Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #1 Del Skrevet 20. mars 2002 http://www.lva.lib.va.us/pubserv/vnp/titan...ic/p2.htm#first Her finner dere de fleste navnene. Jeg blir så trist når jeg tenker på det!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 23. mars 2002 #2 Del Skrevet 23. mars 2002 Hvorfor i all verden formidler du denne listen??12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepsejenta Skrevet 23. mars 2002 #3 Del Skrevet 23. mars 2002 Hvorfor lar du ikke heller vær å tenke på den da hvis du syns det er så trist... Det har vært MANGE tragiske ulykker etter Titanic... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove Skrevet 26. mars 2002 #4 Del Skrevet 26. mars 2002 Synd med de menneskene, i titanic ulykken og andre ulykker.. trist!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 26. mars 2002 #5 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg leste en gang en interessant bok av Walter Lord, som hanlet om Titanic. Den inneholdt lister over både omkomne og reddete mennesker. Det interessante med Titanic forliset i forhold til andre ulykker var at verden på den tiden hadde hatt en stor fremgang, og menneskene var i ferd med å stole blint på fremskrittene. Man trodde faktisk at Titanic ikke kunne synke. Man trodde at menneskeheten hadde nådd et punkt hvor man hersket over alt, inklusiv naturkrefter. Titanics forlis var slutten på denne troen. Plutselig fikk man øynene opp for hva man hadde trodd. Noe annet den gang var klasseskillet, og det man så tydelig fant ut i fra reddede etter ulykken. Til tross for at det var kvinner og barn først, så ble det reddet flere menn fra 1. klasse enn barn i fra 3. klasse. Fasinerende er uansett historien om det flotte skipet. mvh 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 26. mars 2002 #6 Del Skrevet 26. mars 2002 Bare en tanke som streifet meg: Er ikke World Trade Senter nåtidens Titanic? Man trodde heller ikke at WTC kunne styrtes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 27. mars 2002 #7 Del Skrevet 27. mars 2002 Blir ikke dette litt feil forum, vennen? Du snakker om en sak som er 90 år gammel. Kan vel ikke akkurat defineres som "aktuelle saker"? Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 27. mars 2002 #8 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei! Det er kanskje ikke brennaktuelt, men jeg synes paralellen til WTC var ganske interessant! Det blir jo sagt i ettertid av det som skjedde i New York at amerikanerne stolte mer eller mindre blindt på sitt ytre forsvar av landet. Dermed var man ikke forberedt på å bli angrepet fra egen jord. mvh 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå