Gjest helludu Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Hei & hopp Noen som har bra tips om lokaler som er litt koselige å hvor vi kan ordne mat og drikke selv? tips om andre lokaler med ferdige pakker som ikke er for kostbare blir vi også glade for
Rosenrød Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Viste strandhotell er fint og ligger nydelig til, men der må dere nok kjøpe en pakke.
MarianneHR Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 En mengde samfunnshus, sola strand hotell, strandleiren på sola, jærgarden kvalbein, jærmuseet
Gjest *S* Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 På Viste Strandhotell kan man ikke ta med mat og drikke. Viste Strandhotell har en nydelig beliggenhet. Inne så har de pusset opp restauranten og baren, så det er faktisk ganske bra, men ellers er det faktisk ganske gammelt og nedslitt (både utvendig og innvendig). *S*
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 vVil råde dere til å ta kontakt med forskjellige selskapsarrangører (søk på nett) disse kan komme med tilbud på lokaler samt tilby catering mm. Disse kan du ha ikke-bindende kontakt med, og se på forslagene de kommer med før du eventuellt bestemmer deg for å bruke dem. Vips forslag til lokaler, samt mulige forslag til catering mm.
helludu Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Ikke dumt, men ser at det ikke er så mange slike arrangører i Rogaland Snufs.... Men jeg skal sjekke med de jeg evt. finner. SÅ tusen millioner takk for tipset alikevell hehe...
Murron Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 gå innpå gulesider.no og søk etter bryllupslokale rogaland, så kommer det opp en del... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Rosenberghytta på Ølberg har en fin beliggenhet, men lokalene er litt slitt.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Hvis dere skal ha alkoholfritt så er strandleiren på Solastrand et fint alternativ. Hafrsfjordsenteret også.
Hildegard Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Er et lokale så Tjøtta utenfor Bryne som er sånn passe ok. Ellers er det jo bøttevis av idrettshus og forsamlingshus.
laber Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Hei. Jeg er også på utkikk etter lokaler her men det er ikke lett. Var å så på Odd Fellow gården i dag men der må man bestille mat og drikke av de. Har også ringt Ølbergtunet men det var utleid.(det var ganske ok inni har vert å sett) Det finnes også ett felleshus på ølberg men strandhagene det er for lite til mitt bryllup (70stk) men dersom dere er mindre var det veldig fint. (helt nytt) har ellers søkt på endel samfunns og bygdehus som jeg nok må ta noen turer rundt å se på.Vi får oppdatere hverandre så finner vi nok den PERFEKTE plass.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Litt usikker på hva du legger i sør rogaland, men et par alternativer i Stavanger er Rødekors huset, Frida Hansenshus og Kolnesgården på sola. Her kan du ta med alt selv av mat og drikke. Finnes ogaså noe som heter Siddisstova, men lokalet her trenger en del pynting og profesjonelle arragnører er muligens best dersom dette skal benyttes. Reidars selskapsmat har lokaler dersom dere benytter deres mat. Ellers er Rosenkildehuset nydelig men her må en benytte deres bar. Sjøhuset wergeland er også nydelig, og her kan du velge om du vil benytte deres mat og bar eller ikke. men lokalet er litt lite og dyrt(tar 30-35+5000 i leie) Husk at gulesider på internett iofte kke er den beste plassen å søke (mye kommer ikke opp) å bla i katalogen eller søke på nett fungerer ofte bedere. Flere gårder har også lokaler så det er bare å søke og lete. Som nevnt finnes samfunnshus, grendahus ol. Mulg det går ann å ringe de forskjellige kommunene å høre om de kan sette deg i kontakt med de annsvarlige for disse. Søk på nett og gule sider etter selskapsarrangører i Rogaland/stavanger. Jeg fikk opp en del alternativer, og som jeg nevnte tidligere disse er begjelpelige med å finne lokaler. leter du blandt selskapslokaler på startsiden.no(bla deg frem alfabetisk) får du opp mange alternativer, men det er litt kronglete å lete da du må inn på selve linken for å finne beliggenheten til lokalene. Lykke til
helludu Skrevet 9. august 2006 #14 Skrevet 9. august 2006 Tusen takk for mange flotte tips! JA vi får holde hverandre oppdaterte om steder Det jeg egentlig mener med sør-rogaland er sør for Sandnes og den veien Jeg sjekket med Jærmuseet, men der skulle de ha 600,- timen, så det ble litt drøyt synes jeg men... Har også sjekket med Bryne kro og motell, der får vist brudeparet benytte seg fritt av hotellets brudesuite, om de har bryllupet der, ikke dumt det For om du skal overnatte i en brudesuite kan du risikere å måtte betale opptil 3000,- Jeg holder også på å sjekker en del andre alternativer, du som nevnte Tjøtta, er det det som kalles : Bryggeriet du mener? Kommer tilbake med mer info så snart jeg har funnet ut mer hehe...
Hildegard Skrevet 9. august 2006 #15 Skrevet 9. august 2006 Vel, vær litt obs på at Bryne Kro og motell ikke har en brudesuite, men et litt stort rom som de bruker til dette formålet. Vi vurderte å ha vårt bryllup der, men likte ikke rommet. Det var ganskel slitt og det luktet røyk der. Dersom det blir aktuelt for dere å ha bryllupet på hotell vil jeg heller anbefale Jæren Hotel, som også ligger på Bryne. Vi feiret vårt bryllup der nå i juli, og er storfornøyde!! Super service fra første til siste mail, alltid imøtekommende og hjelpsomme. Vi fikk også benytte et rom gratis. Foreløbig har heller ikke dette hotellet egne suiter, men her er rommene nyoppussede og fine. Da vi kom inn på rommet hadde de satt inn champagne og frisk frukt med en fin hilsen til oss. Vi fikk også ta med oss egen frukt og snacks til festen vår. Prisoverslaget vi gjorde over begge hotellene før vi bestemte oss, viste at det ikke ble så mye dyrere å ha det på Jæren Hotell i forhold til Bryne Kro og hotell. Og vi har ikke angret et sekund! Og lokalet på Tjøtta er vel det som kalles Bryggeriet, ja.
evilla Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Vi skal ha festen på Edlandsgården på Gausel. Der kan du ha med egen drikke. Ellers så er det en gård rett før kolnesgården med plass til mange, denne er veldig billig. Bore Samfunnshus er visst også greit å bruke til bryllupsfest. De er billige, og de fikser alt for deg. Du kan ha med deg egen drikke. TS'en på Tjelta har visst også et selskapslokale til leie.
helludu Skrevet 20. august 2006 #17 Skrevet 20. august 2006 Ser at mange nevner edlandsgården, er det en nettside med mer info om dem? Kan ikke finne noe særlig info om dem
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #18 Skrevet 20. august 2006 Friluftshuset på Orre. Der var vi i bryllup, og det var helt fantastisk stemningsfullt.
Gjest Gjest_laber_* Skrevet 22. august 2006 #20 Skrevet 22. august 2006 Hei. Fikk tips om Varatun Gård på Sandnes. Sjekk den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå