Gå til innhold

Microsoft Works vs Microsoft Office


HoneyHoney

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny pc, og på den fulgte det med Microsoft Works. Altså Microsoft Works Regneark og Microsoft Works Tekstbehandling i stedet for Excel og Words. Hva er forskjellen på dette, og hva er eventuelt å foretrekke? Sa ifra til selgeren at jeg var interessert i en pc som hadde bl.a. Word og Excel, og det var han som da fant denne pc'en til meg.

Er dette Works tilsvarende, eller har jeg blitt "lurt"? Det er jo riktignok tekstbehandling her, men er den "bra nok"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Work er litt annerledes enn Office. Det er flere begrensinger og menyene er annerledes. Men skal du bare skrive "brev" og lage enkle regneark så holder det nok.

Det er sjelden at Office er inkludert når man kjøper ny PC. Men Works er ofte inkludert.

Om du synes at det blir for mange begrensninger og ikke vil kjøpe en Office-pakke, så kan du prøve Open Office (gratis og veldig bra) http://www.openoffice.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale Office-pakka i stedet for Works. Skal du utveksle filer med andre som har Office, så var det i hvert fall slik før at da ble det problemer. Mener å huske at det som er skrevet i Works kan ikke åpnes i Word, eller mulig det var omvendt. Microsoft Office -pakka er i hvert fall mer utbredt enn Works.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...