Gå til innhold

HJELP! Vil 'rense' min pc


Wonders

Anbefalte innlegg

Åssen gjør jeg dette!?

Jeg har kastet ting i 'søppelkassen' og tømmt søppelkurven.

Tydlighvis er jeg ikke flink nok til å 'rydde etter meg' hver gang.

Å har blitt hacket og fått virus 2 ganger siden mars i år,

maskinen er treigere enn vanlig...

ÅSSEN GÅR JEG FREM??

Jeg vil ikke ødelegge noe, hjelp hjelp hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Har du antivirusprogram? Hvis ikke, kan jeg anbefale Avast.

2. Spybot og Ad-Aware er et "must", disse hjelper deg til å holde maskinen fri for adware og andre skumle ting. Disse må du selv oppdatere, og kjøre en gang i blant.

3. Brannmur er kjekt å ha, det kan hindre uønsket trafikk inn og ut fra maskinen. Mange rutere har dette inkludert, hvis du ikke har det, kan du finne noen her. Bruker Sygate selv, og den kan anbefales.

4. Ccleaner er et genialt program som hjelper deg med å slette cookies, midlertidige filer, og annet du ikke trenger. Dette er et ganske bra program, men bør brukes med varsomhet. Ikke ta sjanser på å gjøre noe du ikke vet hva er, bruk hjelpefunksjonen hvis du er i tvil.

5. Diskdefragmentering av disken er en grei ting å gjøre av og til. Dette sørger for at programmer blir liggende i rekkefølge på harddisken, slik at pc-en slipper å bruke tid på å lete etter hvor informasjonen ligger. Har du Windows XP, finner du denne på Kontrollpanel, Administrative verktøy, Datamaskinbehandling. Dette kan gjerne ta en god stund, særlig hvis det er lenge siden du har gjort det.

Kan også anbefale en tur innom Nettvett, der kan du finne mye kjekk informasjon.

Vel, dette var noen tips, i hvertfall. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok nå skal jeg prøve litt her....Måtte ha admin får å gjøre dette, som betyr det nok ikke blir gjort på lenge, han vil ha broren sin proffe hjelp til sånn, er det ikke bare å klikke på knappen da???

Endret av M.P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...