Gjest insi Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Har vært syk 14 dager iferien min(har legeerklæring i tilfelle..), og skal begynne i et vikariat i august. Har permisjon fra fast jobb. Kan jeg be om tre-fire dager ulønnet fri i høst for å ta igjen en ferietur jeg gikk glipp av nå i sommer? Skulle kanskje tro de var såpass greie? Hadde jeg hatt "gamlejobben" min hadde jeg jo fått igjen ferien, det har jeg vel ikke krav på i ny jobb. Noen som vet? Har jeg noen rettigheter eller må jeg bare satse på velvillighet? Krever ikke lønn.
Gjest stuu Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Rettigheter overføres ikke fra en jobb til den neste nei. Tror jeg ville droppet å be om det hadde jeg vært deg, ikke akkurat beste inntrykket å starte en ny jobb med...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Jeg syns godt du kan be om noen få dager permisjon uten lønn, fikk det selv en gang da jeg var i en lignende situasjon. Du trenger jo ikke be om det med en gang, kan vente et par måneder?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå