Gå til innhold

Fruktkake eller lignende


Murmelmy

Anbefalte innlegg

Skal bake til en venninnes bryllup nå førstkommende helg og trenger oppskrift til en flott kake, både smaks- og utseendemessig.

Den må være relativt enkel å lage, se flott ut, smake himmelsk og være en litt lett sommerkake.

HJELP!

Takk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest allium

Jeg lagde en deilig sommerkake forrige helg.

Bakte mørdeigbunn og fylte med vaniljekrem. Siden jeg hadde dårlig tid, brukte jeg ferdig vaniljekrem, det ble helt greit. Oppå der la jeg frukt og bær; brukte jordbær, nektariner og blåbær fra hagen, men man kan sikkert bruke hva som helst, bortsett fra kiwi og fersk ananas, pga neste punkt: Glaserte det hele med et tynt lag halvstivnet sitrongelé.

Kaken både så nydelig ut og smakte fortreffelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du har sikkert en god oppskrift på ostekake. LAg en variant med denne:

legg friske bringebær på hele bunnen før du har på ostemassen. Sett akken i fryseren når den er ferdig og la den stå til lørdag morgen. Kutt jordbær i to, ha hele friske bringebær, skiver av kiwi, skiver av mango ol......annrett dette på den frosne kaken. Ikke spar på noe, men pøs på! DEtte er pynten. Når du er fornøyd med danderinga kan du lage en gele, feks sitrongele med bare to dl vann, la den avkjøle seg litt og pensle på frukten og bæra!!!

Sett kaldt og ta den ut ca to tmer før servering!!!

Enkelt, godt og lekkert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
skiver av kiwi, ......sitrongele med bare to dl vann, la den avkjøle seg litt og pensle på frukten og bæra!!!

Den kombinasjonen er ikke helt god, kiwien vil sørge for at geléen ikke stivner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kombinasjonen er ikke helt god, kiwien vil sørge for at geléen ikke stivner.

ja det har du faktisk helt rett i, det glemte jeg bort. Men det er bare akurat på kiwien den ikke stivner, og den er jo ganske blank i seg selv så det bør gå greit. Jeg bruker alltid det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
ja det har du faktisk helt rett i, det glemte jeg bort. Men det er bare akurat på kiwien den ikke stivner, og den er jo ganske blank i seg selv så det bør gå greit. Jeg bruker alltid det :)

Hmmm.... kanskje det må prøves? Kiwi er jo veldig dekorativt, og ville passe fint i min oppskrift lenger opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...