spinnvil Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Hei Jeg har problemer med at jeg har for liten plass på C på harddisken min. Får hele tiden beskjed om at jeg har low disk space. Jeg lurer på om det er mulig å slå sammen C og D delen av harddisken, eller eventuelt øke plassen på C uten å måtte formattere? Har nemlig ikke all programvaren jeg trenger for å installere alt på nytt igjen. (kjipe elkjøp...) Hvordan kan jeg gjøre dette? hilsen meg
Gjest Kermit Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Du har altså en harddisk med to partisjoner, eller har du 2 separate harddisker? Dersom du ikke fikk all programvaren med pc'n din, ville jeg ha gått tilbake til butikken og krevd det umiddelbart.
spinnvil Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2006 har ikke to ulike harddisker, bare en som er delt i c og d. er det mulig å gjøre noe? noen som vet hvordan? angående programvaren, det er lenge siden jeg kjøpte pcen, så det er lite aktuelt å klage nå. burde ha krevd mer da jeg kjøpte den, men tenkte ikke over hva det innebar
enden Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Det finnes programvare som kan repartisjonere en harddisk for deg, men det er en krevende jobb og programvaren er ofte dyr. Partition Magic er vel et av de mest kjente alternativene, men det kan godt hende at det finnes gratisalternativer - linux som live-CD inkludert, som gjør en god jobb. Vær i midlertid obs på at denne typen tukling med filsystemet ikke er helt uten risiko, så sørg for å ha en backup av viktige filer Så lenge du har et serienummer for windows klistret på PC-en er det ganske enkelt å låne en OEM-CD av noen andre. Fikk du med Office også uten serienummer så finens det programvare som kan hente ut det for deg Endret 30. juli 2006 av enden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå