Gå til innhold

Hvor lenge ammet/ammer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dette er et så glødende tema tenkte jeg det kunne være interessant å se hvor lenge dere ammer/ammet! :)

Spesifiser gjerne!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bare innom
Skrevet

Jeg ammet begge mine barn, men dessverre ikke like lenge som jeg ønsket.

Eldstemann nektet å die like etter at han var 6 mnd, og har ikke rørt en dråpe melk siden.

Mens yngstejenta ammet jeg fram til hun var ca 6 uker, etter dette mistet jeg melka helt grunnet sykdom.

Skulle gjerne ha ammet begge noe lengre, men slik ble det ikke. Det viktigste er at de begge er sterke og sunne! :)

Skrevet

Oliver fyller 1 år om en uke, og begynner å bli uinteressert i puppen. Han er bare interessert på morgenen før vi står opp. Ellers har han ikke tid.

Uansett har jeg tenkt å kutte helt ut før lille-babyen kommer i februar.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ammet en i 18 mnd, en i 4,5 år, og en i 16 mnd. Alle er selv-avvendte.

Gjest snartmamma
Skrevet
Jeg ammet en i 18 mnd, en i 4,5 år, og en i 16 mnd. Alle er selv-avvendte.

Amme i 4,5 år?? Ikke snakk om at mitt barn skal henge ved puppen så lenge!!

Gjest Gjest
Skrevet
Amme i 4,5 år?? Ikke snakk om at mitt barn skal henge ved puppen så lenge!!

Nei, hva gjør man når barna vil da? Nekte de? Ikke i mitt hus, i alle fall, jeg har ikke hjerte til å nekte noen næring.

Skrevet
Nei, hva gjør man når barna vil da? Nekte de? Ikke i mitt hus, i alle fall, jeg har ikke hjerte til å nekte noen næring.

For å ikke glemme nærheten. Ikke noe puppenekt her i huset heller.

Skrevet

Det kalles avvenning - på samme måte som man venner ungen av med å bruke bleie. Det er ikke snakk om å nekte barnet næring - barn som ikke suger pupp får da næring i seg på annet vis!

Skrevet

Jeg fullammet i 6 mndr., og sluttet helt da barna var ca 15 mndr.

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine fikk til de ikke ville ha mer, rett etter fyllte ett år

Gjest Gry-Mette
Skrevet

Min datter ble ammet til hun var 2 år, min sønn fram til han var 6 år.

Begge barna er normale og tilfredse.

Gjest Gjest
Skrevet
Min datter ble ammet til hun var 2 år, min sønn fram til han var 6 år.

Begge barna er normale og tilfredse.

:hakeslepp:

Skrevet

Ok - skyt meg gjerne - men jeg synes det er litt rusk å skulle amme fram til skolealder!! Rett og slett! Å amme opptil 3 år, ja kanskje - men det er ytterste grense, etter MIN oppfatning.

Selv fullamma jeg fram til 3 mndr, begynte med tillegg og velling og ved 7 mndr var det ikke no mer å hente av jurene mine :ler: Tomt gitt... Men, jenta mi fikk da næring på andre måter (som noen lenger opp så velartikulert formulerte det....) via melk, brød, middag, frukt etc etc...

Skrevet

Med førstemann ammet jeg ca 6 mnd., da ble det slutt på melka. Med nr. 2 ammet jeg ca 8 mnd. Er fornøyd med det, særlig med nr.2. Rundt 8 - 11 mnd. synes jeg er helt passe. :)

Skrevet

Førstemann fikk pupp kun i 6 uker. Det viste seg at jeg ikke hadde nok næring i melka og hun måtte derfor få MME i tillegg til puppen. Da sluttet hun fort å få interesse for det tynne skvipet i den der puppen som var så vanskelig å få noe ut av.

Nr. 2 ble fullammet i 7 mnd. og deretter fikk han pupp et par - tre ganger om dagen til han rundet året omtrent.

Det var han selv som mistet interessen for melken, jeg ville gjerne fortsatt med ammingen litt til, jeg. ;)

Med nestemann nå skal jeg begynne å jobbe igjen allerede etter 5,5 mnd, så da spørs det hvor lett det blir å fullamme så lenge, men det er utgangspunktet at dette skal gå iallefall like lenge som sist.

Skrevet

Jeg amma sønnen min til han var 19 mnd, da ville han ikke ha mer. Jeg var da rundt 12 uker på vei med nummer to. Jeg hadde tenkt at han iallfall skulle få morsmelk til han var to, men lot ham styre dette selv. Vurderte å slutte en måned eller to før neste kommer, men nå blei det over et halvt år før. Og det var egentlig greit for meg for det gjorde nokså vondt å amme pga svangerskapet.

Skrevet

Jeg fikk bare ammet gull jenta i 6 uker.. da måtte jeg pga sykdom starte på noen medisiner som førte til mage kramper hos jenta vår.. så da måtte jeg desverre slutte.

Men hun har nå vokst opp og blitt sterk, sunn og tøff alikevell ;)

Er gravid igjen nå, og håper å få ammet neste barn lenger..

Skrevet

Min sønn er 4 mnd og jeg ammer enda, men har tenkt å slutte nå etter sommeren pga av jeg begynner i jobb igjen i desember.

Skrevet
Jeg fikk bare ammet gull jenta i 6 uker.. da måtte jeg pga sykdom starte på noen medisiner som førte til mage kramper hos jenta vår.. så da måtte jeg desverre slutte.

Men hun har nå vokst opp og blitt sterk, sunn og tøff alikevell ;)

Omtrent likedan her! Ammet til hun var seks uker, så ble jeg veldig syk og måtte ta medisiner slik at jeg ikke kunne amme lenger. Dessverre.

Men min er også sterk, sunn og tøff! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...