Thomasine Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 I natt hadde jeg sånn halsbrann/sure oppstøt som jeg ALDRI har hatt tidligere... Klarte ikke sove, fikk Samarin av mannen, spiste en skive, drakk et glass melk og surfet litt på nett klokka 02.00 (!!)... ingenting hjalp... Hadde ikke problemer med halsbrann da jeg gikk gravid en gang... ingen av gangene... Kan det ha noe å si at jeg venter en "stor" mensen, da jeg "hoppet" over forrige måneds "herlighet"...? :klø: Trenger råd - hadde slike hjertesmerter som jeg aldri har hatt...
Scorpina Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Hjertesmerter også??? Uffeda.... Ja, sure oppstøt/halsbrenn kjenner jeg litt til. Er uff og æsj... Spesielt hvis du får det som du fikk, på natten...mister nattesøvnen. Ett triks kan være - hvis du får det igjen - er å "sitte" å sove. En annen ting kan være å spise rå kålrabi. Ikke revet, men skjær av en god skive, skrell den og spis. Kålrabi saften nøytraliserer magesyra. Hva spiste du da før du la deg siden du fikk sånn plutselig halsbrann? Sterk mat og kaffe er no-no her i huset!! Utover det holder jeg all halsbrann borte med å ete grønnsaker og frukt (ikke syre; grapefrukt o.lign.)
Thomasine Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2006 Vi spiste ikke no' spesielt, tror jeg...:klø: Vi hadde Ritz kjeks, brie og grønne druer... ble noen druer, men dette har jeg spist mange ganger uten at jeg har fått halsbrann tidligere...
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Har du vært stressa..? Jeg får skikkeleghalsbrann når jeg stresser.. Da hjelper det ikke hva jeg spiser eller drikker.. da må jeg bare sette meg ned, puste rolig og roe meg ned rett og slett. Og då forsvinner halsbrannen like fort som en fjær fremfor en vifte på fullt.... :-D Men kanskje berre meg som er bittelitt merkeleg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå