Gå til innhold

j***vla sensor!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er så fly forbanna! jeg hadde oppkjøring imorges og min kjørelærer sa det kom til å gå helt bra!

så jeg satte da meg inn i bilen, sensoren kom, og kjørelærern min ville ikke være med! hva er det for noe???

så kjørte vi da. og da vi var ferdige hevdet min idiotiske j****vla sensor at det ikke var godt nok! han mente jeg holdt for lite avstand til andre biler! ikke kræsjet jeg, bremset tidlig gjorde jeg, kontroll hadde jeg, og klarte stoppe gjorde jeg!!!!! vi vet da vel alle at det er såpeglatt ute idag, skal det virkelig ikke tas noe hensyn til det?

men nå skal de ha meg tilå kjøre opp igjen om en ukes tid, er det da bare snakk om flaks dà? i og med at de gir meg ny oppkjøring så fort`? og på dette føret!!

nei vet du hva!lappen kan jeg nå være foruten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og idiotiske sensorer også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er irritert når du strøk på oppkjøringa. Men, en av tingene du skrev reagerer jeg på.

Du skrev av sensoren mente du var for nærme bilene foran, og så skriver du at "vi vet da vel alle at det er såpeglatt ute idag, skal det virkelig ikke tas noe hensyn til det?" Måten å ta hensyn til det på er å holde god avstand til bilen foran!

Kanskje jeg misforsto deg?

Lykke til neste gang!

Skrevet

Tror hun mente at til tross for at det er glatt ute i dag så klarte hun å stoppe uten å kjøre inn i bilene foran og at sensor da burde ha tatt hensyn til det når han ment at hun lå for nærme.

Om ikke jeg missforstod helt da.

At kjørelærer ikke var med å oppkjøringen er vel ikke så rart? Kan ikke huske at jeg hadde med kjørelæreren under oppkjøringen.... eller kanskje jeg er blitt så gammel at jeg ikke husker det lenger? :(

Skrevet

Ok

Jeg har aldri hørt om noen som har hatt med kjørelæreren på oppkjøringa jeg heller.

Skrevet
Tror hun mente [...]

Artig. Hvordan vet du at Gjest er ei jente? Fordi personen strøyk?

Eller ser du noe jeg ikke ser :-?

Men ellers er jeg veldig for å bruke hun og han omhverandre når man ikke vet hvilket kjønn det gjelder, altså :ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har heller ikke hatt med kjørelærer på oppkjøringen og har ikke inntrykk av at det er vanlig praksis. Dessuten tror jeg det er bra med bare sensor og elev i bilen. Mer ro og konsentrasjon.

Selvfølgelig er det irriterende å stryke men at det er glatt ute er ingen unnskyldning, man skal kunne mestre bilen uansett føre og du gjorde det ikke godt nok.... da trekker du pusten, slapper av og gjør det feilfritt neste gang.

Sensoren gjorde bare jobben sin- ikke en lett jobb med tanke på alle de obsternasige tenåringene som tror de kan alt.

Milla

Skrevet

Jeg hadde ikke med kjørelæreren min da jeg kjørte opp heller. Ingen andre jeg kjenner har hatt med kjørelæreren, men jeg tror du kan velge å ta h*n med.

Det er kjedelig å stryke, men det er jo ikke verre enn at man kan prøve igjen - og gjøre det bedre da. Med litt flaks slipper du å gjøre det du gjorde bra nå neste gang. Det holder jo at de ser det en gang. Så får du konsentrere deg om det sensoren mente ikke var bra.

Lykke til neste gang !

Skrevet

Artig. Hvordan vet du at Gjest er ei jente? Fordi personen strøyk?

Eller ser du noe jeg ikke ser :-?

Men ellers er jeg veldig for å bruke hun og han omhverandre når man ikke vet hvilket kjønn det gjelder, altså :ler:

:ler:

atte....ehhhh... tenkte ikke på at jeg skrev hun engang :oops:

Må ha vært siste setningen som fikk meg til å tenke slik:

nei vet du hva!lappen kan jeg nå være foruten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og idiotiske sensorer også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan vel ikke være noe annet enn en dame som blir så "i fistel" og er villig til å gi opp lappen når man først har kommet så langt :ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Enig med deg i den siste der K- 71

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er sikker på at sensoren tok en riktig avgjørelse ved å stryke deg. H*n setter jo tross alt minuspoeng på alt man gjør feil og har man for mange, ja da stryker man. Det er så typisk at folk kjefter på andre når de ikke holder mål selv. Så mange unge, dårlige sjåfører som det finnes, er det bare bra at de aller verste holdes unna veiene til de blir flinkere. Jeg er bare 22 år selv og innrømmer gjerne at det er de yngste sjåførene som er de dårligste.

Skrevet

Jeg satt med inntrykket at gjest var jente. Vi kvinner kan jo banne vi også når verden går oss i mot. Jeg skjønner deg godt at du var forbannet for at du strøk. Du skriver at det var såpeglatt, og sensoren synes jo at du lå for nær. Hva om bilen foran deg bråbremset, har du klart å stoppet i tide selv om farten var lav?

Jeg hadde kjørelærer med under oppkjøring, men det var på særskilt grunnlag. Er nemlig hørselshemmet. For meg var det viktig at han var med, men under oppkjøringa gikk det kjempefint. Jeg stod, og har hatt lappen i snart 14 år. :ler:

Gjest gjesta
Skrevet

Man trenger ikke noen grunn til å ha kjørelærer med i bilen under oppkjøringen. Dersom eleven ber om det blir nok læreren med i bilen. Har man særskilte grunner kan man søke/be om at kjørelærer sitter fremme og sensor i baksetet. Dette kan man f.eks dersom man har strøket flere ganger fordi man blir ekstremt nervøs.

Dersom man ønsker kjørelærer med i bilen under oppkjøring bør man si i fra til læreren på forhånd. En seriøs kjørelærer blir med, mener han

/hun at det er best å ikke være med vil vedkommende begrunne dette på en seriøs måte.

Lykke til neste gang! Irriterende å stryke, men det er sensors avgjørelse. Han eller hun har en erfaring du ikke har, og kan derfor vurdere din kjøring til stryk selv om du mener du var god nok. Det kan være mange elementer inne i bildet du ikke klarer å vurdere selv vet du. Når kjørelærer sier at dette kommer til å gå bra er det på grunnlag av ditt nivå i kjøretimene. Alle "daler" vi litt når vi er nervøse, samtidig som nervøsiteten er med på å skjerpe oss. Vær glad for at det er vanskelig å

slippe gjennom nåløyet og bruk dette som en erfaring når du skal forberede deg mentalt til neste førerprøve.

Skrevet

Jeg har aldri hørt at noen har med kjørelærer under oppkjøring.

Jeg kjørte opp for en del år siden, men den gang var det også mange som strøk på oppkjøringa. Alle sa de ikke hadde gjort noe galt, så det var sensors skyld, men,men. Jeg vet jeg gjorde en del feil, men oppdaget dem straks og rettet opp det uten at sensor måtte si noe, jeg var til og med i 60km i 50km sone et lite øyeblikk. Jeg fikk lappen ved første forsøk.

Du må ta litt selvkritikk og tenke over hva du kunne ha gjort annledes tror jeg. Ikke gi opp for det å ha lappen er det beste som skjedde meg den gangen. For en frihet, dra hvor jeg ville uten å mase med buss, tog etc. Nei ta deg nå sammen og prøv igjen.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke skal kjøre opp nå - og jeg er glad for at du strøk, for da er du sannsynligvis ikke god nok til å kjøre enda!

Klart jeg forstår at du er skuffet og lei deg, men du er ikke alene på veien - og gjør du en feil (som å ligge for nær bilen foran) så kan du utgjøre en fare, ikke bare for deg selv, men for oss andre som ferdes i trafikken...

Derfor sier jeg: Bedre lykke neste gang - er det ikke godt å vite at når du får "lappen" er det fordi du er en god nok sjåfør?

Gjest Anonymous
Skrevet

jaja jeg var visst ene og alene om min mening her ja!

jo jeg står på mitt, jeg kan innrømme mine feil, men ikke denne! jeg klarte stanse hver gang helt perfekt med god avstand alle gangene! da jeg hadde full stans sto jeg flere meter unna! til og med min lærer sa at jeg var uheldig med sensoren da han er ekstrem pirkete på avstander! så det må da ligge noe i det!

men neida jeg er nok ikke trygg nok for alle sammen i trafikken! takk jeg forstod det! godt at noen kan få en goid blund på øye i natt emd god samvittighet!!!!

Gjest Gjesta
Skrevet

hehehehe..

de er sensorer av en grunn..

og jeg fikk en bil parkert i bagasjeluka mi lørdag..og han holdt ikke avstand nok

og sånt er jævla kjipt!!

når det er såpeglatt har du ingen kontroll over bilen.selvom du tror det..umulig forutse hvor lang tid du trenger for å stoppe. folk som ha hatt lappen i flere år har vanskelig for å beregne situasjoner

hva hadde du feks gjort om du hadde sklidd ? for å stille det spørsmålet..hadde du holdt bremsen inne til du trodde du stoppet feks ?:)

nei jeg er alldeles ikke enig med deg..

dødsulykker på veien steg med 12 % siste året , og antall skadede med 5 %.

Bra sensorene er strenge nok.

hadde du truffet en bakfra kunne personen fått nakkeskader i atskillige år framover.

også sier du " også på dette føre" når det gjelder oppkjøring igjen..

høres ikke ut som du er klar for oppkjøring..

ette høres for ansvarsløst ut

hvordan skal du forvente at vi har forståelse for dette.. ??

vinteren er en av de mest krevende føret du kommer til å møte på..

du må jo være kapabel til å beherske dette.

makan.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja jeg kan godt se det fra den siden! ja for all del!

men jeg mener selv jeg holdt go bremseavstand! men da er det jo ikke riktig klokt av dem å sette meg opp på en ny oppkjøring om bare noen dager igjen! da mener jeg at det kun er snakk om flaks! pengemaskin!

Gjest Gjesta
Skrevet

tydeligvis ikke..

de har noe lære deg , ikke omvendt..

jeg strøk første gang på oppkjøring selv jeg..for 11 mnd siden.

men det er da alldeles ikke sensor sin skyld at ikke du har lært leksa di-

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

ok! ikke mye til trøst å få her nei!

jaja.... men synes da de er litt pirkete! men det er vel sånn det skal være da.

Skrevet

Ja det er ikke greit når en kommer ut for slike sensorer, de kan være j.... nok de, men du skal se at neste gang får du en som er greiere og du klarer det med glans. Det er jo selvfølgelig ikke alle sensorer som er like greie, de kan være veldig pirkete, men du må jo ikke gi opp for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...