Gjest London-turist Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Hei! Jeg skal reise med kjæresten min til London, og være der i ei uke. Fredag til fredag. Vi har mange ting vi har lyst til å se og gjøre, og lurer på om det kan være en ide og legge opp aktivitetene etter ukedagene. For eksempel ser vi for oss at det vil være mindre kø i London Eye på en ukedag enn i helga. Dette har vi lyst å gjøre: • London tower • London Eye • London aquarium (og Dali-museet som også ligger i det bygget) • London zoo • Science museum • Covent garden • tur i Hyde Park • 1-2 dager med shopping • Ett restaurantbesøk på en fancy plass Så, når gjør vi hva? Og tar gjerne imot flere tips til aktiviteter, restaurant og lignende På forhånd takk for hjelpa
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Imperial War Museum er både gratis og meget bra.
Arkana Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Et lite tips, du kan ta båt fra Little Venice og til London Zoo, det er en fin liten tur.
Gjest London-turist Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Takk for tips Men er det ingen som har formeninger om hva som bør gjøres når? Tror liksom det kan være lurt å planlegge litt, men det kan jo hende det ikke spiller noen rolle nå i turistsesongen..? (=kø overalt uansett dag?)
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Er ikke London turistsesong hele året da? Jeg ville nå fått med meg en musikaloppsetning også - de er jo berømt for det.
Arkana Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Jeg har vært i London flere ganger, både under og utenom turistsesong/sommeren og har aldri tatt hensyn til ukedag eller sesong når vi har valgt aktiviteter. Kan ikke huske at vi noen gang har tenkt at vi burde ha kommet en annen dag. Det er lurt å kjøpe billetter på forhånd der hvor du har mulighet (f.eks. London Eye, Madame Tussaud, Planetariet, London Dungeon ++), da slipper du en god del køer. Endret 30. juli 2006 av Arkana
marsy Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Dette har vi lyst å gjøre: • London tower • London Eye dyrt, men flott utsikt. pass på å ta det når det ikke er overskyet • London aquarium (og Dali-museet som også ligger i det bygget) synes akvariet var veldig skuffende, det gjorde også de andre 3 i reisefølget mitt • London zoo • Science museum • Covent garden koselig område med gode shoppingmuligheter, restauranter + operaen og noen museum • tur i Hyde Park anbefaler veldig en spasertur/piknik i St.James's park som er en av de tre parkene som ligger ved Buckingham Palace (ligger mellom slottet og Big ben, så man kan kombinere dette med sightseeing). Nydelig park med en liten innsjø med pelikaner og ender, og ekorn. • 1-2 dager med shopping Camden. ta undergrunnen til Camden Town, ta til høyre når du kommer opp til gaten og gå et lite stykke oppover (over elven). Da kommer du til alle markedene, samt mange asiatiske restauranter. Når dere er ferdig med shopping/kikking, kan dere ta en kanalbåt ned til london zoo. • Ett restaurantbesøk på en fancy plass veldig mange flotte restauranter å velge blant i byen! ← I tillegg anbefaler jeg: kjøpe time out: da får du oversikt over alt som skjer i byen den nærmeste uken Du kan ta sightseeingbåt fra westminster (big ben) til tower of London, eller til Greenwich. London Dungeon: jeg har sjelden ledd så mye (skrekkblandet fryd!) London Museum, Tate Modern, Nasjonalgalleriet hvis du er interessert i historie/kunst. Spise en skikkelig pubmiddag (selv om ordentlige puber er litt vanskelig å finne i London faktisk) Se en musical eller en teateroppsetning
Gjest Gjest_sushigirl_* Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Det er lurt å kjøpe billetter på forhånd der hvor du har mulighet (f.eks. London Eye, Madame Tussaud, Planetariet, London Dungeon ++), da slipper du en god del køer. ← Hei! Har du bestilt billetter på nett før avreise fra Norge da, eller kjøpt på annen måte? Man må vel velge hvilken dato man ønsker å besøke attraksjonen? Skal til London selv om en stund, nemlig, og vil gjerne slippe køer....
