Gå til innhold

Hvor lenge ammet/ammer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Micro er 10 måneder og han ammes fortsatt to ganger om dagen (morgen og kveld). Han viser ingen tegn på å miste interessen, så planen er å amme i alle fall til han er over året. Jeg kommer til å vurdere å amme ham igjennom vinteren, det kommer litt an på interessen og produksjonen. Vi skal på helgetur noen ganger i løpet av høsten, og da er det mulig at det samtidig benyttes til avvenning.

Jeg hadde ALDRI trodd at jeg skulle komme til å amme så lenge. Både fordi jeg forventet problemer (noe jeg også fikk), men også fordi jeg syntes det virket direkte ekkelt. Etterhvert har jeg skjønt at det er noe av det mest naturlige som finnes, uhyre praktisk og en fin og rolig stund for barnet. Micro syns dessuten det er kos (jeg syns store deler av tiden at det kan være temmelig ubehagelig - for tiden fordi han biter). Men fordelene ved amming oppveier utvilsomt eventuelle ulemper.

For øvrig har jeg både forståelse og respekt for de som ammer frem til barnet er både to og tre år. Ikke fordi det nødvendigvis er noe mor ønsker, men fordi det er noe barnet ønsker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ammet begge mine til de var 8,5 og 9,5 mnd. Da kuttet de ut puppen selv.

Skrevet

18, 13, 20, 13, 17, 13 og 15 mnd og minsten som er 8 1/2 mnd ammes enda.

Skrevet

Jeg ammet i 8 mnd - da var det så å si tomt.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...