirer. Ikke alt dette samtidig selvfølgelig, men varierer litt etter hva jeg har i huset.

Hva er deres beste tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Må bare legge til at det er snakk om wienerølser med lompe jeg tenker på, så dere ikke kommer med tips til grillpølseoppskrifter.

:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke så spenstig kanskje, men hjemmelagd potetmos er snadder og dessuten suuuunt :)

Ellers så husker jeg flere som ba om å få pølsa servert i vaffel mens jeg jobbet i kiosk som liten. Og det verste var at de kombinerte med ketchup og sennep oppå det hele, og til og med syltetøy var det noen som presterte å ha på... Vet ikke om jeg ville prøvd denne varianten, men :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Svarer det samme som i forrige tråd med samme tema: Pesto.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Potetsalat er godt, særlig de som ikke er majonesbaserte men olje- og eddikbaserte.

Skrevet

Beste tilbehør til pølse er alt det andre som også hører hjemme i søppelbøtta... Fysj!

Skrevet

Tyttebærsyltetøy til alle pølser - om det nå er pølser i lompe/brød, eller middagspølser eller grillpølser. Mmm!

Skrevet

Synes det er godt med stekt pølse som er oppkuttet. Steker den sammen med champignon, løk, paprika, gulrot og det en måtte ha i hus. Krydre litt og server med potetmos.

Litt variasjon i forhold til den tradisjonelle pølse med potetmos-retten :)

Gjest beekeeper
Skrevet

Klippet pølse er en klassiker!

(Noen som skjønner hva jeg tenker på?)

Særlig med potetmos eller ris og salat!

:sikle:

Skrevet
Klippet pølse er en klassiker!

(Noen som skjønner hva jeg tenker på?)

Særlig med potetmos eller ris og salat!

:sikle:

Helt kortklipt, eller kun stusset litt rundt ørene? :sjarmor: He, he! Ja, jeg skjønner hva du tenker på, og det er nam!! :Nikke:

Gjest beekeeper
Skrevet

hehe..

man klipper altså pølsene i hver ende slik at hver pølse får 4 strimler..

Eller, du kan skjære dem også. Når du da steker dem vil disse strimlene sprike til alle kanter og du får morsomme pølser..

Går det i det hele tatt an å forstå hva jeg mener?

Vanskelig dette.. :sjenert:

Skrevet

Pølsespiraler

Til 10 grillpølser:

2 dl hvetemel

1 dl sammalt hvete

1 ts bakepulver

1/5 ts salt

1,5 dl melk

50 g revet ost

Bland alle ingrediensene til en smidig deig, del i ti, og trill hver del til en ca 30 cm lang pølse, som tvinnes rundt grillpølsene. Stekes ved ca 250 °C i 10 minutter.

Skrevet
hehe..

man klipper altså pølsene i hver ende slik at hver pølse får 4 strimler..

Eller, du kan skjære dem også. Når du da steker dem vil disse strimlene sprike til alle kanter og du får morsomme pølser..

Går det i det hele tatt an å forstå hva jeg mener?

Vanskelig dette..  :sjenert:

Blekkulf-pølse :ler:

Skrevet

Ååååååå, hjelpe meg, jeg har så lyst å reise til USA, f.eks. NYC og spise skikkelig dog med "all the fixings" a la sånn eller sånn, eller kanskje denne? :ler:

• 2 år senere...
Skrevet

Du bør ta sprøstekt løk, potetsalat, rå løk, sennep, rekesalat, tomatbønner, potetmos, HEINZ ketchup, Surre bacon alt dette her med på pølse middagen. nam nam:D

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke pølse, men er veldig glad i lompe + smaken av grill, så om sommeren spiser jeg en wienerpølse godt stekt i to lomper med masse avokado, tomat og rødløk. Så mitt tips er altså en salat av avokado, tomat og rødløk. Nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...