Sarah Salamander :-) Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 I tillegg anbefaler jeg: kjøpe time out: da får du oversikt over alt som skjer i byen den nærmeste uken Du kan ta sightseeingbåt fra westminster (big ben) til tower of London, eller til Greenwich. London Dungeon: jeg har sjelden ledd så mye (skrekkblandet fryd!) London Museum, Tate Modern, Nasjonalgalleriet hvis du er interessert i historie/kunst. Spise en skikkelig pubmiddag (selv om ordentlige puber er litt vanskelig å finne i London faktisk) Se en musical eller en teateroppsetning ← OY... jeg sporer av litt... kan du fortelle litt om London Dungeon. Gikk inn på nettsiden, men skjønte ikke helt greien... Digger sånne spooky ting
marsy Skrevet 31. juli 2006 #11 Skrevet 31. juli 2006 OY... jeg sporer av litt... kan du fortelle litt om London Dungeon. Gikk inn på nettsiden, men skjønte ikke helt greien... Digger sånne spooky ting ← Vi var der i juli for noen år siden, det var kø, men det gikk fort å komme seg inn. London Dungeon er et slags skrekkhus. Man slippes inn i små grupper på ca 8 stk. Det er 4 år siden vi var der, så det kan ha forandret seg, men dette er hva vi opplevde: 1) utstilling av torturmetoder i middelalderen. interessant, vær obs på at ikke alt er dukker, men noen er levende mennesker som går rundt om kring, eller som later som om de er dukker og skremmer deg når du går nærmere for en titt. 2) utstilling om jack the ripper, med video, lyd og en guide som forteller historien 3) gruppen føres inn for en "dommer" som dømmer alle til døden for en forbrytelse, ganske festlig 4)vi ble puttet i en båt som føres bortover en underjordisk elv, før vi henrettes/skytes, utrolig morsomt og fikk oss til å hyle ganske bra. + mye annet rart der som jeg ikke husker lenger... generelt spooky stemning der, og veldig bra å tusle rundt med en kjæreste
Arkana Skrevet 31. juli 2006 #12 Skrevet 31. juli 2006 Hei! Har du bestilt billetter på nett før avreise fra Norge da, eller kjøpt på annen måte? Man må vel velge hvilken dato man ønsker å besøke attraksjonen? Skal til London selv om en stund, nemlig, og vil gjerne slippe køer.... ← Ja, noen billetter kjøpte vi på nett (ikke norske sider, de er dyrere, men de britiske sidene, f.eks. på London Eye). Du kan få kjøpt billetter på selve attraksjonen, og du kan også kjøpe billetter på forhånd på sightseeingbussene. Du må ikke alltid velge dag, men f.eks. på London Eye må du bestemme når du skal dit. Det er jo et sjansespill, men for oss gikk det bra (må innrømme at da vi bestilte tenkte vi ikke over at det kunne være overskyet, så vi hadde litt flaks). Bestill gjerne musicalbilletter på nett også.
Gjest London-turist Skrevet 31. juli 2006 #13 Skrevet 31. juli 2006 Oj så mange svar Vi lurte litt på å kjøpe billetter på forhånd, men endte med å la det være for å ikke bli for "låst" til diverse aktiviteter. Det er vel som dere sier turistsesong hele året. Satser på å ta det som det kommer med tanke på køer og slikt. London dungeon har jeg hørt om, men tør nok ikke dra dit! Hva er london planetarium? Og er det forresten noen som vil anbefale en spesifikk restaurant? Litt fancy, men ikke for dyrt. Og som vi kan bestille bord til nå, altså ikke med flere måneders ventetid..
marsy Skrevet 31. juli 2006 #14 Skrevet 31. juli 2006 min erfaring er at du ikke trenger å kjøpe billetter på forhånd unntatt til madame tussauds. London planetarium ligger vegg i vegg med Tussauds, og er et slags opplevelses senter der man får en innføring i astronomi og verdensrommet. Stort videoshow. De selger billetter billig til dagens/kveldens musicaler på leicester square, og der kan man gjøre et kupp, ihvertfall på hverdager. har ingen spesifikke restaurant tips, vi trasker rundt i byen til vi finner et koselig sted... men ta en titt i en reiseguide (rough guide anbefales) der har de mange forslag!
Catlin Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Godt utvalg i butikker, men overhode ikke sjarmerende på noen måte. Jeg var innom her og shoppet da jeg var i London sist, og kommer til å dra tilbake neste gang. Sjekk linken: www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1525178
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå