Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Pr dag? Eventuelt inndelt i måltider. Selv har jeg et inntak på 1300 kalorier pr dag. Er det for mye?
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Nei absolutt ikke! Det er vel det minste man anbefaler dersom man skal slanke seg. jeg ligger på samme nivå.
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Nei, det er ikke mye. Det minste man skal ligge på er 1200, så du er jo i grenseland. Selv ligger jeg på 1500.
Ladyen Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Mener å huske at "kostholds-kurset" (eller slankekurset som det egentlig er) LIBRA opererte med 1100 calorier. Rett meg hvis jeg har feil. Noen som har gått der i det siste og vet helt sikkert ?
lille SB Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 I følge Grete Roedes nye opplegg er vel det minste inntaket 1300 kalorier pr dag, i motsetning til før når de sa 1000. Du bør ikke gå under dette nei. Selv ligger jeg på 1700 kalorier +/-. Regnet ut fra min basalforbrenning, hverdagsaktivitet og trening.
marsy Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 når jeg har loggført det jeg har spist havner jeg på 1300-1500 per dag, spiser mer de dagene jeg trener.
Yme Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Sirka 3500. Det er hvertfall det jeg skal ha i meg på en dag. Nå som det er ferie, har jeg ikke vært så nøye på å spise så ofte som jeg egentlig skal, så jeg tipperat noen dager er det litt mer, mens andre dager litt mindre
Tusseline Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 For tiden ligger jeg på ca. 1800 kcal per dag. Prøver å gå opp i vekt, men har dårlig matlyst for tiden.
*Enigma* Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Jeg sliter skikkelig om dagen. Jeg vil miste et par cm, ikke nødvendigvis kg, men nå om dagen sliter jeg til og med med å få i meg 1200 kcal pr dag, til tross for at jeg trener mye. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få i meg fler kalorier på en sunn måte? Vil ikke ødelegge forbrenningen min heller. Skal prøve et par dager nå å tvinge meg til å spise hver 3 time. Noen som har noe annet forslag?
Gjest -eline- Skrevet 3. august 2006 #12 Skrevet 3. august 2006 Jeg sliter skikkelig om dagen. Jeg vil miste et par cm, ikke nødvendigvis kg, men nå om dagen sliter jeg til og med med å få i meg 1200 kcal pr dag, til tross for at jeg trener mye. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få i meg fler kalorier på en sunn måte? Vil ikke ødelegge forbrenningen min heller. Skal prøve et par dager nå å tvinge meg til å spise hver 3 time. Noen som har noe annet forslag? ← Spis noen never nøtter, ha en spiseskje olivenolje i pastasausen, spis fet fisk, kort sagt: få i deg mer sunt fett. Det er kaloririkt og sunt. Hvis du kun spiser 1200 kcal OG trener så ligger du i kaloriunderskudd, forsøk å huske å spise hver 3-4 time (sett på mobilen på huskeliste slik at du blir minnet på det), dersom du kun spiser store måltider så kan du risikere at du absolutt ikke går ned.
*Enigma* Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Spis noen never nøtter, ha en spiseskje olivenolje i pastasausen, spis fet fisk, kort sagt: få i deg mer sunt fett. Det er kaloririkt og sunt. Hvis du kun spiser 1200 kcal OG trener så ligger du i kaloriunderskudd, forsøk å huske å spise hver 3-4 time (sett på mobilen på huskeliste slik at du blir minnet på det), dersom du kun spiser store måltider så kan du risikere at du absolutt ikke går ned. ← Jepp, det er nettopp dette jeg er klar over og bekymret for. Men har lagt inn noen ekstra bittesmå måltider i går og i dag. Olje i pastaen bruker jeg gjerne allerede, men nøtter er sikkert en god ide for små mellommåltider når jeg egentlig ikke er sulten, men trenger å få i meg kalorier.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #14 Skrevet 3. august 2006 Jeg teller ikke kalorier, jeg prøver bare å være fornuftig når jeg velger mat, og å spise passe porsjoner. Å telle kalorier fanatisk er galskap, du blir bare så hekta på det at det er lettere å sprekke fullstendig. Det er min mening
*Enigma* Skrevet 3. august 2006 #15 Skrevet 3. august 2006 Jeg teller ikke kalorier, jeg prøver bare å være fornuftig når jeg velger mat, og å spise passe porsjoner. Å telle kalorier fanatisk er galskap, du blir bare så hekta på det at det er lettere å sprekke fullstendig. Det er min mening ← Jeg opplever vel heller det motsatte, at når jeg teller kalorier er det lettere å holde seg unna alt med masse kalorier. Ja, akkurat nå sliter jeg med å få i meg nok, ettersom jeg ikke finnes sulten, men når jeg får lyst på sjokolade eller lignende så sjekker jeg kaloriinnholdet og mister lysten med en gang. Tror dette er veldig individuelt.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 3. august 2006 #16 Skrevet 3. august 2006 Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvordan vet dere ca hvor mange kalorier dere får i dere pr dag? Fører dere logg over mengde spist og regner ut kalorier etterpå? Og hvordan vet dere hvor mange kalorier det er i den forskjellige maten (bortsett fra på den maten hvor det står på, selvfølgelig)?
*Enigma* Skrevet 4. august 2006 #17 Skrevet 4. august 2006 Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvordan vet dere ca hvor mange kalorier dere får i dere pr dag? Fører dere logg over mengde spist og regner ut kalorier etterpå? Og hvordan vet dere hvor mange kalorier det er i den forskjellige maten (bortsett fra på den maten hvor det står på, selvfølgelig)? ← Du finner masse kaloritabeller på nettet over den vanligste maten. Jeg har en jeg liker veldig godt, men har ikke linken her på jobb. Den ble postet her i en tidligere tråd hvor det ble spurt om næringsinnhold i matvarer så hvis du søker finner du den sikkert. Jeg veier alt jeg spiser for tiden, ikke bare for å unngå å spise for mye, men også for å prøve å få i meg nok og for å ha litt kontroll på hva jeg spiser. Jeg legger inn i regneark og regner ut nøyaktig inntak av kalorier.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 9. august 2006 #18 Skrevet 9. august 2006 Hei dere! Til dere som ligger på rundt 1200 - 1300 kcal per dag, er det fordi dere slanker dere, eller er det vanlig daglig kaloriinntak for dere?
*Enigma* Skrevet 10. august 2006 #19 Skrevet 10. august 2006 Tja, akkurat nå forsøker jeg å få vekk de cm jeg la på meg mens jeg studerte i utlandet, men vanligvis ligger jeg på alt fra 1200-2000 kalorier pr dag alt etter dagsform og hva jeg gjør. Har perioder da jeg nesten ikke orker mat, mens andre ganger blir jeg aldri mett.
Sarabi Skrevet 10. august 2006 #20 Skrevet 10. august 2006 1200kcal er ALT for lite pr dag. Det er mye lurere å starte på et høyere kcal inntak for så å kutte litt hvis man stangnerer, for før eller siden vil det skje. Mere og ofte mat= høyere forbrenning. Jeg selv ligger på 2000-2300 kcal pr dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå