Gå til innhold

C/O-Adresse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en midlertidig adresse.

F.eks om jeg er på ferie hos, la oss si min mor og jeg ønsker å motta noe i posten der så oppgir jeg adressen

liv

c/o livs mor

x'vei 1

0000 Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leier et rom/en hybel hos Per og Kari Nordmann, så vil adressen din gjerne bli

Ditt Navn

C/O Per og Kari Nordmann

Gatenavn

0000 Sted

Kan også gjelde i andre situasjoner. Ditt navn står ikke nødvendigvis på postkassa, så da må du henvise til de som faktisk har navnene sine der, slik at postmannen finner frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skal nå endre adressen min hos Posten, og bruker deres digitale skjema. Men har litt problemer når jeg skal fylle ut den nye adressen min. Jeg bor på et hybelhus, hvor jeg både har en gateadresse og en postboksadresse, som består av både bokstaver og tall. Noen som har brukt dette skjemaet, og vet hvor postboksadressen skal stå? Kan C/O-Adressefeltet brukes til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg skal nå endre adressen min hos Posten, og bruker deres digitale skjema. Men har litt problemer når jeg skal fylle ut den nye adressen min. Jeg bor på et hybelhus, hvor jeg både har en gateadresse og en postboksadresse, som består av både bokstaver og tall. Noen som har brukt dette skjemaet, og vet hvor postboksadressen skal stå? Kan C/O-Adressefeltet brukes til dette?

C/O-feltet skal bare brukes om du bor hos noen, eller posten din skal sendes till noen andre.

Jeg har for å være ærlig ikke sett dette skjemaet, men det er jo posten din som skal adresseres, så jeg ville tro det er postboksadressen du skal føer opp som adresse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
C/O-feltet skal bare brukes om du bor hos noen, eller posten din skal sendes till noen andre.

Jeg har for å være ærlig ikke sett dette skjemaet, men det er jo posten din som skal adresseres, så jeg ville tro det er postboksadressen du skal føer opp som adresse...

Må ha med gateadressen også fordi postboksen er på hybelhuset hvor jeg bor, ikke postkontor e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg måtte bruke c/o adresse for å få registrert min adresse da jeg bodde på hybelhus, så det går nok helt fint. Jeg har det nå også fordi veien jeg bor i offisielt ikke eksisterer. Slik er det hos posten selv om det kanskje ikke egentlig er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har flytta på hybel, men ikke i folkeregisteret eller på posten. Men det går greit å sette opp navn og adresse hit så lenge navnet mitt står på postkassa her?

Og hvis jeg har bestilt en pakke blir den levert på nærmeste postkontor uten at den "forsvinner" ut i intet eller blir sendt hjem til mor? Hehe. Det kommer fram til meg når jeg ikke har meldt om flytting er vel spørsmålet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Posten, så setter de opp en adresse for deg. Du slipper å endre i Folkeregisteret, men du må registrere det hos Posten slik at de vet at du faktisk bor der. Det er ikke nok å bare henge opp postkasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Posten, så setter de opp en adresse for deg. Du slipper å endre i Folkeregisteret, men du må registrere det hos Posten slik at de vet at du faktisk bor der. Det er ikke nok å bare henge opp postkasse...

Å bare henge navneskilt på postkassa har funka strålende for meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være, men for å være sikker på at Posten ikke leter opp og sender til din folkeregistrerte adresse, så ville jeg fått det banket hos Posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Kan man bruke c/o-adresse for å sende pakken til noen andre? Skulle gjerne bestilt en gave til min mor, men hun bor på andre siden av landet. Hvis jeg fyller inn c/o "mammas navn" har hun da rett til å hente ut pakken? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C/O-adressaten kan både hente og åpne posten, men du skal kunne sende gaver via nettsider og lignende til en annen adresse. Jeg gjorde det selv nylig for en laptop til brodern, hvor jeg bestilte den via min profil på komplett.no og skrev inn hans adresse som leveringsadresse.

C/O blir feks brukt for post til barn under 18 år (eksempelvis bokklubber og slikt) og for voksne som har verge eller formynder.
Min onkel har Down syndrom og hans viktige post, som regninger og slikt, er C/O min far fordi min far er verge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...