Gjest ost Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Er 15-16 uker på vei, og plutselig har "alt" begynt å lukte så rart. Har jo lest om dette, og plutselig så opplever jeg det også. I går måtte mannen min ut med matsøpla, for jeg trodde det var den som luktet så vondt. Så åpnet jeg oppvaskmaskinen og der luktet det jo også! I kjøleskapet er det også så rar lukt. Ingenting på kjøkkenet er forandret, så det er nok nesen min det har skjedd noe med... Noen andre som har erferinger med dette? Vil det gå over snart?
Snuppelure Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Gå over gjør det sikkert... når du har født kanskje...Men aller mest, -du blir vant til det og plages ikke like mye av det ettterhvert. Slik er det i allefall for meg som sitter i uke 41+4 og har luktesans på nivå med en politihund.... Her må mannen gå ut med søpla, jeg har ikke tjans. En del av hans favoritt oster blir forseglet i veldig tette bokser, ellers går det greit.
Gjest ost Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Hmm. Det blir mye søppelbæring da, siden det er matsøpla som er verst. Og jeg garanterer at det ikke er mer råttten mat oppi der nå enn før. Mannen bare ler av meg...
Fjellrypa Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Mannen min kaller meg bare Sniffer'n om dagen...
IdaC Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Det kommer nok til å gå over når sv er over Har det på samme måte selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Jeg er 31 uker på vei og har fremdeles en meget god luktesans... Reagerer veldig lett på hvordan det lukte rundt omkring, men trøsten er i hvert fall at nå kaster jeg ikke opp så lett av alle luktene slik jeg gjorde i begynnelsen.
Gjest Jamila Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 Jepp, det går over. Etter at magenurket er født. Helt snålt, men det sekundet barnet er ute er den normale luktesansen tilbake. (egentlig litt synd, for jeg skulle ønske jeg hadde den samme luktesansen nå som jeg faktisk kan smake på vinen, ikke bare lukte på den! hehe)
Gjest Tuppelure Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Kan godt hende at det går over før svangerskapet er ferdig også. Jeg hadde i alle fall en periode mellom 10-20 uke da ting luktet veldig sært. Lukten av kaffe gjorde meg kjempekvalm, for eksempel. Og en parfyme som snille, snille Mannen gav meg til jul (testet den før jeg ble gravid, og gav ham beskjed om at den VILLE jeg ha, fordi den var så deilig).... Vel. Da jeg fikk den syntes jeg at den luktet kvalmende og pyton, og klarte ikke å bruke den på flere måneder. Nå er den imidlertid i hyppig bruk, og jeg er veldig nær termin. Kaffe lukter helt greit igjen også... Snåle greier!
Arielle Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Jeg synes det meste av mat lukter helt grusomt mens det stekes... håper virkelig det går over snart, for det er slitsomt! Man får liksom ikke lyst på maten når lukta er så kvalmende..
Tika Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 ÅÅÅhhh så deilig at noen tok opp dette temaet! Jeg syntes ALT lukter rar og vondt, men spesielt kjøtt. men smaken er på samme måte. fikser ikke kjøtt eller sjokolade (det er veldig rart er gotte mons til tusen) hehe eller generelt det meste jeg likte før. her sitter jeg og har nesten blitt veggis... Det verste er at mannen min ikke lukter godt lenger! og det er veldig trist for jeg har altid syntes han lukter deilig. Jeg har hele tiden sattset på at dette går over etter første termin, ble litt nedstemt nå...... 7mnd med dette er jo nesten uutholdelig... hvordan skal jeg få i meg mat da? Kan ikke leve på grønne epler og kjeks i så lang tid.. Hmmmm
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Dette husker jeg! For meg gikk det ikke over, men ble til å leve med. Luktesansen min ble helt ekstrem! Men bæsjebleier hos 2 åringen klarte jeg ikke å ta før etter fødselen på lillesnuppa var over
Gjest Gjest_vackraflickan_* Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Jeg har også fått ekstremt god luktesans. Syns så utrolig mye lukter vondt. Jeg fikk det var ca i 4-5 uke og visste ikke at jeg var gravid. Men syns alt rundt med stinket skikkelig. Det er fortsatt lukter som gjør at jeg kaster opp. Gleder meg til at min normale luktesans er tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Det går sikkert ikke over før du har født. Jeg hadde det ihvertfall hele svangerskapet. Alt luktet surt! Jeg var sikker på at det var surlukt på badet, på kjøkkenet overalt. Jeg vasket og mannen vasket, men det luktet like forferdelig. Og for ikke å snakke om når naboen laaangt der borte stod på altanen og røykte. Jeg lukket dører og vinduer og likevel syntes jeg at jeg kjente det.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Dette vekker minner gitt! Da jeg gikk gravid for mange år siden hadde jeg så lyst på bringebærdrops, men de måtte mannen min putte over i en brødpose for han hadde kjøpt dem på bensinstasjonen. Den bensinstasjonlukta taklet jeg ikke, var en blanding av bensin, grillpølser og gud vet Orket ikke at det luktet av emballasjen, han kunne forresten ikke kjøpe VG der heller, var helt grusomt! Nå 13 år etter går det helt bra!
Manon Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Da jeg var gravid klarte jeg ikke lukten på kjøkkenet. Det var aller verst da jeg var ekstremt kvalm (de fem første månedene), men ille etter det også. Om jeg måtte inn på kjøkkenet, var jeg nødt til å holde pusten... Det gikk over etter fødselen, men fremdeles er jeg ganske følsom for lukter på kjøkkenet (og snuppa er halvannet år nå...). Merker det på jobb også, i blant klarer jeg ikke lukten der inne - og er nødt til å kjøpe lunsj ute om jeg skal klare å spise. Er hvertfall veldig glad for at vi ikke hadde åpen kjøkkenløsning!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå