Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Mine sønner er i alderen 14-18 år. De er stort sett alltid hjemme, det er sjelden de er ute når de ikke er på skole. Innimellom har de med seg kamerater hjem, men veldig ofte er de bare hjemme på rommene sine og ser på TV, spiller dataspill osv. I tillegg chatter de nok mye med vennene sine på msn o.l. Er det vanlig at ungdommer i den alderen er så mye inne/ hjemme? Når jeg husker tilbake til min egen ungdomstid, tror jeg ikke det var mange kvelder i uken jeg bare satt hjemme... Men tidene har kanskje forandret seg?
brumma* Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Lillebroren min satt mye hjemme fra han var 16-18/19. Var mye dataspill og chatting... Fikk inntrykk av at de fleste vennene hans gjorde det samme. Det er sikkert bare en periode- de blir nok mer sosiale etterhvert! Endret 28. juli 2006 av brumma*
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Min gutt på 16 sitter også mye inne, men blir lei etter en stund og da finner han på noe annet. Dette er helt vanlig i den alderen, alle kompisene hans er sånn også.
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Min 15-åring vil nok helst være ute i sammen med kamerater. Skriver ute, men de er ofte inne hos noen. Ser film, spiller dataspill osv. Stadig at det er folk her også. Av og til trekker han seg tilbake og har alenetid, men stort sett så er han et sosialt vesen.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Min 15-åring vil nok helst være ute i sammen med kamerater. Skriver ute, men de er ofte inne hos noen. Ser film, spiller dataspill osv. Stadig at det er folk her også. Av og til trekker han seg tilbake og har alenetid, men stort sett så er han et sosialt vesen. ← Sønnen min på 16 er da også sammen med andre, men er han inne hos andre er han da inne og ikke ute?
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Sønnen min på 16 er da også sammen med andre, men er han inne hos andre er han da inne og ikke ute? ← Hvor mye han er inne og ute når han ikke er hjemme, aner jeg ikke Jeg vet at de farter en del rundt i skauen og i nærområdet.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Yngstesønnen min på 15 er veldig sjeldent hjemme. Han liker seg best ute med kompiser - noe jeg også gjorde i tenårene ... Om sommeren er det litt annerledes - da er mange kompiser på ferie og kommer ikke hjem før vi reiser på ferie ... Endel av dem sparker fotball og de er nå på Dana-Cup i Danmark ... min sønn driver med annen sport hvor han stort sett har ferie om sommeren. Neste uke reiser vi på ferie selv, heldigvis
Pauline Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Har også gutter i den alderen, og har undret meg litt over nettopp dette. var selv mest "ute" på samme alder. Livet var veninner, gutter og fest. Den ene sønnen min er mye ute med venner. Den andre er mer slik som TS skriver. Mange jeg kjenner kan fortelle det samme om sine gutter. Så det er vel normalt at de er ulike da. Synes det virker så usosialt, men så har jeg da vokst opp før msn, og uten data og med bare nrk.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Folk er forskjellige. Jeg var veldig hjemmekjær så lenge jeg bodde hjemme. Likte best å være hjemme jeg, bare var sånn det var. Har ikke blitt noen asosial person av den grunn. Var ikke det som var grunnen til at jeg var hjemme, var ganske enkelt det jeg hadde mest lyst til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå