Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hva det kan være? Om det har noe med graviditeten å gjøre?

Jeg er bare 9 uker på vei og plages med ryggen. Vil ikke si at det er sikkelig vondt, men det er der og jeg kjenner det veldig godt. Ubehaglig og slitsomt. Kjenner det på korsryggen og utover mot sidene.

Jeg plagdes ikke med ryggen i første svangerskap. Som nesten alle andre var det slitsom på slutten, men ikke noe ellers. Det er først nå etter jeg ble gravid igjen at ryggen er slitsom.

Kan det være en tilfelighet eller har det noe med graviditen å gjøre? Synes det er så rart når jeg er bare 9 uker på vei. Skal ta det opp med legen når jeg skal dit 16.august.

Andre som plagdes med ryggen veldig tidlig i svangerskapet?

Endret av marthepia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk BL da jeg var 10 uker på vei. Smertene satt i ryggen med strålig til hoftene og nedover beina. Så det kan jo være at det er BL på gang hos deg og?

Gjest marthepia
Skrevet

Åh nei, ikke si det da.

IdaC: Men hvordan var smertene da? Jeg kan ikke si de er brutale og sikkelig smertefulle, men ubehagelig. Men kjenner det godt i korsryggen. Trodde ikke man kunne få BL så tidlig jeg?

Skrevet

Jeg har noen smerter nederst i korsryggen hvis jeg har vært mye aktiv om dagen, løftet mye etc. Det føles litt numment ut og er ubehagelig. Hadde det med førstemann også. Mener å huske at JM sa det kunne være hormonelt suden det er så mye som skjer der nede de første ukene.

Skrevet
Trodde ikke man kunne få BL så tidlig jeg?

Jeg fikk igjen BL-smertene i uke 4-5 i siste svangerskap

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg skal spørre legen min om det når jeg skal dit om ikke så lenge. Kan jeg virkelig få BL denne gangen?

Men jeg kjenner det bare i korsryggen, ikke nedover hoftene og beina.

Gjest Gjest_idac_*
Skrevet

BL er hormonelt og kan komme når som helst i svangerskapet også veldig tidlig. men siden det er hormonelt, så kan det også bli bedre i løpet av sv.

Selv om jeg hadde de smertene jeg beskrev, så behøver ikke du å ha det på samme måte. Det med BL smertene er veldig individuelt. Nå har mine smerter gått over til symfisen, så jeg har vondt i "skrittet" og ikke lenger i ryggen.

Du får sjekke det ut så raskt som mulig, for hvis det er BL så lønner det seg å komme tidlig til behandling.

Selv om du ikke hadde det i forrige sv, betyr ikke det at du ikke kan få det nå.

Gjest marthepia
Skrevet

Takk for gode svar :)

Jeg skal sjekke det ut så snart som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...