Gå til innhold

Okse, kalv, rein eller lam?


Blueberry

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet cirka priser nå for tiden på hhv oksesteik, indrefilet av okse, kalvesteik, reinsdyrsteik og lammesteik?

Hva er dyrest og billigst?

Jeg skal servere treretters middag på lørdag, og prisen er litt avgjørende for hva jeg velger...

Jeg skal lage mat til 8 damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første innskytelse er at du vil få mest igjen for pengene om du kjøper sånn frossen brasiliansk indrefilet som er tilgjengelig i mange butikker. Når dere skal være så mange som 8 stk, er det heller ikke noe problem å bruke en hel filet.

Vanlig norskprodusert oksestek kan variere enormt i kvalitet, har jeg inntrykk av (men tar forbehold pga at det er en råvare jeg sjelden spiser og tilbereder).

Hadde det vært om et par mnd tid, ville jo lammestek vært det beste, mange gode tilbud midt i lammesesongen, men neppe nå like før. Kalvestek er suverent, men dyr mat. Og reinsdyrstek har jeg ikke greie på (har tilberedt reinsdyrplomme/ ytrefilet en gang - det var ikke billig). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å kjøpe hos slakter eller hos Mega som har mørhetsgaranti. Men frossen indrefilet hørtes ikke så dumt ut.

Flere innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...