Gjest Chrizzy Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Jeg tok 10 minutter solarium i dag, det ser ut som jeg ikke ble brent i det hele tatt. Kan jeg ta 15 minutter i morra? Eller burde jeg ta 10 engang til? Det er meningen at jeg skal bli skikkelig brun til 16. august. Rekker jeg det når jeg starter nå? Hvor ofte skal jeg ta sol frem til da, hver dag?
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Det kommer jo helt ann på hvor mye sol huden din tåler. Jeg er selv ganske mørk, blir fort brun ogsjelden brent. Men tar aldri solarium mer enn 10-12 min, maks 2 ganger i uka. Ser ikke så mye forskjell de første gangene, men etter 3-4 gagner kommer fargen.
mee mee Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 jeg pleier nesten aldri å ta, men når jeg tar er det for å få farge. da tar jeg ca 20 min, men kan bli litt brent da
La Luna Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Jeg tar 20 min. av gangen. Huden min tåler mye sol. Men er du gal, ikke hver dag!! Aldri! Toppen to ganger i uka (til nød tre).
Gjest Chrizzy Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Jeg bruker ikke å ta sol til vanlig og jeg skal ikke ta noe mer etter dette, men dette er litt spesiellt, jeg må bli brun til 16. august. Derfor lurer jeg på om jeg kan ta ganske ofte fremover, til da?
La Luna Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Samme hva, hadde aldri tatt mer enn to ganger i uka.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Samme hva, hadde aldri tatt mer enn to ganger i uka. ← Hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Dette skjønner jeg ikke noe av. Jeg hadde forstått advarslene hvis det hadde vært snakk om 30 minutter, men her er det snakk om 10!! Jeg er ingen ekspert, men kan ikke forstå problemet med at du skal kunne ta 10 min sol oftere enn to ganger i uka. det er ikke snakk om å gjøre dette over en lengre periode, bare frem til 16. aug. Husker jeg tok 30 min fem dager etter hverandre. Jeg ble bittelitt rød i brunfargen med en gang, men da helgen kom var jeg kjempebrun.
enden Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Husk for guds skyld at det finnes ulike styrker på rørene da! I de svakeste rørerne skal du ha bra lite grunnlag for å ikke kunne ta 15 - 20 minutter med en gang. Jeg ville kjørt medium rørstyrke på 10 min først for så å trappe opp til 15 hvis det går bra. Hold deg på 15 eller 20 på medium rør og nøy deg med to ganger i uka. Jeg vet ikke hvor brun du "må" være, men du skulle nok begynt litt tidligere... Det er jo sol og sommer ute, så litt grunnlag har du vel
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Jeg tok 10 minutter solarium i dag, det ser ut som jeg ikke ble brent i det hele tatt. Kan jeg ta 15 minutter i morra? Eller burde jeg ta 10 engang til? Det er meningen at jeg skal bli skikkelig brun til 16. august. Rekker jeg det når jeg starter nå? Hvor ofte skal jeg ta sol frem til da, hver dag? ← Meningen med å ta solarium er ikke å bli brent men å gradvis bygge seg opp en farve. Det er om å gjøre å unngå å bli brent, for det er det som gjør at huden skades og en får rynker og diverse hudproblemer. Du burde ta ti minutter et par tre ganger til og så kan du prøve deg frem med 15 minutter. Blir du brent, var det for mye, så da kan du gå ned til ti minutter igjen. Men jeg vil ikke anbefale å sole seg så mye, pga at det bryter ned celler (collagenet og elastinet i huden som holder huden frisk og ung) så jeg ville heller gått og sprayet med brun istedet. St Tropez er det beste, jeg bruker det selv og du blir ikke ujevn eller gul/oransje av det. Derimot, hvis du soler deg mye, husk å smøre deg ekstra godt med masse fuktighetskrem og bruk fuktighetsmaske til ansiktet.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Takk for tips Jeg har av en eller annen grunn trodd at de sprayene er dårlige. Men om det virkelig blir et bra resultat av det så må jo det være det aler beste. Her kostet det 49 kroner for 10 min. sol. Så det lønner seg kanskje også økonomisk
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Ja, og så sparer du huden din så mye lengre. Jeg er blitt helt avhengig av St Tropez spray. I sprayform er den enklere enn med kremform. Det er bare å peele seg i dusjen, tørke seg og spraye på. La det trekke inn i en ti - tyve minutter så kan du kle på deg og gå ut. Kjempeflott produkt! Det er vel en grunn til at slike som Victoria Beckham og JLo som kan få tak i det beste, bruker St Tropez.
Gjest Chrizzy Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 Flott! Da kjøper jeg sikkert den i morra
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Jeg brukte også mye St. Tropez, helt til samboeren påpekte at jeg luktet "merkelig" pga det produktet....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå