Gå til innhold

Make-up artist skolen i Oslo!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest eminel

Har noen her på KG erfaring med den skolen (om den er bra/dårlig?)? Vil gjerne vite om det går ann å ta opp studielån for å dekke utgiftene til privatskoler? Denne koster 48 000 å komme inn på, noe jeg uten mange år med sparing har råd til... Er det stor pågang og vanskelig å få plass?!

Skal søke hit høsten 2004, hadde vært greit å hørt fra folk som evnt. har gått der!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvem skole du mener... Jeg har gått på Modellakademiets make- up artist skole, og den er UTROLIG DÅRLIG!!! :frustrert: Jeg har skrevet flere innlegg om den, så hvis du søker på make- up artist, finner du det nok! Om ikke, send meg en PM...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Det er den skolen som ligger i Chr.Kroghsgt i Oslo, jeg tror ikke det er moddelakademiet sin! Skal se etter tidligere tråder jeg :)

Klemz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eminel.

Jeg har en venninne som har gått på Make-up artist skolen i Chr Kroghs gate. Hun syntes den var dårlig og hun ville ikke anbefale den til noen...Sorry. Det var ofte slik at når de kom på skolen, var aldri instruktørene der osv... Mange problemer. Noe krøll var det med diverse eksamener også. Venninna mi fikk ikke jobb og jobber fortiden i barnehage hvis jeg ikke tar feil. I hennes tilfelle ble denne skolen bortkastet :( Synd, tror hun ville blitt kjempeflink som make-up artist.

Men det kan jo hende det er flere skoler som har litt bedre kompetanse ?

Håper du finner noe!

P.S : Hva med å dra til utlandet i stedet ?

Jeg ville ta hudpleierutdanning for en stund siden, og da ble jeg anbefalt en skole i London av en moteekspert i kretsen. Der har de nok peil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S : Vil du snakke med venninna mi og høre litt nærmere, kan du bare sende meg en PM, så kan jeg sikkert sende deg telefonnur hennes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Går ut i fra at det er samme skole dvs www.makeart.no dere ikke vil anbefale meg å søke på!! Synd å kaste penger ut vinuet for en skole som er null verdt! Visste ikke om den andre skolen som heter art complexion www.artcomplexion.no, har bare hørt om den første! Den siste virker dritbra, etter det jeg leste på hjemmesiden :Nikke: Kunne tenkt meg å studere til Make-up artist i utlandet da, men det blir nok senere for videreutdanning!!

Tusen tusen takk for svarene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg og noen av hennes bekjente gikk på Art Complexion, og de var veeeldig misfornøyde.....men dette er noen år siden, så det kan jo hende at ting er bedre nå. Vil anbefale deg å besøke evt. skoler, få en omvisning og snakk med elevene der også. Kanskje det da blir lettere å finne ut hvor du vil begynne?

Tok forresten min utdannelse som make-up artist i London jeg, angrer ikke på det overhodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en venninne som har gått på denne skolen og hun var også misfornøyd.

Det var umulig å kombinere utdannelsen med jobb fordi det plutselig dukket opp ting som tok hele kvelden. Andre ganger kom hun på solen og ble sendt hjem.

Ingen jobber å finne heller. Og hun har søkt masse. Ser ut som denne skolen har fått dårlig rykte på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker også om skolen i Chr. Kroghsgt... IKKE begynn der...!!!! Sjekk gjerne med forbruker rådet, hadde jeg gjort det før jeg begynnte, hadde jeg aldri startet der! De hadde flere saker mot seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som gikk på make-up artist skole i Oslo, vet ikke hvilken. Jeg skal spørre henne... Men hun var storfornøyd, hun trivdes veldig godt. Tror det kostet 30 000,- å gå der. Hun fikk full uttelling for penga. Lærerene var greie, medelevene hadde det sosialt og kjekt, og i det hele tatt...

Så ikke gi opp enda! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fremdeles en knapp på Art Complexion, selv om begge de norske skolene ser ut til å ha dårlig rykte på seg... :-? Synd å si det, men typisk Norge med dårlige skoler... :roll:

Hello Kitty: Hva heter skolen du gikk på i London? Gidder du fortelle litt om den, hvor mye den koster osv...

Klem fra Eminel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva!

Husker du hva den skolen i London du ble anbefalt heter?

På forhånd takk! :D

Hei!

Jeg tror det var London College of Fashion.

Fant en adresse :

London College of Fashion

The London Institute, 20 John Princes Street - London W1M 0BJ

Tel slettet - www.lcflinst.ac.uk - UCAS

Det var ang. hudpleie jeg fikk den anbefalt, men de har muligens også make-up utdanning. (Vet ikke hva du er interessert i) Har ikke sjekket så mye mer selv.

Lykke til :D

Klem, Diva

Telefonnummeret er slettet i henhold til Kvinneguidens regler - Misty(moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på makeupartist skolen i oslo.

Chr.Kroghs gt.

Jeg er veldig fornøyd med den.

Gikk der for 2 år siden, og har fårtt mange bra oppdrag ettrpå.

Artister, film, repportere, modellbyråer, magasiner o.l.

Det kommer veldig an på hva man gjør det til selv.

Der jeg gikk er det veldig viktig å jobbe på egenhånd, skaffe seg kontakter og være generellt interessert i faget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen flere som har innspill om dette?

Jeg har og tenkt på å søke...

men synd om det skulle være totalt bortkasta...

Funnet ut noe mer Eminel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal søke på Art Complextion høsten 2004! Jeg har lest mest om denne, og synes den virker bra, så har jeg også hørt mest skryt om denne!! Men som Morlock nevner så har din egen innsats mest å si :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 6 år senere...
Gjest Sølvi S - makeup-artist / fargek

Hei.

Bare et alternativ..

Makeup yrket er morsomt! Enten man jobber i underholdnings-/rekamebransjen eller direkte ut mot forbruker/kunde, så er det stadig nye utfordringer, stadig nye steder og nye mennesker. En jobb med variasjoner nok.

Konkurransen kan være hard i visse populære bransjer, så som dere sier kan det hende at man ender opp med noe annet...

Jeg anbefaler folk å gå på skole dersom de ønsker å utdanne seg til makeup-artister, stylister eller hva.

Men dersom du bare er halvveis interessert, eller ikke har mulighet til å ta opp lån, eller andre ting hindrer deg, så går det også ann å finne kurs som feks utdannede makeup-artister holder. Det vil være forskjellige kvaliteter også her, så søk litt rundt og ta gjerne en tlf og spør om utdannelse før du bestemmer deg.

Kanskje får du kursbevis som bevitner at du har gått på kurs hos den eller den makeup-artisten. Men pløy google godt så du finner noe som virker bra for deg. Finner du noe som også kan lede deg ut i jobb, er halve greia gjort.

Selv har jeg både bronse, sølv og gull i Norgesmesterskap i makeupp, og 9. plass i Internasjonalt mesterskap og jeg holder slike kurs, både innen makeup og fargenalyse, så jeg vet at det finnes mange flere muligheter der ute. Og jeg vet at det er mulig å ha det gøy i jobben, tjene penger, utvikle seg, og gjøre karriere også på alternative måter.

Noe kan være team-arbeid noe som er ganske så sosialt og artig, og kanskje kan du komme du til få å jobbe direkte mot kunder og forbruker, dersom du undersøker mulighetene for det. Å få inngå i et team er på mange måter en fordel da frilans jobbing på sikt kan virke noe ensomt. Da vil i såfall teamet fungere på mange måter som dine kolleger. Der dere utveksler erfaring og motiverer og hjelper hverandre.

Det finnes endel makeup-artister som jobber alternativt der ute, og jeg ser at flere også velger å jobbe på andre måter enn det tradisjonelle. Det viktigte er at du finner den måten å jobbe på som du liker.

Å jobbe på alternativ måte kan også lede til muligheten til å tjene og spare penger nettopp til et makeup- eller stylist-studie. Eller man kan jobbe ved siden av studiene og få mer praksis underveis. Du kan bli din egen salgsjef. Du kan disponerer egen makeup koffert (showcase, vet om til ca 3900,- basert på naturlige ingredienser og har et innhold på over 80 deler og koster i utsalgspris over 15 000,-). Så det er muligheter.

Søk, og du finner kanskje noe som kan gi deg en makeup jobb, gi deg kurs (makeup, fargeanalyse, etc) og muligheten for karriere.

Alt dette mens du sparer opp til studiene du ønsker deg. Da har du både jobb før, under og etter utdanningen som du velger.

Ikke gi opp. Det finnes muligheter der ute, som sagt, dersom dere ikke har muligheten til velge en av norges makeup skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...