Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 1. januar 2003 #1 Skrevet 1. januar 2003 Altså. Jeg er lesbisk. Av dette følger: Jeg har ingen kjæreste. Jeg har elendig økonomi, har ikke økonomi tror jeg nok man kan si. Jeg har ingen utdanning. Jeg bor på et knøttlite rom (3x2 kvm.), og deler dusj med ti andre. Jeg har så absolutt ikke festet ferdig. Jeg er nitten år, og sulten på livet. Jeg har akkurat testet to blå. Fy faen.
waco Skrevet 1. januar 2003 #2 Skrevet 1. januar 2003 Ingen grunn til å være anonym du er blant likesinnete...
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2003 #3 Skrevet 1. januar 2003 Mnja, men akkurat nå har jeg ikke lyst til å vise hvem jeg er likevel. Føler meg ikke så høy i hatten, akkurat :-?
waco Skrevet 1. januar 2003 #5 Skrevet 1. januar 2003 Kanskje hun heller vil ha bekreftet at abort er den eneste løsningen?
Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 2. januar 2003 #6 Skrevet 2. januar 2003 Det har jeg faktisk ikke rukket å tenkt over. Skal vi se...skulle hatt mensen på søndag. Hadde sex... *vrir hjernen og kalenderen*...den 14. og den 15. og den 17. desember. Det vil si et par uker, sånn ca? Jeg har da for f*** ikke peiling på sånt, er ikke meninga at jeg skal være i denne situasjonen! Og waco, abort er aldeles ikke den eneste løsningen. Tror jeg. Er faktisk motstander av abort i sånne tilfeller som mitt :oops: :o Hjeeeeeelp :o
Silfen Skrevet 2. januar 2003 #7 Skrevet 2. januar 2003 Hvordan er følelsene dine mot å få/ta bort barnet da? du sier du er lesbisk. Du har hvertfall vært med en mann. tenk fremover: ser du for deg en fremtid UTEN menn ? Ser du for deg en fremdtid MED barn? Nå: at du bor som du bor, er ikke slik du vil bo med et barn. Elendig økonomi vil ikke annet enn bedre seg MED barn. Du har ikke festet ferdig, skjønner deg godt. Men, jeg er ikke for lettvinte løsninger og å bytte ett barn mot alkohol, det ser jeg ikke som en "riktig" løsning, selv om jeg skjønner hva du mener. Er det boe du lurer på, trenger å vite, både om å beholde og om å ta abort, så må du bare spørre.
gla Skrevet 2. januar 2003 #8 Skrevet 2. januar 2003 Er det ikke mye støtte å motta for alenemødre, da? I vårt kjære vakre firkanttenkende land kan hun risikere at dette er den eneste sjansen hun har til å få barn... Hvis hun ønsker seg barn en gang, da...
Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 2. januar 2003 #9 Skrevet 2. januar 2003 Åh, det er klart jeg ønsker meg barn, men ikke NÅ! Det med menn - jeg ligger av og til med de, men vil ikke leve med de, hvis dere skjønner. Det gjør dere sikkert ikke, for det gjør jeg ikke engang selv. Er i en ganske kaotisk fase, men har kommet frem til at -ja, jeg er lesbisk. Om jeg vil ha det eller ta det bort...jeg synes det er så helt forferdelig grusomt å måtte ta et slikt valg...jeg vil ikke! Vet ikke helt hva jeg føler, er egentlig mest i sjokk tror jeg. Er det ingen av dere som er flink til å trylle? Men -seriøst. Jeg er ei ordentelig jente, med en ordentelig familie. De vil nok støtte meg. Og...alt ordner seg for snille piker, er det ikke slik? Men på den andre siden, jeg kan simphelten ikke sette et barn til verden nå! Går ikke, umulig. Er så uselvstendig at jeg rett og slett spør: Hva tror dere? Selv om jeg vet at det er komplett umulig for dere å svare på noe sånt... Åh...vil bare late som ingenting...skru tiden tilbake...
gla Skrevet 2. januar 2003 #10 Skrevet 2. januar 2003 Hvordan er barnefaren, da? Kanskje han er interressert i barnet. (Ikke så veldig sannsynlig, kanskje...) Hvis han for eksempel har fryktelig syke gener kan du la det bestemme at barnet skal bort (Uff,- nå var jeg stygg). Rett før jeg traff far til mine barn lå jeg med en fyr som sannsynligvis ikke ville overlevd 50 år pga arvelig hjertesykdom. Hadde jeg blitt gravid den gang hadde jeg uten tvil tatt abort (veldig lett å si...). Er dum alenemor kan du få gratis barnevakt annenhver helg. Da kan du feste, vet du.
gla Skrevet 2. januar 2003 #11 Skrevet 2. januar 2003 Er dum alenemor kan... Dette skulle lissom være En alenemor. Vet ikke hvordan det ble slik, er litt trett... :oops:
Maggie74 Skrevet 2. januar 2003 #12 Skrevet 2. januar 2003 Er du alenemor kan du få gratis barnevakt annenhver helg. Da kan du feste, vet du. Kan man det? Få gratis barnevakt annenhver helg? Seriøst? Eller? Har vært alenemor og har aldri blitt tilbudt gratis barnevakt annenhver helg for å feste. Ikke at festing noen gang har appelert til meg, men annenhver helg 'fri' hadde ikke vært dumt når man er i begynnelsen av et liv som voksen. Forøvrig til hun som begynte tråden: Mitt råd til deg er å ta kontakt med fagpersonel. Helsestasjon, Alternativ til abort (eller hva de heter), familierådgivningskontor, lege, et eller annet. Ikke legg alt for stor vekt på hva helt totalt fremmede for deg og ditt liv 'ta avgjørelsen'. Klart vi her inne kan komme med masse gode råd, men du virker til å være ei som kan ta tak i ting (ellers ville du neppe skrevet her inne). Gjør det! Både for din skyld og for barnets skyld. Masse lykkeønskninger herfra i alle fall! Maggie!
Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 2. januar 2003 #14 Skrevet 2. januar 2003 Takk, folkens. Har grublet i hele natt, og kommet frem til: -Jeg kan alltids flytte hjem til mor og far noen mnd, til jeg får stabla meg på beina. -Jeg får penger fra lånekassen, + barnetrygd + barnebidrag. -Jeg trenger ingen mann. -Jeg liker ikke tanken på abort at all. -Det finnes masse hjelp å få, sånn at jeg kan ta opp igjen studiene senere. -Jeg er moden nok til å ta vare på et barn. -Haugevis av unge jenter har fikset det før meg. -Jeg begynner allerede å glede meg bittebittelitt... Altså. Må gjøre: -Bestille time hos lege. -Undersøke her og der om mine rettigheter etc. -Fortelle det til pappan, som kommer til å prise seg lykkelig dersom han slipper unna med å betale litt gryn. Han er en dritt. -Vente til det har gått tre mnd. -Forberede meg kraftig. -Fortelle til mor og far og søster og bror og besta og onkel og... -Lese nyttige bøker og sånt. -Slutte å røyke. :cry: UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ :cry: Kanskje jeg skal gruble litt til ?
Ann Forup Skrevet 2. januar 2003 #15 Skrevet 2. januar 2003 hei du først siger du at du er lesbisk da må jeg undres hvordan så to blå :D hvis du har haft sex med en mand som du jo har så kan du jo ikke være 100 % lesbisk men bi sexuel.... vil ikke råde dig til at tage abort eller beholde men at du selv går i tænke boxen og finder ud af om du orker at klare det store arbejde det er at være mor og især når man skal være alene om det...
waco Skrevet 2. januar 2003 #16 Skrevet 2. januar 2003 Fortelle det til pappan, som kommer til å prise seg lykkelig dersom han slipper unna med å betale litt gryn. Han er en dritt. Jepp det er sånn man må tenke ikkesant.
Gjest Haugtussa Skrevet 2. januar 2003 #17 Skrevet 2. januar 2003 waco: Tenker at dersom jenta sier mannen er en dritt som ikke vil ha noe med ungen å gjøre, så har hun grunnlag for det. Stå på, jente :D
waco Skrevet 2. januar 2003 #18 Skrevet 2. januar 2003 Selvsagt skjønner jeg hva du mener... barnefaren skal selvfølgelig ikke inkluderes i graviditeten..... Hans rolle er herved forkortet til bidragsyter.... det er jo derfor dere har menn.
Eføya Skrevet 2. januar 2003 #19 Skrevet 2. januar 2003 Hei "Anonym akkurat nå" Ut i fra det siste innlegget ditt kan jeg vel driste meg å si: Gratulerer "snartmamma" Det blir tøft, men en ting vet jeg: Jeg har hørt fra mange at de har angret på abort, men jeg har aldri noensinne hørt noen si at de angret på at de ikke tok abort. Snart får du et lite vesen i armene som du kommer til å elske betingelsesløst og det lille vesenet kommer til å elske deg. Det er ganske bra lønn for strevet? Kanskje barnepappaen overrasker deg og er mer positiv enn det du tror? Har selv en venn som jeg aldri trodde ville roe seg og ta ansvar. Han fikk helt panikk da han fikk vite at jenta han knapt nok kjente skulle ha barn, men det sekundet han fikk barnet i armene ble han som forvandlet. Du spurte om noen kunne trylle. Vel det er en slags "magi" det som skjer mellom foreldre og barn. (Misfortså meg ikke. Jeg er for selvbestemt abort. )
Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 2. januar 2003 #20 Skrevet 2. januar 2003 waco: Som Haugtussa sa: Jeg har mine grunner. En sak er at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre, en annen sak er at jeg ikke vil han skal det. Han er nemlig helt uspiselig, tro meg, dere vil ikke vite detaljene. Og -jeg synes ikke jeg med dette reduserer menn til bidragsytere, menn stiller nemlig opp for seg og sine. Å ta hensyn til udyr gidder jeg rett og slett ikke. :evil:
Anbefalte innlegg