Gå til innhold

Skolesekk til ungdomsskolen

Fremhevede innlegg

Skrevet

La den kresne ungen traske rundt i butikkene selv; det er da ingen selvfølge at du skal være nødt til å være med? Hun er gammel nok til å kjøpe skolesekk selv, og det er hennes ansvar å finne noe som passer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå evigheter siden jeg gikk på ungdomsskolen, men husker jo selv. Det MÅTTE være skinnsekk, som man skriblet full med tusj og festa buttons på ;)

Forstår godt at de vil ha kule sekker jeg, men forstår også at man gjerne vil at de har en god sekk.

9 åringen her har Bergans som skolesekk, men har en Burton sekk som "reise-sekk". Hadde det vært opp til han hadde han nok brukt Burton sekken på skolen, selv om den ikke er akkurat er knallgod å bære.

• Liker 3
Skrevet

Jan Sport og Quicksilver.

Nei, ingen god sekk, men det var det som ble akseptert. Jeg så mitt. Poden sa sitt. Ingen vits i å kjøpe en sekk de ikke bruker. Da får de selv ta ansvar for dårlig sekk og dårlig rygg.

Her ble det en god Bergansekk, uansett hva frøkena syntes hva kult eller ei.......Hun er for ung til å ta hensyn til om hun vil få en dårlig rygg eller ei om noen år! Har de en sekk,så må de bruke den..

Jeg unner virkelig ikke min datter å ha dårlig rygg pga hun fikk bestemme hva hun skulle bære bøkene sine i på ungdomskolen! Da får hun heller ha en fancy gymbag og kule klær...

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg funnet en rosa Pumasekk skulle jeg kjøpt den på flekken. Men det ser ut til å være umulig å oppdrive noe sted. Puma har ikke egne butikker i Norge, og vi trålet alle butikkene vi fant i København. Null Puma.

Eh, har du prøvd å søke på nettet? Er da ikke noe problem å finne det man leter etter der.

Skrevet

La den kresne ungen traske rundt i butikkene selv; det er da ingen selvfølge at du skal være nødt til å være med? Hun er gammel nok til å kjøpe skolesekk selv, og det er hennes ansvar å finne noe som passer.

Helt enig. Snakk om å sy puter under armene på jenta..

Ikke rart hun er blitt bortskjemt.

Hun er da stor nok til å klare å kjøpe en skolesekk?

Eller kanskje ikke, da jeg reagerer litt på tankegangen.. rosa fjortis-sekk for enhver pris, når hun faktisk har mulighet til å få en veldig god sekk. Dessuten vil jeg tro at Puma-sekkene er grisedyre.

Skrevet

Hjelpes! Hva slags sekker brukte dere som mener hun er bortskjemt når dere gikk på ungdomsskolen?

Jeg er fra bygda, og hos oss var Haglöfs Tight det alle skulle ha. De var jo kjempegode og jeg bruker fremdeles min, 15 år etter. Når jeg ikke brukte sekk brukte jeg veske, det var jammen bra for ryggen sammen med Buffaloskoene med 13 cm platå. Tviler dog på at prolapsen jeg fikk for noen år siden hadde noe med dette å gjøre. Skal vel en del til for å ødelegge en frisk tenåringsrygg?

Skrevet

Skal vel en del til for å ødelegge en frisk tenåringsrygg?

Skolesekken er synder nummer en i den alderen, i fin kombo med inaktiv livsstil (Pc-spill og stillesitting)

Ungdomskolebarn er ikke gamle nok til å ta ansvar selv, og der er da vitterlig ikke ønskelig for far og mor å hive penger ut av vinduet på noe man ser vli bli ryggvondt/vil revne under vekten av bøkene...

De som har styggmye penger kan sikkert drive med sånt.

For oss andre med vanlig dødelig økonomi, vil jeg si meg enig i å gi valget mellom "en av disse sekkene her eller du får pose fra kiwi"...

Skrevet

Som 12åring?

• 11 måneder senere...
Gjest Marte
Skrevet

Så frekke vi ble her da ^^

Det er jo ikke din unge liksom..

AnonymBruker
Skrevet

Brukte et år på å kommentere, du gjest Marie.....

Ettersom tråden er flere år gammel, kan jeg oppdatere vedr. tenåringsjenter og skolesekk. Det brukes faktisk ikke lenger..... Nå er det skulderveske som gjelder, dessverre....

Anonym poster: 760ed9c8db816553247bb5c320a00514

Skrevet

Verden går fremover sier nå jeg. På ungdomsskolen i min tid skulle det vøre fjellreven med sånne tynne stropper. Au. Og videregående veske over ene skuldra. Dobbelt au. Nå er jeg voksen og gidder ikke disse trendene, har samsonite PC sekk som er nydelig å bære i. Jeg ga blanke i pris og kjøpte den jeg likte best. Skal ha den for evig.

AnonymBruker
Skrevet

merke billabong eller hva det nå heter.

Anonym poster: 05893a1a3ecf832155aa529bd62c73a3

Gjest Gjest!
Skrevet

Jeg skal begynne på ungdomsskolen selv... Jeg ser etter en litt kul sekk kanskje en som er svart med ett eller annet kult mønster på.... Noen tips om noen butikker som har det?

Gjest Mildrid
Skrevet (endret)

Seks år etter trenger hun neppe sekken mer..

Endret av Mildrid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...