Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg får en del mailer fra folk som skal på tur og som lurer på om destinasjonen som de har valgt innholder mange mygg, insekter og andre små kryp. Vi har en del insekter i Norge også man man kan jo møte på mange andre spennende småkryp når en dra til en tropisk destinasjon.

Vi var en tur på Langkawi i Malaysia for ikke så lenge siden og på vei hjem til hotellet om kvelden hørte jeg plutselig et skrik fra min kone Nikki som gikk rett bak meg. Jeg snudde meg for å se hva som var galt men da jeg begynte å gå mot henne skrek hun bare "Ikke kom nærmere" så jeg lurte på hva jeg hadde gjort galt :ler: Når hun endelig klarte å snakke viste det seg at det hang en ganske stor bille på skjorteryggen min og heldigvis sto det en lokal fyr som hjalp meg med å få den av. Denne store flygende billen så vi ganske ofte der nede...den kræsjlandet både titt og ofte :)

Er du redd for insekter og edderkopper? Er dette til bekymring når du skal på tur? Har du noen gode historier å dele med oss? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg HATER insekter og kryp dersom de er inne, hjemme i Norge. Men når jeg er ute og reiser bryr jeg meg rent lite!

Da jeg bodde et semester i Vietnam hadde vi kryp, kakerlakker, edderkopper, slanger osv hele tiden.

Var én ekkel episode, en kveld jeg lå med sinnsyke mensensmerter (kaster opp, svimer av og innvollene blir kjørt gjennom en kjøttkvern) da jeg plutselig hørte "tikking" fra gulvet. Jeg tittet ned og der var en diger hårete edderkopp på størrelse med en knyttneve, og bein som tykkelsen på lillefingre! :overrasket: Det var veldig festlig... Nei! Stakar mannen min ( :hoppe: ), endevendte hele rommet for å finne den og hive den ut! :legrine:

En annen dag hadde vi en kakkerlakk på størrelse med en håndflate på rommet, men da sov jeg heldigvis. Mannen min ( :hoppe: ) og en kompis løp rundt som to galematiaser for å fange den og hive den i do (man skal ikke drepe kakerlakker. De slipper fra seg en spesielt odør når de dør som tiltrekker flere kakerlakker!)

Og da vi var i Egypt bodde det svarte biller i sengerammen, det var jeg ikke så begeistret for...

Ellers plager det meg ikke i det hele tatt. Har en annen tålmodighet for sånt i utlandet!

Skrevet

Nei, er ikke redd for verken insekter eller småkryp

og legger ikke noe vekt på det når jeg velger destinasjoner

Skrevet

jeg har en STOR fobi mot slanger!!

noen destinasjoner jeg kan glemme da?

Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke på. Så får man ta straffa når man sitter på uteresturent og blir spist opp av mygg, eller det vrimler av kakerlakker på soverommet og gekkoer på do.

Ferie er å gjøre noe man ikke pleier, eller hur?

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i insekter, og er ekstra redd for edderkopper. Men gleden ved å reise overskygger edderkoppfobien.

Etter en 4 måneders backpackertur i Sørøst Asia gikk fobien litt over, men nå er det så lenge siden jeg har reist at den har kommet tilbake...

Geckoer og kakkerlakker synes jeg ikke er så ekle, men jeg har da et par dårlige kakkerlakkminner fra Chinatown i KL og i Saigon...

Skrevet

Ikke redd for hverken insekter eller dyr ;)

Skrevet
Jeg er ikke spesielt glad i insekter, og er ekstra redd for edderkopper. Men gleden ved å reise overskygger edderkoppfobien.

Etter en 4 måneders backpackertur i Sørøst Asia gikk fobien litt over, men nå er det så lenge siden jeg har reist at den har kommet tilbake...

Geckoer og kakkerlakker synes jeg ikke er så ekle, men jeg har da et par dårlige kakkerlakkminner fra Chinatown i KL og i Saigon...

Kakerlakkminnene mine er også fra Saigon! :ler:

Og det er noe med det der, når det er blitt for lenge siden, kommer den snikende tilbake igjen! :ler:

Skrevet

Nei insekter og småkryp bekymrer jeg meg ikke for - slanger derimot :redd:

Skrevet

Æsj jeg hater edderkopper og billeliknende kryp, har ikke det minste lyst til å dra til Australia!

Jeg vekket opp en kjæreste en gang jeg stod opp om natta for å gå på do (i Bulgaria) og en bille fløy på meg mens jeg satt der. Men den var ikke noe stor, så jeg har til gode skrekkelige episoder! (Selv om det ikke var spesielt trivelig at den utvendige hotellveggen ved balkongen var svart av biller en ettermiddag, men de kom ikke nevneverdig inn, så greit nok. Samme med vannet - overflaten var svart i flere dager så ingen badet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...