Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Herregud! Putta inn en amerikansk DVD her om dagen på laptopen min. Og så dukker det opp et vindu når cd rommen har lest den, hvilken zone dvd en har (velg) og at du har 4 valg igjen. WØØØØØØT!?!?!?! Så hva skjer da, når jeg har brukt opp disse 4 gangene? Må jeg velge hver gang jeg kan se, så dvs jeg bare kan se 4 ganger på DVD? Er det slik at når jeg da har valgt siste gangen, så vil den for alltid stå på den zonen, så jeg kan ikke se en annen zone DVD? Det er jo bare tullete. Noe jeg kan gjøre med det?
Saeria Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Det betyr vel at du ikke kan velge sone når du ikke har flere valg igjen, dvs. at cd-romen blir låst til en sone når alle valg er oppbrukt. Tror jeg. :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Det er jo helt uhørt. Noe så teit! Må da være en måte å løse den opp på eller noe slikt?
Saeria Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Det er det nok, men desverre så kan ikke jeg noe særlig om sånne ting.
skrue Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Det er jo helt uhørt. Noe så teit! Må da være en måte å løse den opp på eller noe slikt? DVD-spilleren blir låst til den sonen du velger når siste valg er brukt opp. Det finnes programmer som stanser oppdateringen av hvor mange ganger man har endret sone. Lenge siden jeg har gjort det selv nå så du får lese mer på sidene jeg henviser til. Mer info. http://www.dinside.no/php/art.php?id=2327 Her er et program som antagelig kan brukes. http://www.remoteselector.com/
14062003 Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Dersom du har en IBMPC er dette i hardwaren hva jeg har forstått. Og dessverre har ikke vi funnet noen måte å løse det på. Ikke for å skryte men min mann ekstremt mye om laptopene til IBM.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Hm, nei jeg har en tundra laptop. (?) og programmet jeg bruker til dvd er PowerDVD. Vet ikke om det har noe å si..
enden Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Dersom du har en IBMPC er dette i hardwaren hva jeg har forstått. Og dessverre har ikke vi funnet noen måte å løse det på. Ikke for å skryte men min mann ekstremt mye om laptopene til IBM. ← Det ligger stort sett i Hardware på alle DVD-spillere, ikke bare IBM sine. Nå er det lenge siden jeg åpnet en IBM, men jeg kan garantere deg at de bare rebrander slike komponenter, så det finnes nok firmware som låser opp DVD-spillere på en IBM-PC også
14062003 Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 Det ligger stort sett i Hardware på alle DVD-spillere, ikke bare IBM sine. Nå er det lenge siden jeg åpnet en IBM, men jeg kan garantere deg at de bare rebrander slike komponenter, så det finnes nok firmware som låser opp DVD-spillere på en IBM-PC også ← Jeg har ikke videre peil på disse paddene, men jeg mener å ha fått med meg at ibm har produsert sitt eget utstyr og ikke rebrandet. Det jeg også vet er at de som ellers klarte å åpne alt annet av utstyr ikke klarte disse ibmpaddene her, selv om de hadde alt tenkelig av utstyr tilgjengelig (litt overdrevet). Dette er dog et par år tilbake i tid, så ting er litt annerledes nå (flere hardwarekoder spillerne og ibm lager ikke lenger sitt eget utstyr).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå