Gjest tannlegeskrekk dama Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 etter omfattende rotfyllinger og en rotspissamputasjon, ble det bare vondere og vondere. Halve ansiktet er verkende og det gjør grusomt vondt i alle tennene. Tannlegen finner ingen feil på tennene mine, går til fastlegen som mener at jeg kan ha fått ansiktsnerven, altså trigeniusnerven trigget opp etter den rotspissamputasjonen Skikkelig heldig med den Går nå på tegretol (epilepsi medisin) som skal dempe smertene og gi nerven hvile. Men det er søren ikke lett dette, det er mange bivirkninger ved å gå på disse tablettene, jeg skal visstnok jevnlig ta blodprøver. Er usigelig sliten og trøtt pga tablettene. Har fremdeles den intense verken nedover halve ansiktet. Har noen av dere opplevd dette, og vil det bli bra? Jeg er så lei og synes jeg har vært enormt uheldig. Takk for at du leste dette. Dagens sukk fra meg
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Hvor lenge har du hatt vondt? Hvilken tann ble rotfylt?
Gjest tannlegeskrekk dama Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Tann 17 er rotfylt, tann 16 er rotfylt og rotspissamputert. det er etter dette inngrepet i kjeven jeg fikk så vondt i den siden av ansiktet, det spredde seg til under øyet og smertene stråler over til den andre siden.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Auu! Føler med deg jeg! I en alder av 30 år har jeg aldri hatt hull eller noe annet "rart" med tennene mine. Er uansett livredd tannlegen!!! Åh, håper det snart går over! God bedring!
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Tann 17 er rotfylt, tann 16 er rotfylt og rotspissamputert. det er etter dette inngrepet i kjeven jeg fikk så vondt i den siden av ansiktet, det spredde seg til under øyet og smertene stråler over til den andre siden. ← Auda, hvor lenge har det vært sånn? Håper det går over. Hvilken tannlege var du til?
Gjest tannlegeskrekk dama Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 og 2mnd nå, og det blir bare værre og værre. det kjennes ut som tannpine i maaange tenner, og det prikker i ansiktet. Vet du om nerven kan ha blitt irritert, og skjer det slike uhell ofte når man rotspissamputerer?
Gjest tannlegeskrekk dama Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 jeg går forresten hos en endotannlege (rotfyllingsspesialist)
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Jeg vet det er vanlig med litt plager etterpå, men tiden vil nok vise det vil nok bli bedre. Har du snakket mer med legen og tannlegen om det?
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 jeg har opplevd det samme som deg etter å ha fikset på tennene mine. Trigeminus nerven var irritert, var hos legen for å finne ut av dette. Ente hos tannlegen igjen som fikk laget en bitt-skinne til meg. kostet ca 1500 kr som jeg fikk igjen på trygdekontoret. Har ikke vondt lenger. Sover med denne på natten.
Gjest TS etterlyser sniglå! Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 Kjære Sniglå, du har svart så fint på alle mine spørsmål, er takknemlig for det. Les det jeg har skrevet her i starten. Har nå øket dosen med Tegretol, men har fremdeles vondt. Tannlegen finner ikke feil med tennene, selv om det er så vonde så vonde Er det vanlig at ved rotspissamputasjon så kan man komme bort i trigeniusnerven? Burde ikke tannlegen sett dette og sagt noe til meg? Jeg skal på MR (trommelundersøkelse) imorgen. Jeg reagerer forferdelig på Tegretolen, er så svimmel og kvalm. Varm og ekkel føler jeg meg. Gud så lei jeg er av å ha det vondt Har gledet meg i hele vår til å endelig ska bli student i høst, men nå ser jeg mørkt på dette. Skal til tannlegen idag, aner ikke hva jeg skal si. Er tom inni meg, er så fortvilet og lei. Er så bekymret for at jeg vil plages med dette resten av livet. Fastlegen min sa nemlig at det fins de som har kroniske smerter. Jeg vil IKKE!!! Våkner i ganske grei form, det verker litt bare. Så begynner det å brenne i halve ansiktet, så verker det der også. Smertene går hele veien opp til øyet, og ned til halsen. Jeg hovner opp litt iløpet av ettermiddagen. Tennene på den siden verker intenst. På kvelden har jeg så vondt at jeg sitter og gråter. Ganske så fortvilendes for min kjære og mine barn og se på også Noen gode råd Sniglå eller noen andre? (og alt dette pga en tann...)
Rioja Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Jeg rotfylte en tann i fjor sommer, og opplevde å få voldsomme smerter i vestre halvdel av ansiktet (der jeg hadde rotfylt) i etterkant. Tannlegen fant ikke noe som helst, men legen min fant ut at jeg hadde bihulebetennelse, og at det var årsaken. Jeg hadde ingen symptomer på forkjølelse, men det trenger en visst ikke å ha... Fikk penicilin og ble bra etter noen få dager! Kan være verdt å sjekke? Uansett lykke til, føler med deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå