Gjest LilSweetie Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Det skal stå i kontrakten din. Det er normalt en måned, men kan også være 14 dager hvis det er prøvetid. Er også mulig at det er 3 måneder.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Takk for svar. Jeg synes det er rart om det er tre mnd, siden vikariatet jo er på 6 mnd alt i alt. Skal sjekke den senere..
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 To uker. ← Virkelig? Det er jo ingenting, om det stemmer. Kommer kanskje til å måtte si opp jobben ganske fort, om jeg får en ny jeg ønsker, derfor er kort tid gode nyheter for meg. trådstarter
Beam Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Etter tjenestemannsloven § 8 er ansatte i staten de seks første månedene tilsatt på prøve. Etter lovens § 11 er oppsigelsfristene: i prøvetiden: tre uker, om tjenestetiden er ett år eller mindre: en måned.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Etter tjenestemannsloven § 8 er ansatte i staten de seks første månedene tilsatt på prøve. Etter lovens § 11 er oppsigelsfristene: i prøvetiden: tre uker, om tjenestetiden er ett år eller mindre: en måned. ← Arbeidsmiljøloven sier 14 dager. Ingen har anledning til å lage dårligere avtaler for ansatte enn det AML har fastsatt.
Gjest LilSweetie Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Arbeidsmiljøloven sier 14 dager. Ingen har anledning til å lage dårligere avtaler for ansatte enn det AML har fastsatt. ← ...hvis det er prøvetid.
Gjest Elfrida Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Arbeidsmiljøloven sier 14 dager. Ingen har anledning til å lage dårligere avtaler for ansatte enn det AML har fastsatt. ← Kort oppsigelsesfrist er vanligvis ikke ansett som et gode for arbeidstaker.
Beam Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 Tjenestemannsloven er en særlov som gjelder alle arbeidstakere ansatt i staten. Arbeidsmiljøloven gjelder ansatte i privat sektor. Tjenestemannsloven er således en særlov som går forran arbeidsmiljøloven.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Etter tjenestemannsloven § 8 er ansatte i staten de seks første månedene tilsatt på prøve. Etter lovens § 11 er oppsigelsfristene: i prøvetiden: tre uker, om tjenestetiden er ett år eller mindre: en måned. ← Så tre uker er altså det jeg har å forholde meg til da, i følge tjenestemannsloven? Trådstarter
Gjest Elfrida Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Hvis du har prøvetid er det tre uker. Har du prøvetid skal det stå spesifisert i arbeidsavtalen din. Hvis ikke det står der har du en måneds oppsigelsestid.
Belit Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 Hvis du sitter i et vikariat på 6 mnd så må du vel slutte 6 mnd etter kontraktsinngåelse med mindre du inngår ny arbeidsavtale?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #14 Skrevet 31. juli 2006 Hvis du sitter i et vikariat på 6 mnd så må du vel slutte 6 mnd etter kontraktsinngåelse med mindre du inngår ny arbeidsavtale? ← Det er her snakk om å slutte tidligere, før seks mnd er gått. Ellers takk for informative svar dere.
Gjest LilSweetie Skrevet 31. juli 2006 #15 Skrevet 31. juli 2006 Tjenestemannsloven er en særlov som gjelder alle arbeidstakere ansatt i staten. Arbeidsmiljøloven gjelder ansatte i privat sektor. Tjenestemannsloven er således en særlov som går forran arbeidsmiljøloven. ← Det er vel ikke helt sånn det er.... Arbeidsmiljøloven gjelder alle, uansett sektor. Tjenestemannsloven har bedre betingelser enn Arbeidsmiljøloven, og er derfor å regne som et supplement. Svaret du ga i innlegget ditt over var bra og riktig, men greide ikke å la være å si noe her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå